Bu konu çözüldü olarak işaretlenmiştir. Çözülmediğini düşünüyorsanız konuyu rapor edebilirsiniz.

Emre3834

Gelişen
Katılım
18 Ağustos 2025
Mesajlar
7
Çözümler
1
Beğeniler
6
RX 6700 XT & R5 7500F'li bir sistemim var. Bu sistemden önce ve kullandığım tüm sistemlerde hep aynı sorunu yaşıyorum, bir türlü çözemiyorum.

Oyunda FPS'im 60 FPS üzerinde ama sanki 30 FPS gibi hissediyorum 70 FPS'lerde. Monitör 180 Hz, gelip monitörden dolayı diyenler olacaktır ama gram alakası yok arkadaşlar. 5 yıldır bilgisayarlar ile uğraşan biriyim, yeterince bilgim olduğunu düşünüyorum. Driver sil dene demeyin lütfen, mantıklı cevaplar gelirse çok sevinirim.

Bu dediğim tüm sistemlerinde tüm oyunlarda hissettiriyor ama FS 22 ekran kartı kullanımı anlamsız bir şekilde düşüyor. Driverim guncel BIOS güncel değil. Bu forumdan sonra onu da güncelleyeceğim.

Assetto Corsa'da Pure grafik paketinde 2K'da gram sorun yasamıyorum. 80-110 FPS arası kullanıyorum ama FS 22 de ekran kartı kullanımı anlamsız şekilde düşüyor. Windows 10 kullanıyorum, umarım çözüm bulabiliriz.

@Recep Baltaş
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Çözüm
@14330, bende Sapphire kullanmıyorum. PowerColor Red Devil 6700XT FS 22'de düşüyor, anlamsızca ekran kartı kullanımı ama Assetto'da Pure'de sıkıntı yaşamıyorum. 25.3 sürücüsünü deneyeyim o zaman.

Geçen gün Recep Bey "stuttering" adlı video yayınladı. 6600 kullanıcısı bir arkadaşla ilgili problemler. O videodaki önerileri de deneyebilirsiniz. Biraz rehber gibi de yapmışlar videoyu. MPO kapatmayı deneyebilirsiniz. Birçok kişi ekran kartındaki sorunların çoğunun MPO ayarı olduğunu söylüyor. Driver'lar da gerçekten sorunlu. Ben 25.3.1 sürücüsünü kullanıyorum, daha stabil çalışıyor böyle sistemim. Sürücü deneyip test etmek en mantıklısı olabilir.
MPO kapatınca kullanım düzeldi ama hâlâ 60, 70, 80 FPS'lerde kasma hissi devam ediyor. Asıl sinir bozan bu.

Sorun driver'dan kaynaklıymış herhalde, 25.6 yükleyince çözüldü.
Geçen gün Recep Bey stuttering adlı video yayınladı. 6600 kullanıcısı bir arkadaşla ilgili problemler. O videodaki önerileri de deneyebilirsiniz. Biraz rehber gibi de yapmışlar videoyu. MPOkapatmayı deneyebilirsiniz. Birçok kişi ekran kartındaki sorunların çoğunun MPO ayarı olduğu söylüyor. Driverlar da gerçekten sorunlu. Ben 25.3.1 sürücüsünü kullanıyorum daha stabil çalışıyor böyle sistemim. Sürücü deneyip test etmek en mantıklısı olabilir.
 
Geçen gün Recep Bey stuttering adlı video yayınladı. 6600 kullanıcısı bir arkadaşla ilgili problemler. O videodaki önerileri de deneyebilirsiniz. Biraz rehber gibi de yapmışlar videoyu. MPOkapatmayı deneyebilirsiniz. Birçok kişi ekran kartındaki sorunların çoğunun MPO ayarı olduğu söylüyor. Driverlar da gerçekten sorunlu. Ben 25.3.1 sürücüsünü kullanıyorum daha stabil çalışıyor böyle sistemim. Sürücü deneyip test etmek en mantıklısı olabilir.
24.12 surumunu denemek istedim o surucu stabil calisiyor diye ama otomatik guncellemis 25.3 de not edeyim onuda denerim mpo ayarina gelicek olursak 5 senedir amd kullaniyorum butum kartlarimda mi mpo sorunluydu o zaman
 
24.12 surumunu denemek istedim o surucu stabil calisiyor diye ama otomatik guncellemis 25.3 de not edeyim onuda denerim mpo ayarina gelicek olursak 5 senedir amd kullaniyorum butum kartlarimda mi mpo sorunluydu o zaman
24 ile başlayan sürücüleri otomatik güncelliyor boşta kaldığında bilgisayar. O güncellemeler aygıt yöneticisinden kapatılıyor sadece. Adrenalin uygulamasından sürücüleri otomatik güncelleştirmeyi kapatsanız bile otomatik güncelliyor maalesef. 25 ile başlayan sürücülerde düzelttiler bunu Adrenalin'den otomatik güncelleştirmeyi kapattığınızda artık otomatik güncellemiyor.

Bazı kartları sorunlu maalesef. Ben de önceden 6600 kullanıyordum, aynı sorunlar bende de vardı. Şimdi 7700 XT kullanıyorum daha az 6000 serisine nazaran. Ama benimkinde de farklı problemler var. Glitch ve anlık siyah ekran gibi. Şu an kullandığım 25.3.1 driverında anlık siyah ekran harici bir problem yaşamıyorum. Sizin karta daha uyumlu çalışacak driverı bulmak da çözüm olabilir, MPO, shaders ayarı yapmak da çözüm olabilir. Bunların hepsini düzgün yapsanız da çözüm bulamayabilirsiniz. Biraz şans işi. Bazı kartları gerçekten sorunlu. Ben de Sapphire marka almamaya dikkat edeceğim bundan sonra. Sapphire alıp sorun da yaşamayabilirsiniz. 9000 serisini öneren çok oldu. Ben de bekleyip takip ediyorum. Güncelleme kesinlikle yapmıyorum. Windows sürümüyle bile alakalı olabilir sisteminizin stabil çalışmaması. Kolay gelsin.
 
@14330, bende Sapphire kullanmıyorum. PowerColor Red Devil 6700XT FS 22'de düşüyor, anlamsızca ekran kartı kullanımı ama Assetto'da Pure'de sıkıntı yaşamıyorum. 25.3 sürücüsünü deneyeyim o zaman.

Geçen gün Recep Bey "stuttering" adlı video yayınladı. 6600 kullanıcısı bir arkadaşla ilgili problemler. O videodaki önerileri de deneyebilirsiniz. Biraz rehber gibi de yapmışlar videoyu. MPO kapatmayı deneyebilirsiniz. Birçok kişi ekran kartındaki sorunların çoğunun MPO ayarı olduğunu söylüyor. Driver'lar da gerçekten sorunlu. Ben 25.3.1 sürücüsünü kullanıyorum, daha stabil çalışıyor böyle sistemim. Sürücü deneyip test etmek en mantıklısı olabilir.
MPO kapatınca kullanım düzeldi ama hâlâ 60, 70, 80 FPS'lerde kasma hissi devam ediyor. Asıl sinir bozan bu.

Sorun driver'dan kaynaklıymış herhalde, 25.6 yükleyince çözüldü.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Çözüm