Çözüldü RTX 5070 sistemde Micro FPS düşmesi ve düşük FPS

Bu konu çözüldü olarak işaretlenmiştir. Çözülmediğini düşünüyorsanız konuyu rapor edebilirsiniz.

Zgoen32

Becerikli
Katılım
15 Kasım 2025
Mesajlar
299
Çözümler
1
Beğeniler
154
Öncelikle merhaba.

Sistem Bilgileri:
  • İşlemci: Ryzen 5 7600
  • İşlemci Soğutucu: Cooler Master MasterLiquid sıvı soğutucu (240 mm)
  • Ekran Kartı: Galax RTX 5070 EX-Gamer 1-Click OC
  • Anakart: ASUS Prime B650M-R 7200 MHz(OC) DDR5
  • RAM: Lexar 2x16 GB (32 GB) CL36 6000 MHz
  • SSD: Lexar NM790 1 TB NVMe PCI-e GEN4x4
  • Kasa + PSU: Vento BG4202FLa (4x120 mm ARGB fan, temperli cam) Hydro K Pro 750 Watt 80+ Bronze Full Tower e-ATX kasa
  • Çözünürlük: 2K
Güncel Mesaj: Sistemin BIOS'u güncel. Sıcaklık değerleri normal. Bazı testlerde arıza veya error (hata) vermedi. DDU ile sürücü kaldırıp tekrar yükledim, olmadı. Windows 11 25H2'ye format attım, düzelmedi.

Daha önce Windows 11 Pro 24H2 kullanıyordum ve Battlefield 6 oynarken devamlı FPS dropu (düşüşü) aldığımı fark ettim. Gözle görülür bir şekilde bir anda koşarken FPS 130-120'lerden 10’lara veya 40’lara kadar düşüyordu. Bazı durumlarda sadece daha minimal drop ve FPS düşüşü oluyor, yani 130’dan 100’e ve ondan da 60’a gibi. Bunlar birkaç saniyede oluyor. Genelde fazla aksiyona girince oluyordu ama düz boş alanlarda mikro FPS düşmesi hariç çok fazla FPS düşüşü olmuyor. Ama bazen de grafiklerin kendini yenilediğini fark ediyorum. Daha önce RTX 3060 Ti’lı sistemimde bu durum yoktu. (Yani açıklamak gerekirse küçük küçük texture'lar (doku) yükleniyordu veya yenileniyordu.) Denemediğim çözüm falan kalmadı, daha kötüsü tek bir oyunda da değil.

AC Raiders oyununda ise frame'ler daha iyi, mikro drop’lar daha az ama yine de olduğu zaman yine 14 FPS ve 15 FPS olduğunu anlıyorum ve gösteriyor da. Ama genel olarak frame tablosu iyi. Cyberpunk 2077’de ise çok daha az bu mikro droplar. Genel olarak 30 dakika içinde dört beş kez oluyor ama bu sefer de Cyberpunk 2077’de grafiklerin kendini yenilemesini çok daha iyi görüyorum. Bu oyunlarda ortak olarak CPU yükü çok fazla biniyor, GPU’dan daha fazla biniyor ve bazen fark o kadar açılıyor ki CPU %100’lere gelirken GPU %60’lara kadar düşüyor. Bu olay daha çok Cyberpunk 2077’de oluyor ve NPC’lerin yoğun olduğu yerlere falan gidince FPS 100’den 60’a falan düşüyor. Ama ne zaman GPU kullanımı %96-%94 oluyor, CPU kullanımı düşüyor, çok iyi oluyor; grafikler oturmuş oluyor ve FPS de öyle.

Ne yapsam çözemedim artık. İki gündür test ediyorum, bakmadığım konu, forum sitesi falan kalmadı. Soğudum bilgisayardan. Yardımcı olursanız çok sevinirim, çünkü ben bu konuyu çözene kadar durmayacağım.

Sanırım kimsenin bilgisi yok bu konuda.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Çözüm
Sonucumuz-> 1 aylık igrenç bir dönemi atlatarak iademizi alabildik.

Süreç, Gaming.Gen.TR destek olarak rezalet bir deneyim yasatti ve bu sorunu tam olarak kabul etmediler.
Sürekli servise git gel durumu yasandi, özellikle destek ekipleri sorunu bir türlü göremiyoruz diye yazip durdu...

Oysaki kendi çalişanlarinin bile kabul ettigi durumda israrla görmezlikten geldiler.

Ben ve birkaç kullanici arkadasimizin zamanini ve emeğini çaldilar.

Daha fazla uzatmiyorum Gaming.Gen.TR güvenirliligini kaybetmistir ve rezil bir firmadir.
Özellikle bu kadar kullanici da sorun yasamasalar belki iade etmeyecek belki de @Ateş Hekimoğlu hocamin sistemini techolaya göndermeyip Recep Baltaş bu konuyla ilgilenmese bize masal anlatip duracaklardi.

Bu sürecte bize yardimlari dokunan herkese teşekkür ederim.
@Ateş Hekimoğlu @SunseTTime
@Ayhan Dönmez @cakiiiiiii3 @LH44

Öyle ama yine de araçla gezerken veya bazı yerlerde mikro FPS dropları devam ediyor tabii daha az ama yine de göze batıyor.

Yani birden 14-10 arasına düşmeye devam ediyor ve %1 gene düşüyor ama bu sefer biraz daha iyi frame grafiği oluşturduk

Battlefield 6 için deneyeceğim.

Maalesef battelfield 6 da Biraz daha iyileştirdi ama gene sıkıntılar devam ediyor
 
Son düzenleme:
Tamamen geçmesi için belki @Ayhan Dönmez @LH44 ZenTimings ayarı önerebilir. %1 lowu ciddi anlamda arttırıyor o ayarlar.
 
HWiNFO64 üzerinden, "PCI Express error counters" sayacını kontrol eder misiniz? Masaüstünde bir artış raporlanıyor mu? Oyun oynarken bir artış raporlanıyor mu? Şans eseri gördüğüm bir parametreydi ve mikro takılmalarla bağlantılı olabileceğini öğrenmiştim.
 
Son düzenleyen: Moderatör:

Hiç indirmemiştim deneyeceğim.
 
Peki mikro droplar için bir şey yapamaz mıyız? Cidden çok sinir bozucu.
  • RAM'ler: Lexar 2x16 GB 32 GB CL 36 6000MHz RAM.
Bu eğer Hynix çıkarsa yapılabilir, Samsung çıkarsa kısmen yapılabilir. HWiNFO tam mod açıp modüllerden birine tıkla, SK Hynix ibaresi yer alıyor mu orada.
 

Çok az GPT'ye sorarakta baktım tam anlamadım maksimum masaüstündeyken 4100'den 4400 error counters oyundayken oldu.
Sorun yok gibi hatta aynı.

  • RAM'ler: Lexar 2x16 GB 32 GB CL 36 6000MHz RAM.
Bu eğer Hynix çıkarsa yapılabilir, Samsung çıkarsa kısmen yapılabilir. HWiNFO tam mod açıp modüllerden birine tıkla, SK Hynix ibaresi yer alıyor mu orada.

RAM'lerin CL değeri 38 miş bu arada, ben tam anlayamadım programı nereden görebilirim?
 
Son düzenleme:
Tam mod açarsan orada modüllerden bir tanesini genişletip tıkla, Micron-Samsung-SK Hynix ibaresi yer alması lazım o kısmı bulursan iyi olur.

Muhtemelen Micron çıkacak, oyun bazlı sorunlarından ziyade, Micron oluşu sebebiyle de ciddi problem yaşıyorsun diye düşünüyorum, 6000 CL30'dan şaşmaman lazım AM5'te. @Zgoen32 Çünkü Hynix çip kullandığı kesin ve en optimizesi o, diğerleri çöp ötesi, para israfı. Bu tarz bahsettiğin sıkıntıları yapıyor, oyun bazlı sorunlar haricinde.
 
  • RAM'ler: Lexar 2x16 GB 32 GB CL 36 6000MHz RAM.
Bu eğer Hynix çıkarsa yapılabilir, Samsung çıkarsa kısmen yapılabilir. HWiNFO tam mod açıp modüllerden birine tıkla, SK Hynix ibaresi yer alıyor mu orada.

DRAM steppping: B-die (4.2)
Sanırım yok bellek kısmında hemen altındaki 2 bellekten birine tıklayıp sağdan baktım.

Sorun RAM'lerden kaynaklı diyebilir miyiz? Ne önerirsiniz? Micron olduğundan RAM'leri değiştirmem lazım herhalde ki RAM fiyatları bu kadar yükselmişken.
 
Son düzenleme:
Evet değişmen gerekiyor.

6000 CL30 2x16 herhangi bir kit, Thull fason üretim onu alma, onun harici herhangi bir kit 2x16 6000 CL30 olan. @Zgoen32
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için çerezleri kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…