Payzer

Becerikli
Katılım
22 Mart 2026
Mesajlar
170
Makaleler
1
Beğeniler
110
Herkese selamlar,

Bugün Instagram'da denk geldiğim ve biraz araştırdığım bir konuyu sizlerle paylaşmak, fikirlerinizi almak istiyorum. Bildiğiniz üzere Rockstar Games oyunlarında resmi Türkçe dil desteği göremiyoruz. Bu durumun arkasındaki nedenin aslında çok eskiye, GTA V'in çıkış dönemine dayandığı iddia ediliyor.

2012 Yılındaki Twitter Paylaşımı

İddialara göre, Twitter'ın eski dönemlerinde (2012 yılı civarı) Rockstar Games resmi hesabı üzerinden Türk oyuncuları heyecanlandıran şu şekilde bir paylaşım yapılmıştı:

GTA V Türk oyuncular için büyük bir sürpriz olabilir! Türkçe dil seçeneği? Aral Game (Türkiye) ile bu konu üzerinde konuşuyoruz.

Aral Game ile Anlaşmazlık ve Rockstar'ın Tavrı
Söylenilenlere göre Rockstar Games, o dönem Türkiye'deki kutulu oyun dağıtımını ve distribütörlüğünü üstlenen Aral Game ile Türkçe dil desteği süreci üzerine masaya oturuyor. Ancak iki şirket maddi ya da lojistik konularda bir türlü anlaşamıyor.

İşte asıl teori tam olarak burada başlıyor: Rockstar Games'in bu anlaşmazlık nedeniyle Türkiye pazarına bir kere gıcık kaptığı ve o günden sonra Türkçe dil desteği konusunu tamamen rafa kaldırdığı iddia ediliyor. Günümüzde Aral Game artık oyun distribütörlüğü yapmıyor olsa bile, Rockstar'ın o dönem yaşanan kriz yüzünden katı politikasını hâlâ esnetmediği düşünülüyor.

Siz bu iddia hakkında ne düşünüyorsunuz? Rockstar Games gerçekten geçmişteki bu distribütör krizine takılıp kaldığı için mi oyunlarına Türkçe eklemiyor, yoksa durum tamamen başka ticari sebeplere mi dayanıyor? Yorumlarınızı bekliyorum.

GizcMLMXEAA69Ip.webp
 
Rockstar'ın Türkçe dil eklememe sebebi yine kendisine bağlanıyor tamamen kişisel ırkçılık, kim ne derse desin. Ha çıkınca alacak mıyız evet yapacak bir şey yok.
 
En sonunda Rockstar'a bir sinir gelecek oyunu dil yüzünden Türkiye'de erişime yasaklatacaklar. Abi yapmayın işte adamlar Irkçı, Türk oyuncuları sevmiyorlar, ne bu inat? Olmuyorsa olmuyor, başka oyunlara yönelelim.
Ona bakarsanız GTA Online'da bir denizaltına Türk bayrağı koyabiliyorsunuz. Yani ırkçı veya düşman olsalar onu da koymazlar??
 
Ona bakarsanız GTA Online'da bir denizaltına Türk bayrağı koyabiliyorsunuz. Yani ırkçı veya düşman olsalar onu da koymazlar??

Öylesine yapmışlardır, Türklere sevgilerini göstermeye çalışmışlardır. Rockstar Games'de Türk çalışan yok. Birisi öylesine yapmıştır. Ama Rockstar genel anlamda ırkçı bir firma, maalesef.
 
Öylesine yapmışlardır, Türklere sevgilerini göstermeye çalışmışlardır. Rockstar Games'de Türk çalışan yok. Birisi öylesine yapmıştır. Ama Rockstar genel anlamda ırkçı bir firma, maalesef.
Hayır, var Türk çalışan. GTA V'de yazıyor yapımcılarda.