İşlemci Soğutucu: Cooler Master MasterLiquid sıvı soğutucu (240 mm)
Ekran Kartı: Galax RTX 5070 EX-Gamer 1-Click OC
Anakart: ASUS Prime B650M-R 7200 MHz(OC) DDR5
RAM: Lexar 2x16 GB (32 GB) CL36 6000 MHz
SSD: Lexar NM790 1 TB NVMe PCI-e GEN4x4
Kasa + PSU: Vento BG4202FLa (4x120 mm ARGB fan, temperli cam) Hydro K Pro 750 Watt 80+ Bronze Full Tower e-ATX kasa
Çözünürlük: 2K
Güncel Mesaj: Sistemin BIOS'u güncel. Sıcaklık değerleri normal. Bazı testlerde arıza veya error (hata) vermedi. DDU ile sürücü kaldırıp tekrar yükledim, olmadı. Windows 11 25H2'ye format attım, düzelmedi.
Daha önce Windows 11 Pro 24H2 kullanıyordum ve Battlefield 6 oynarken devamlı FPS dropu (düşüşü) aldığımı fark ettim. Gözle görülür bir şekilde bir anda koşarken FPS 130-120'lerden 10’lara veya 40’lara kadar düşüyordu. Bazı durumlarda sadece daha minimal drop ve FPS düşüşü oluyor, yani 130’dan 100’e ve ondan da 60’a gibi. Bunlar birkaç saniyede oluyor. Genelde fazla aksiyona girince oluyordu ama düz boş alanlarda mikro FPS düşmesi hariç çok fazla FPS düşüşü olmuyor. Ama bazen de grafiklerin kendini yenilediğini fark ediyorum. Daha önce RTX 3060 Ti’lı sistemimde bu durum yoktu. (Yani açıklamak gerekirse küçük küçük texture'lar (doku) yükleniyordu veya yenileniyordu.) Denemediğim çözüm falan kalmadı, daha kötüsü tek bir oyunda da değil.
AC Raiders oyununda ise frame'ler daha iyi, mikro drop’lar daha az ama yine de olduğu zaman yine 14 FPS ve 15 FPS olduğunu anlıyorum ve gösteriyor da. Ama genel olarak frame tablosu iyi. Cyberpunk 2077’de ise çok daha az bu mikro droplar. Genel olarak 30 dakika içinde dört beş kez oluyor ama bu sefer de Cyberpunk 2077’de grafiklerin kendini yenilemesini çok daha iyi görüyorum. Bu oyunlarda ortak olarak CPU yükü çok fazla biniyor, GPU’dan daha fazla biniyor ve bazen fark o kadar açılıyor ki CPU %100’lere gelirken GPU %60’lara kadar düşüyor. Bu olay daha çok Cyberpunk 2077’de oluyor ve NPC’lerin yoğun olduğu yerlere falan gidince FPS 100’den 60’a falan düşüyor. Ama ne zaman GPU kullanımı %96-%94 oluyor, CPU kullanımı düşüyor, çok iyi oluyor; grafikler oturmuş oluyor ve FPS de öyle.
Ne yapsam çözemedim artık. İki gündür test ediyorum, bakmadığım konu, forum sitesi falan kalmadı. Soğudum bilgisayardan. Yardımcı olursanız çok sevinirim, çünkü ben bu konuyu çözene kadar durmayacağım.
Sonucumuz-> 1 aylık igrenç bir dönemi atlatarak iademizi alabildik.
Süreç, Gaming.Gen.TR destek olarak rezalet bir deneyim yasatti ve bu sorunu tam olarak kabul etmediler.
Sürekli servise git gel durumu yasandi, özellikle destek ekipleri sorunu bir türlü göremiyoruz diye yazip durdu...
Oysaki kendi çalişanlarinin bile kabul ettigi durumda israrla görmezlikten geldiler.
Ben ve birkaç kullanici arkadasimizin zamanini ve emeğini çaldilar.
Daha fazla uzatmiyorum Gaming.Gen.TR güvenirliligini kaybetmistir ve rezil bir firmadir.
Özellikle bu kadar kullanici da sorun yasamasalar belki iade etmeyecek belki de @Ateş Hekimoğlu hocamin sistemini techolaya göndermeyip Recep Baltaş bu konuyla ilgilenmese bize masal anlatip duracaklardi.
CL30 bir kit deneyebilirsen Nitro ayarları ile beraber, belki sorun iyileşecekti ya da hepten düzelecekti. 6000 CL36 tehlikeli biraz, muhtemelen Micron'dur. @Zgoen32
Evet sizle bakmıştık diye hatırlıyorum hocam sddam üretici mi ne Micron yazıyordu ama maalesef RAM fiyatları böyleyken çok zor tanıdık bilgisayarcıda kalmamış DDR5 CL30 değerinde RAM yoksa test etmek istediğimi söylemiştim.
Evet sizle bakmıştık diye hatırlıyorum hocam sddam üretici mi ne Micron yazıyordu ama maalesef RAM fiyatları böyleyken çok zor tanıdık bilgisayarcıda kalmamış DDR5 CL30 değerinde RAM yoksa test etmek istediğimi söylemiştim.
Hocam ikinci resimde enabled yaptıktan sonra en alttaki 2 ayarda Nitro gain bais ayarları yok.
Ona rağmen enabled yaptıktan sonra diğer ayarları aynı senin ki gibi mi yapayım?
Deneyeceğim hocam o yüzden sordum EXPO ayarlarını ne yapmam gerektiğini.
Teşekkür ederim deneyip geliyorum.
Hocam ikinci resimde enabled yaptıktan sonra en alttaki 2 ayarda Nitro gain bais ayarları yok.
Ona rağmen enabled yaptıktan sonra diğer ayarları aynı senin ki gibi mi yapayım?
GPU'dan kaynaklı bir problem varsa nasıl bulabiliriz?
Yüksek ihtimal RAM'ler gibi duruyor ama burada firma nasıl tutum sağlayacak merak ediyorum problem hala devam ediyor dedikten sonra RAM kitini dediğiniz gibi değiştirmelerini isteyeceğim o zaman.
THH başvursunu yapmayayım mı?
Aslında ben bunlara söylemiştim ama onlar temiz krulum termal macun değişimi ve Valorant'ta drop olmadığını söylemişlerdi
Yok işte mikro makro drop yok diye şaka gibi.
GPU'dan kaynaklı bir problem varsa nasıl bulabiliriz?
Yüksek ihtimal RAM'ler gibi duruyor ama burada firma nasıl tutum sağlayacak merak ediyorum problem hala devam ediyor dedikten sonra RAM kitini dediğiniz gibi değiştirmelerini isteyeceğim o zaman.
THH başvursunu yapmayayım mı?
Aslında ben bunlara söylemiştim ama onlar temiz krulum termal macun değişimi ve Valorant'ta drop olmadığını söylemişlerdi
Yok işte mikro makro drop yok diye şaka gibi.
O sana kalmış, eş zamanlı başvurabilirsin ya da son 1 kere şans verebilirsin, onu kestirmek güç, her türlü bu kitin Hynix bir kit ile değişmesi lazım, Micron'da hep bu tarz sorunlar var, GPU sorununu senin anlaman zor, stres testlerde normal görünüyor, oyunlarda bu tarz sıkıntılar yapıyor.