Soğutucu değişmeniz iyi olur hocam. Üstte denildiği gibi güç tüketimi artacağından sıcaklıklarda yükselir.

Kasa konusunda aklınızda bir fikir yoksa güzel bir ikili önerebilirim size.

Tabii soğutma ve kasa için bu kadar verilmez diyorsanız haklı isyan. Yine de görmeniz ve biraz fikir sahibi olmanız için attım.

X870-P'yi iade etmenizi öneririm ayrıca. OC gibi şeylerle uğraşmayan ve kendi halinizde bir kullanıcıysanız gereksiz bütçeyi alan bir anakart. Onun yerine güzel bir B650 alsanız çok güzel iş görür bence. @pawEn fikrin nedir hocam?
 
Soğutucu değişmeniz iyi olur hocam. Üstte denildiği gibi güç tüketimi artacağından sıcaklıklarda yükselir.

Kasa konusunda aklınızda bir fikir yoksa güzel bir ikili önerebilirim size.

Tabii soğutma ve kasa için bu kadar verilmez diyorsanız haklı isyan. Yine de görmeniz ve biraz fikir sahibi olmanız için attım.
Eğer zaten bütün parçalar değişecekse onu mecburen yeniden ele almam gerekecek. Kasa ve sıvı soğutucuları hiç bilmiyorum çünkü. Rakam olarak ikisine toplam 10K verildiğinde performansı artıyorsa 7-8 yerine 10 verilebilir. Ama bu kasayı sevmedim. Yeşili hoşuma gitmedi sanırım. https://www.amazon.com.tr/Lian-Li-Dynamic-Temperli-Mid-Tower/dp/B09RK831X6?
 
Eğer zaten bütün parçalar değişecekse onu mecburen yeniden ele almam gerekecek. Kasa ve sıvı soğutucuları hiç bilmiyorum çünkü. Rakam olarak ikisine toplam 10K verildiğinde performansı artıyorsa 7-8 yerine 10 verilebilir. Ama bu kasayı sevmedim. Yeşili hoşuma gitmedi sanırım. https://www.amazon.com.tr/Lian-Li-Dynamic-Temperli-Mid-Tower/dp/B09RK831X6?
O yesil cizgi gibi renk degisiyor diye biliyorum. Hep yesil degil sanirim.
 
Eğer zaten bütün parçalar değişecekse onu mecburen yeniden ele almam gerekecek. Kasa ve sıvı soğutucuları hiç bilmiyorum çünkü. Rakam olarak ikisine toplam 10K verildiğinde performansı artıyorsa 7-8 yerine 10 verilebilir. Ama bu kasayı sevmedim. Yeşili hoşuma gitmedi sanırım. https://www.amazon.com.tr/Lian-Li-Dynamic-Temperli-Mid-Tower/dp/B09RK831X6?
O çizgiler ARGB hocam. İstediğiniz şekilde değiştirebiliyorsunuz. Attığınız kasanın yeni versiyonu benim attığım.
 
O zaman olur. Hatta şöyle bunu direkt alabilirim set olarak eğer gerçekten performans açısından iyisiyse. Ama bu rakamlara daha iyi bir kasa ve soğutucu alabileceksem ona da yönelebilirim ben çok hakim değilim. Yani soğutması ve diğer özellikleri daha iyi ama daha çirkin bir kasa varsa onu alabilirim mesela. Ama yok Bu fiyata bu ikiden daha iyi bulamayız diyorsanız o zaman bunu bu akşam almaya çalışayım.
O zaman pc'de mecburen değişecek bundan şimdi bize biz de PSU lazım. Umarım bunları parça parça aldıktan sonra bir araya getirebilirim. 😄

Anakart konusunda da rakam olarak çok aşağı inmiyor düşmeyi istemiyorum ama eğer fiyat olarak aynı paraya daha iyi bir model varsa onu önerirseniz ona bakarım. Çünkü 650 serisine göre wi-fi ve Bluetooth versiyonları daha yüksek. Ayrıca PCİ 5 de destekliyor. Yani az bir rakam değil belki ama artık dediğim gibi her şey F/P olmasa da olur. Anakartın ses kartı kötü aslında beni tek düşündüren şey oydu ama şu an kullandığım anakart ile aynı.
 
O zaman olur. Hatta şöyle bunu direkt alabilirim set olarak eğer gerçekten performans açısından iyisiyse. Ama bu rakamlara daha iyi bir kasa ve soğutucu alabileceksem ona da yönelebilirim ben çok hakim değilim. Yani soğutması ve diğer özellikleri daha iyi ama daha çirkin bir kasa varsa onu alabilirim mesela. Ama yok Bu fiyata bu ikiden daha iyi bulamayız diyorsanız o zaman bunu bu akşam almaya çalışayım.
O zaman pc'de mecburen değişecek bundan şimdi bize biz de PSU lazım. Umarım bunları parça parça aldıktan sonra bir araya getirebilirim. 😄

Anakart konusunda da rakam olarak çok aşağı inmiyor düşmeyi istemiyorum ama eğer fiyat olarak aynı paraya daha iyi bir model varsa onu önerirseniz ona bakarım. Çünkü 650 serisine göre wi-fi ve Bluetooth versiyonları daha yüksek. Ayrıca PCİ 5 de destekliyor. Yani az bir rakam değil belki ama artık dediğim gibi her şey F/P olmasa da olur. Anakartın ses kartı kötü aslında beni tek düşündüren şey oydu ama şu an kullandığım anakart ile aynı.
Üstte size güzel bir PSU önerdim hocam.
B650'den B650'ye değişiyor hocam. Ben ROG B650E-F kullanıyorum. Wi-Fi 6E, PCIe 5.0 ve Realtek ALC4080 mevcut.
 
Anakartlar arasındaki değişiklikleri biliyorum. Dediğim gibi wifi ve bt için aldım. Son sürüm olmasının bana faydası olacağını düşündüm. Attığınız anakartın Wifi özelliği de yok. Yine Wifi olan bir modele gideyim desem en az 7-8 bin TL bandında. Zaten hazır sistem alsam sıfırdan o da olur gibi şu anda. Çünkü elimde SSD ve ekran kartı kalıyor sadece. Ben bi etraflıca düşüneyim ne yapacağımı.

Bu arada moderatör okuyorsa R5 değil R 7 sistemim. :)

@pawEn @Smmmhunter Arkadaşlar Jumbum dışında bu kasa ve soğutucuyu bulabileceğim bir site var mı? Bu kasa yok mu yoksa buradan mı alayım. Biraz baktım amazon, sikayetvar yorumları kötü. Kutusu açık ürünler alan, eksik ürün şikayetleri filan var. İkinci el mi satıyorlar nedir anlamadım.

Bir de ram olarak bu iyi mi? https://www.amazon.com.tr/gp/product/B0C5M9P5GK Cu-Dim almaya gerek varsa ona da bakabilirim çünkü.

Bir de son olarak anakart değişikliği için 12K civarında şunu al daha iyi, daha güzel soğutur vs. gibi bir şey varsa değişebilirim. Onun dışında kargoda zaten gelsin bari diye düşünüyorum. Dünden bugüne ramler sepette 700 tl zam aldı. Valla bekledikçe iflas eden nadir ülke vatandaşlarındanız. Beklemek ya da ertelemek daha pahalı..

Ya arkadaşlar düzenleyemediğim için tek tek yazıyorum. PSU için de sesli olduğu söyleniyor. Ben bir şeye önem vereceksem o da sessizlik olmalı. Kurabildiğim en sessiz kasa en iyisi olur benim için. Bana F/P olup olmadığına bakmadan sessiz, kaliteli ve gerekirse bir tık pahalı şeyler önerilebilir. Ben bir sorun vs olduğunda zaman bulamıyorum ilgilenmek için. Amazonu da o yüzden tercih ediyorum. Vade farksız faiz de var. Gerekirse biraz fazla ödeyip amazondan taksitle almaya çalışırım. Kasa, soğutucu, PSU ve ram için bütçe yazmaya çalışayım. Ona göre belki başka bir şey önerirsiniz. Kusura bakmayın siz önerdikçe okuyorum geliyorum. Biraz parça parça oldu.

Kasa: 7 bin TL (+-500) (attığınız kasayı beğendim.)
PSU: 4-5 bin TL
Soğutucu: 5 Bin TL (hiç anlamadığım için bir yorumum yok.)
Ram: 10 Bin TL 64 için.
Yani anakartı da dediğim gibi aynı rakamlara bir şey varsa alırım. Soğutması daha kaliteliyse beni cezbedebilir mesela. Ya da ileri dönük bir teknolojik eklenti vs.

Soğutuyucu aldım arkadaşlar. https://www.amazon.com.tr/dp/B09CKW8LJ6

Soğutuyucu da aldım arkadaşlar. https://www.amazon.com.tr/dp/B09CKW8LJ6
 
Son düzenleme:
Anakartlar arasındaki değişiklikleri biliyorum. Dediğim gibi wifi ve bt için aldım. Son sürüm olmasının bana faydası olacağını düşündüm. Attığınız anakartın Wifi özelliği de yok. Yine Wifi olan bir modele gideyim desem en az 7-8 bin TL bandında. Zaten hazır sistem alsam sıfırdan o da olur gibi şu anda. Çünkü elimde SSD ve ekran kartı kalıyor sadece. Ben bi etraflıca düşüneyim ne yapacağımı.

Bu arada moderatör okuyorsa R5 değil R 7 sistemim. :)

@pawEn @Smmmhunter Arkadaşlar Jumbum dışında bu kasa ve soğutucuyu bulabileceğim bir site var mı? Bu kasa yok mu yoksa buradan mı alayım. Biraz baktım amazon, sikayetvar yorumları kötü. Kutusu açık ürünler alan, eksik ürün şikayetleri filan var. İkinci el mi satıyorlar nedir anlamadım.

Bir de ram olarak bu iyi mi? https://www.amazon.com.tr/gp/product/B0C5M9P5GK Cu-Dim almaya gerek varsa ona da bakabilirim çünkü.

Bir de son olarak anakart değişikliği için 12K civarında şunu al daha iyi, daha güzel soğutur vs. gibi bir şey varsa değişebilirim. Onun dışında kargoda zaten gelsin bari diye düşünüyorum. Dünden bugüne ramler sepette 700 tl zam aldı. Valla bekledikçe iflas eden nadir ülke vatandaşlarındanız. Beklemek ya da ertelemek daha pahalı..

Ya arkadaşlar düzenleyemediğim için tek tek yazıyorum. PSU için de sesli olduğu söyleniyor. Ben bir şeye önem vereceksem o da sessizlik olmalı. Kurabildiğim en sessiz kasa en iyisi olur benim için. Bana F/P olup olmadığına bakmadan sessiz, kaliteli ve gerekirse bir tık pahalı şeyler önerilebilir. Ben bir sorun vs olduğunda zaman bulamıyorum ilgilenmek için. Amazonu da o yüzden tercih ediyorum. Vade farksız faiz de var. Gerekirse biraz fazla ödeyip amazondan taksitle almaya çalışırım. Kasa, soğutucu, PSU ve ram için bütçe yazmaya çalışayım. Ona göre belki başka bir şey önerirsiniz. Kusura bakmayın siz önerdikçe okuyorum geliyorum. Biraz parça parça oldu.

Kasa: 7 bin TL (+-500) (attığınız kasayı beğendim.)
PSU: 4-5 bin TL
Soğutucu: 5 Bin TL (hiç anlamadığım için bir yorumum yok.)
Ram: 10 Bin TL 64 için.
Yani anakartı da dediğim gibi aynı rakamlara bir şey varsa alırım. Soğutması daha kaliteliyse beni cezbedebilir mesela. Ya da ileri dönük bir teknolojik eklenti vs.

Soğutuyucu aldım arkadaşlar. https://www.amazon.com.tr/dp/B09CKW8LJ6

Soğutuyucu da aldım arkadaşlar. https://www.amazon.com.tr/dp/B09CKW8LJ6
Size 30 dakikaya tam olarak döneceğim hocam.

PSU olarak aynısının 750W'ını kullanıyorum ve inanılmaz sessiz.

Ram olarak en mantıklı seçenek uzun zamandır Patriot Ramler.

Kasa için Sinerji en ucuz ama QP n11 üzerinden fazlaca taksit yapıyor. Ama 800TL fazlaya satıyorlar.
 
Son düzenleme:
Hocam Patriot'u çok duyuyorum. Son yıllarda bayağı da iyiler ama Corsair alacağım yine de sanırım. Hayatımda ilk defa F/P olmayan bir şey topluyorum. Olmuşken tam olsun. 40'ıma geldim hep F/P. :D Vallahi ucuz bir şey olsa alırım ama her şey pahalı. Tebilon satıcıydı Amazon'da. Amazon'a 700 lira zam geldi bir günde. Kendi sitesinde aynı. Daha önce de oradan almıştım. RAM işini de çözerim. Biraz da sizin önerilere baktım zaten fırsat bulunca.

Şimdi PSU'ya bakacağım. Ben de birkaç model buldum. Be Quiet markası filan var. O sanırım en kolayı. Asıl mesele şu anda kasa. Sizin önerdiğiniz kasayı 7K fiyata başka bir satıcıda bulabilir miyiz acaba? Kasa için taksit şart değil. Bu rakama alınacak en iyi kasa bu ise soğutucu almışken bu gece bunu da alırım herhalde. RAM'leri de alırım belki. Geriye sadece PSU ve işlemci kalır.

Yeniden sistem dizdik vallahi he. Elimde eski sistemden SSD ve ekran kartı kaldı sadece. 🙃 İşlemci de gelince elimdekileri satarım. Bu arada kurulumu YouTube izleyip yapabilir miyim? Laptop açıp geri toplardık ünideyken ama masaüstü ile pek deneyimim yok.