Bu konu çözüldü olarak işaretlenmiştir. Çözülmediğini düşünüyorsanız konuyu rapor edebilirsiniz.

Zgoen32

Becerikli
Katılım
15 Kasım 2025
Mesajlar
299
Çözümler
1
Beğeniler
154
Öncelikle merhaba.

Sistem Bilgileri:
  • İşlemci: Ryzen 5 7600
  • İşlemci Soğutucu: Cooler Master MasterLiquid sıvı soğutucu (240 mm)
  • Ekran Kartı: Galax RTX 5070 EX-Gamer 1-Click OC
  • Anakart: ASUS Prime B650M-R 7200 MHz(OC) DDR5
  • RAM: Lexar 2x16 GB (32 GB) CL36 6000 MHz
  • SSD: Lexar NM790 1 TB NVMe PCI-e GEN4x4
  • Kasa + PSU: Vento BG4202FLa (4x120 mm ARGB fan, temperli cam) Hydro K Pro 750 Watt 80+ Bronze Full Tower e-ATX kasa
  • Çözünürlük: 2K
Güncel Mesaj: Sistemin BIOS'u güncel. Sıcaklık değerleri normal. Bazı testlerde arıza veya error (hata) vermedi. DDU ile sürücü kaldırıp tekrar yükledim, olmadı. Windows 11 25H2'ye format attım, düzelmedi.

Daha önce Windows 11 Pro 24H2 kullanıyordum ve Battlefield 6 oynarken devamlı FPS dropu (düşüşü) aldığımı fark ettim. Gözle görülür bir şekilde bir anda koşarken FPS 130-120'lerden 10’lara veya 40’lara kadar düşüyordu. Bazı durumlarda sadece daha minimal drop ve FPS düşüşü oluyor, yani 130’dan 100’e ve ondan da 60’a gibi. Bunlar birkaç saniyede oluyor. Genelde fazla aksiyona girince oluyordu ama düz boş alanlarda mikro FPS düşmesi hariç çok fazla FPS düşüşü olmuyor. Ama bazen de grafiklerin kendini yenilediğini fark ediyorum. Daha önce RTX 3060 Ti’lı sistemimde bu durum yoktu. (Yani açıklamak gerekirse küçük küçük texture'lar (doku) yükleniyordu veya yenileniyordu.) Denemediğim çözüm falan kalmadı, daha kötüsü tek bir oyunda da değil.

AC Raiders oyununda ise frame'ler daha iyi, mikro drop’lar daha az ama yine de olduğu zaman yine 14 FPS ve 15 FPS olduğunu anlıyorum ve gösteriyor da. Ama genel olarak frame tablosu iyi. Cyberpunk 2077’de ise çok daha az bu mikro droplar. Genel olarak 30 dakika içinde dört beş kez oluyor ama bu sefer de Cyberpunk 2077’de grafiklerin kendini yenilemesini çok daha iyi görüyorum. Bu oyunlarda ortak olarak CPU yükü çok fazla biniyor, GPU’dan daha fazla biniyor ve bazen fark o kadar açılıyor ki CPU %100’lere gelirken GPU %60’lara kadar düşüyor. Bu olay daha çok Cyberpunk 2077’de oluyor ve NPC’lerin yoğun olduğu yerlere falan gidince FPS 100’den 60’a falan düşüyor. Ama ne zaman GPU kullanımı %96-%94 oluyor, CPU kullanımı düşüyor, çok iyi oluyor; grafikler oturmuş oluyor ve FPS de öyle.

Ne yapsam çözemedim artık. İki gündür test ediyorum, bakmadığım konu, forum sitesi falan kalmadı. Soğudum bilgisayardan. Yardımcı olursanız çok sevinirim, çünkü ben bu konuyu çözene kadar durmayacağım.

Sanırım kimsenin bilgisi yok bu konuda.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Çözüm
Sonucumuz-> 1 aylık igrenç bir dönemi atlatarak iademizi alabildik.

Süreç, Gaming.Gen.TR destek olarak rezalet bir deneyim yasatti ve bu sorunu tam olarak kabul etmediler.
Sürekli servise git gel durumu yasandi, özellikle destek ekipleri sorunu bir türlü göremiyoruz diye yazip durdu...

Oysaki kendi çalişanlarinin bile kabul ettigi durumda israrla görmezlikten geldiler.

Ben ve birkaç kullanici arkadasimizin zamanini ve emeğini çaldilar.

Daha fazla uzatmiyorum Gaming.Gen.TR güvenirliligini kaybetmistir ve rezil bir firmadir.
Özellikle bu kadar kullanici da sorun yasamasalar belki iade etmeyecek belki de @Ateş Hekimoğlu hocamin sistemini techolaya göndermeyip Recep Baltaş bu konuyla ilgilenmese bize masal anlatip duracaklardi.

Bu sürecte bize yardimlari dokunan herkese teşekkür ederim.
@Ateş Hekimoğlu @SunseTTime
@Ayhan Dönmez @cakiiiiiii3 @LH44
Orası doğru ama ilk etapta Hynix ile denenmesi lazım, 6000 CL30 global Timing'ler ile. Düzelmezse başka şeylere bakılır, ekran kartıyla alakalı olmamalı şu an sendeki sorun. Anakart + RAM gibi duruyor.

Hocam bazı oyunlarda bu sıklığın değişmesi ve bazen masaüstüne bir uygulama pencerisini kaydırırken veya sayfa kaydırırken bazen küçük mikro drop gibi oluyor saliselik nasıl açıklanır ki bu.
 
1764780588685.webp


@Zgoen32 Hynix için bunlar denenecek bir de 1-2-1 Nitro kısmı.

@Zgoen32 Bu sorunlar serviste nasıl tekrarlamıyor da, @SunseTTime @Ateş Hekimoğlu @Zgoen32 üçünüzde devam ediyor, bence üç kişi toplanıp servise gidin, adamlar gözünüzün önünde baksın :D Şebeke elektriği orda kusursuza yakın olsa gerek, gerçek sinüs olmalı.

Bir arkadaş daha vardı sanki, hatırlayamadım, açılan konu hep aynı, hazır sistem + drop mevzuları.

Micron RAM başlı başına saçmalık da, @Ateş Hekimoğlu o kadar RAM ayarına rağmen sorunlar devam etmişti, RAM Test'te hata alıyor muydu hatırlamıyorum, belki modüllerden biri direkt olarak DOA üründü, dead of arrival, arızalıydı yani, bilemiyoruz o kısmı. Hynix olsa bile arızalı ise yine aynı problemi yapar EXPO profilde.
 
Eki Görüntüle 207542

@Zgoen32 Hynix için bunlar denenecek bir de 1-2-1 Nitro kısmı.

@Zgoen32 bu sorunlar serviste nasıl tekrarlamıyor da, @SunseTTime @Ateş Hekimoğlu @Zgoen32 üçünüzde devam ediyor, bence üç kişi toplanıp servise gidin, adamlar gözünüzün önünde baksın :D şebeke elektriği orada kusursuza yakın olsa gerek, gerçek sinüs olmalı.

Bir arkadaş daha vardı sanki, hatırlayamadım, açılan konu hep aynı, hazır sistem + drop mevzuları.

Micron RAM başlı başına saçmalık da, @Ateş Hekimoğlu o kadar RAM ayarına rağmen sorunlar devam etmişti, RAM Test'te hata alıyor muydu hatırlamıyorum, belki modüllerden biri direkt olarak doa üründü, Dead of arrival, arızalıydı yani, bilemiyoruz o kısmı. Hynix olsa bile arızalı ise yine aynı problemi yapar EXPO profilde.

Şebeke elektriği diğer önceki 3060 tli sistemi etkilemeyip bunu mu etkileyecek bunlar her olasılığı sallıyor daha almadan 1 hafta önce düzgün çalışan 3060 Ti'li sistemden bahsediyoruz.
Ve evet yani testi kesin şöyle yaptılar dediler Valorant'a gir tamam abi 600 FPS gözüküyor mu? Evet okeydir.
Bir de 2K 4K için test yapmışlar çok merak ediyorum keşke kayıt falan yapsalarmış da bizde görseymişiz

Evet merak ettim @Ayhan Dönmez ateş hekimoğlun da tam konuyu Full okumadım 18 sayfayı :D RAM değişmesine rağmen nasıl çözülemedi anakart kronik mi?

Eki Görüntüle 207542

@Zgoen32 Hynix için bunlar denenecek bir de 1-2-1 Nitro kısmı.

@Zgoen32 bu sorunlar serviste nasıl tekrarlamıyor da, @SunseTTime @Ateş Hekimoğlu @Zgoen32 üçünüzde devam ediyor, bence üç kişi toplanıp servise gidin, adamlar gözünüzün önünde baksın :D şebeke elektriği orada kusursuza yakın olsa gerek, gerçek sinüs olmalı.

Bir arkadaş daha vardı sanki, hatırlayamadım, açılan konu hep aynı, hazır sistem + drop mevzuları.

Micron RAM başlı başına saçmalık da, @Ateş Hekimoğlu o kadar RAM ayarına rağmen sorunlar devam etmişti, RAM Test'te hata alıyor muydu hatırlamıyorum, belki modüllerden biri direkt olarak doa üründü, Dead of arrival, arızalıydı yani, bilemiyoruz o kısmı. Hynix olsa bile arızalı ise yine aynı problemi yapar EXPO profilde.

Hocam bir de nasıl oyundan oyuna farklılık gösterebiliyor bu durum? sıklığından tut her şeyiyle
 
Şebeke elektriği diğer önceki 3060 tli sistemi etkilemeyip bunu mu etkileyecek bunlar her olasılığı sallıyor daha almadan 1 hafta önce düzgün çalışan 3060 Ti'li sistemden bahsediyoruz.
Ve evet yani testi kesin şöyle yaptılar dediler Valorant'a gir tamam abi 600 FPS gözüküyor mu? Evet okeydir.
Bir de 2K 4K için test yapmışlar çok merak ediyorum keşke kayıt falan yapsalarmış da bizde görseymişiz

Evet merak ettim @Ayhan Dönmez ateş hekimoğlun da tam konuyu Full okumadım 18 sayfayı :D RAM değişmesine rağmen nasıl çözülemedi anakart kronik mi?
Bilgim yok, hatırlamıyorum onu, bayağı uğraşmıştık ama sonrasında başka hadiseler gelişti, onlarla uğraştık malum. CPU sokette belki bent pin olabilir, ya da dengesiz pressure-baskı kaynaklı bir sıkıntı olabilir, remount etmesi lazım, sök-tak yapacak, CPU+Cooler, eğer düzelmezse anakart+işlemci test edilecek, deneme yanılma olmadan çözülecek şeyler değil bunlar, B650M-R zaten giriş seviyesi kart. Net bir şey demek zor. CPU bellek kontrolcü sorunu da olabilir yine tabi, ya da diğer dediğim sebepler.

Sende ilk etapta Hynix denemek lazım, düzelmezse diğer seçenekler.

@Zgoen32 M.2 SSD bile drop sorunu mesela, DRAM'siz kullanıyorsan ve Windows kuruluysa, bu da genelde hazır sistemlerde yapılan hatalardan bir tanesi. Windows power plan dengeli kullanmamak drop sebebi, Wi-Fi/BT drop yaptığı yine gösterildi AM5'te. Sebep çok fazla, çözmesi zaman alır. Tek tek parça denemek lazım. DRAM'siz M.2 olabilir mesela sendeki sebep.
 
Bilgim yok, hatırlamıyorum onu, bayağı uğraşmıştık ama sonrasında başka hadiseler gelişti, onlarla uğraştık malum. CPU sokette belki bent pin olabilir, ya da dengesiz pressure-baskı kaynaklı bir sıkıntı olabilir, remount etmesi lazım, sök-tak yapacak, CPU+cooler, eğer düzelmezse anakart+işlemci test edilecek, deneme yanılma olmadan çözülecek şeyler değil bunlar, B650M-R zaten giriş seviyesi kart. Net bir şey demek zor. CPU bellek kontrolcü sorunu da olabilir yine tabii, ya da diğer dediğim sebepler.

Sende ilk etapta Hynix denemek lazım, düzelmezse diğer seçenekler.

@Zgoen32 M.2 SSD bile drop sorunu mesela, DRAM'siz kullanıyorsan ve Windows kuruluysa, bu da genelde hazır sistemlerde yapılan hatalardan bir tanesi. Windows Power plan dengeli kullanmamak drop sebebi, Wi-Fi/BT drop yaptığı yine gösterildi AM5'te. Sebep çok fazla, çözmesi zaman alır. Tek tek parça denemek lazım. DRAM'siz M.2 olabilir mesela sendeki sebep.

Anladım hocam ilk önce Hynix RAM'le deneme yapmamız lazım dediğiniz gibi ondan sonra bakarız.
Bu DRAM'siz olup olmadığını nasıl anlarız ki?
 
ön bellek tipi SLC/HMB olarak görünüyor, sorunun kaynağı bu olabilir, Lexar zaten SSD tarafında tercih etmemek lazım, son tercih olmalı @Zgoen32

Bende Samsung Pro 990 mı öyle bir şey vardı test etsem mi acaba eski RTX 3060 Ti'li sistemimde kullanıyordum.
Şu M.2 ssdlerin vidasız montajı iğrenç bir şey fazla güç uygulayıp kırarım diye korkuyorum kıyamıyorum bir şey sökmeye .D
 
Bende Samsung Pro 990 mı öyle bir şey vardı test etsem mi acaba eski RTX 3060 Ti'li sistemimde kullanıyordum.
Şu M.2 ssdlerin vidasız montajı iğrenç bir şey fazla güç uygulayıp kırarım diye korkuyorum kıyamıyorum bir şey sökmeye .D
Test etmeni tavsiye ederim, temiz kurulum yaparak tabii ki.
 
Çok fazla opsiyon var hocam gerçekten sinir bozucu ama diğer hazır sistemlerde sorun yaratmayan bizde nasıl yaratıyor onu anlamıyorum ki diğerleri V-Sync falan açıp öyle mi kullanıyor bize mi denk gelmiyor.
Lexar SSD ilk etapta denerdim 990 Pro varsa onunla, DRAM'li bir SSD ile dene temiz kurulum yaparak. Sonraki opsiyon Micron. Bu ikisi ile yüksek oranda çözülmesi lazım, hazır sistemlerde bazı şeyler yanlış, özelleştirme yapman lazım direkt sipariş etmek yerine.