bymfw4

Uzman
Katılım
21 Ocak 2025
Mesajlar
598
Çözümler
12
Beğeniler
266
Yer
Bayerische Motoren Werke AG
Merhabalar,

''Oyunda, monitörünün Hz'inden daha fazla FPS alsan da bunu göremeyeceksin; bu yüzden sistemi gereksiz yormamak için FPS'i monitör Hz'ine yakın şekilde sınırlayın'' diyen bir kitle de var. ''Monitör Hz'i düşük de olsa alabileceğiniz maksimum FPS'i almaya devam edin; oyun yine de daha akıcı olacak, input lag azalacak'' diyen bir kitle de var. Hangisi doğru? Yani, kaç FPS alırsak alalım maksimum görebildiğimiz akıcılık monitör Hz'ine göre mi oluyor; yoksa FPS arttıkça yine de akıcılık artışı hissedilir mi?

Benim laptopun ekranı 60 Hz örneğin, örnek olarak VALORANT'ta 120 FPS alıyorum diyelim. Ben bu FPS'i girecek drop olursa diye onu da hesaba katarak 70'e sınırladım öyle oynuyorum, bu doğru mu yoksa sınırsız mı bırakılmalı?

Nedenleriyle, neden öyle olması gerektiğiyle açıklarsanız sevinirim.
 
Genelde 1 bim altına sınırlamak daha faydalı diye öneride bulunulur internette, ben de öyle yapıyorum, 180 Hz monitöre sahibim, sabit 180 FPS ve üstü aldığım oyunlarda 179 FPS yapıyorum maksimum kare sayısını, input lag falan da yok, 180den az aldığım oyunlarda ise PC en rahat hangi FPS’i alıyorsam o değer sabitliyorum gene lag yok ve oyunlar akıcı yırtılma vs yok. Benim düşüncem ise sisteme ne kadar az yük binerse akıcılık o kadar fazla lag o kadar az olur. Bu yüzden fpsin sürekli inip çıkmasını sevmiyorum. Sabitlemek iyi geliyor.
 
Sınırlamak input lag'ı artırıyor. Ben sinirlandirmiyorum, yirtilma olursa sinirlandirin.
Yırtılma oluyor. Fakat anlamadığım şekilde 60'a sınırlasam da yırtılma oluyor.
Peki sistemi yormamak için sınırlamak mantıklı mı? Input lag harici; FPS, Hz'i geçerse gördüğümüz akıcılık monitör Hz'inden sonra değişmez mi?