Bu konu çözüldü olarak işaretlenmiştir. Çözülmediğini düşünüyorsanız konuyu rapor edebilirsiniz.

Zgoen32

Becerikli
Katılım
15 Kasım 2025
Mesajlar
299
Çözümler
1
Beğeniler
154
Öncelikle merhaba.

Sistem Bilgileri:
  • İşlemci: Ryzen 5 7600
  • İşlemci Soğutucu: Cooler Master MasterLiquid sıvı soğutucu (240 mm)
  • Ekran Kartı: Galax RTX 5070 EX-Gamer 1-Click OC
  • Anakart: ASUS Prime B650M-R 7200 MHz(OC) DDR5
  • RAM: Lexar 2x16 GB (32 GB) CL36 6000 MHz
  • SSD: Lexar NM790 1 TB NVMe PCI-e GEN4x4
  • Kasa + PSU: Vento BG4202FLa (4x120 mm ARGB fan, temperli cam) Hydro K Pro 750 Watt 80+ Bronze Full Tower e-ATX kasa
  • Çözünürlük: 2K
Güncel Mesaj: Sistemin BIOS'u güncel. Sıcaklık değerleri normal. Bazı testlerde arıza veya error (hata) vermedi. DDU ile sürücü kaldırıp tekrar yükledim, olmadı. Windows 11 25H2'ye format attım, düzelmedi.

Daha önce Windows 11 Pro 24H2 kullanıyordum ve Battlefield 6 oynarken devamlı FPS dropu (düşüşü) aldığımı fark ettim. Gözle görülür bir şekilde bir anda koşarken FPS 130-120'lerden 10’lara veya 40’lara kadar düşüyordu. Bazı durumlarda sadece daha minimal drop ve FPS düşüşü oluyor, yani 130’dan 100’e ve ondan da 60’a gibi. Bunlar birkaç saniyede oluyor. Genelde fazla aksiyona girince oluyordu ama düz boş alanlarda mikro FPS düşmesi hariç çok fazla FPS düşüşü olmuyor. Ama bazen de grafiklerin kendini yenilediğini fark ediyorum. Daha önce RTX 3060 Ti’lı sistemimde bu durum yoktu. (Yani açıklamak gerekirse küçük küçük texture'lar (doku) yükleniyordu veya yenileniyordu.) Denemediğim çözüm falan kalmadı, daha kötüsü tek bir oyunda da değil.

AC Raiders oyununda ise frame'ler daha iyi, mikro drop’lar daha az ama yine de olduğu zaman yine 14 FPS ve 15 FPS olduğunu anlıyorum ve gösteriyor da. Ama genel olarak frame tablosu iyi. Cyberpunk 2077’de ise çok daha az bu mikro droplar. Genel olarak 30 dakika içinde dört beş kez oluyor ama bu sefer de Cyberpunk 2077’de grafiklerin kendini yenilemesini çok daha iyi görüyorum. Bu oyunlarda ortak olarak CPU yükü çok fazla biniyor, GPU’dan daha fazla biniyor ve bazen fark o kadar açılıyor ki CPU %100’lere gelirken GPU %60’lara kadar düşüyor. Bu olay daha çok Cyberpunk 2077’de oluyor ve NPC’lerin yoğun olduğu yerlere falan gidince FPS 100’den 60’a falan düşüyor. Ama ne zaman GPU kullanımı %96-%94 oluyor, CPU kullanımı düşüyor, çok iyi oluyor; grafikler oturmuş oluyor ve FPS de öyle.

Ne yapsam çözemedim artık. İki gündür test ediyorum, bakmadığım konu, forum sitesi falan kalmadı. Soğudum bilgisayardan. Yardımcı olursanız çok sevinirim, çünkü ben bu konuyu çözene kadar durmayacağım.

Sanırım kimsenin bilgisi yok bu konuda.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Çözüm
Sonucumuz-> 1 aylık igrenç bir dönemi atlatarak iademizi alabildik.

Süreç, Gaming.Gen.TR destek olarak rezalet bir deneyim yasatti ve bu sorunu tam olarak kabul etmediler.
Sürekli servise git gel durumu yasandi, özellikle destek ekipleri sorunu bir türlü göremiyoruz diye yazip durdu...

Oysaki kendi çalişanlarinin bile kabul ettigi durumda israrla görmezlikten geldiler.

Ben ve birkaç kullanici arkadasimizin zamanini ve emeğini çaldilar.

Daha fazla uzatmiyorum Gaming.Gen.TR güvenirliligini kaybetmistir ve rezil bir firmadir.
Özellikle bu kadar kullanici da sorun yasamasalar belki iade etmeyecek belki de @Ateş Hekimoğlu hocamin sistemini techolaya göndermeyip Recep Baltaş bu konuyla ilgilenmese bize masal anlatip duracaklardi.

Bu sürecte bize yardimlari dokunan herkese teşekkür ederim.
@Ateş Hekimoğlu @SunseTTime
@Ayhan Dönmez @cakiiiiiii3 @LH44
Arkadaşlar merhaba servisten mesaj geldii.
Sorunun hala devam ettigini söylemistim sizin önerilerinizle farkli adreste dahi denememe ragmen.

Bana geris donus oldu.

Ilk olarak vida icin bilgilendirme yaptiginiz icin teşekkürler dediler bir özür beklerdi insan ama neyse :)

Zaten önceden BIOS güncellemesi yapmistim onlarda BIOS guncellemesi yapip genel testlerde herhangi bir sorunla karşilaşmadiklarini söylediler

Bu sürecte cihazda farklı bir chip yapısına sahip Corsair marka RAM'de denenmis ve kendi RAM'lerinde de denenlendigini ve herhangi bir problem görülmedigini söylediler.

Daha sonra iste yine ve yine sürekli cihazi test ettiklerini söylediler ve aktif olarak Valorant'ta da test ettiklerini söylediler :) servis iyi Valorant ve CS kasmistir neyse video cekerek NVIDIA uzerinden oyunun videosunu cekmisler ben Arc raiders ve Silent Hill 2 dedim ama neysenin neysesi.

"Bu süreçte herhangi bir hata almayınca işlemci, SSD, ekran kartı, RAM gibi donanımları da ekstra olarak aynı anakart modeline sahip bir cihazda denedik keza yine aynı şekilde herhangi bir drop veya bahsettiğiniz stuttering durumuna rastlamadık."
->
Diye belirttiler ama ben aşagiya dogru gelen maili indirdigimde sorunu cozduklerini söylemisler buyurun.

Ne dusunuyorsunuz? @SunseTTime @Ayhan Dönmez @Ateş Hekimoğlu @cakiiiiiii3
 

Dosya Ekleri

  • Screenshot_20251215-150244_Gmail.webp
    Screenshot_20251215-150244_Gmail.webp
    215 KB · Görüntüleme: 53
Arkadaşlar merhaba servisten mesaj geldii.
Sorunun hala devam ettigini söylemistim sizin önerilerinizle farkli adreste dahi denememe ragmen.

Bana geris donus oldu.

Ilk olarak vida icin bilgilendirme yaptiginiz icin teşekkürler dediler bir özür beklerdi insan ama neyse :)

Zaten önceden BIOS güncellemesi yapmistim onlarda BIOS guncellemesi yapip genel testlerde herhangi bir sorunla karşilaşmadiklarini söylediler

Bu sürecte cihazda farklı bir chip yapısına sahip Corsair marka RAM'de denenmis ve kendi RAM'lerinde de denenlendigini ve herhangi bir problem görülmedigini söylediler.

Daha sonra iste yine ve yine sürekli cihazi test ettiklerini söylediler ve aktif olarak Valorant'ta da test ettiklerini söylediler :) servis iyi Valorant ve CS kasmistir neyse video cekerek NVIDIA uzerinden oyunun videosunu cekmisler ben Arc raiders ve Silent Hill 2 dedim ama neysenin neysesi.

"Bu süreçte herhangi bir hata almayınca işlemci, SSD, ekran kartı, RAM gibi donanımları da ekstra olarak aynı anakart modeline sahip bir cihazda denedik keza yine aynı şekilde herhangi bir drop veya bahsettiğiniz stuttering durumuna rastlamadık."
->
Diye belirttiler ama ben aşagiya dogru gelen maili indirdigimde sorunu cozduklerini söylemisler buyurun.

Ne dusunuyorsunuz? @SunseTTime @Ayhan Dönmez @Ateş Hekimoğlu @cakiiiiiii3
Yalan dolan hocam. O oyunlarda zaten sorun belli olmaz. Geç olmadan THH başvurusu yapın; bana da aynı şeyleri söylüyorlardı.
 
Yalan dolan hocam. O oyunlarda zaten sorun belli olmaz. Geç olmadan THH başvurusu yapın; bana da aynı şeyleri söylüyorlardı.
Biraz umudum oldugu sirada attiklari maile bakin... ben şimdi ne yapacagim? THH başvurusu yapsam ne olacak aldigim sistem iki katina yakin çikacak bunu editore yani recepe söylediginde ne dedi? @Ateş Hekimoğlu


Ben pes ediyorum gercekten bunlara yani harbi cozuldu mu acaba bilemiyorum yazamiyorum bir sey
 

Dosya Ekleri

  • Screenshot_20251215-154616_Gmail.webp
    Screenshot_20251215-154616_Gmail.webp
    282,4 KB · Görüntüleme: 46
Biraz umudum oldugu sirada attiklari maile bakin... ben şimdi ne yapacagim? THH başvurusu yapsam ne olacak aldigim sistem iki katina yakin çikacak bunu editore yani recepe söylediginde ne dedi? @Ateş Hekimoğlu


Ben pes ediyorum gercekten bunlara yani harbi cozuldu mu acaba bilemiyorum yazamiyorum bir sey
Böyle insanı kitleyip bırakacak şekilde konuşuyorlar işte. Kendin gidip görmelisin. Benim sistem konusunda da yine bir yerlere kaydı olay. Haber edeceğim.
 
@Zgoen32, ürün bir gelsin bakalım. Sanki sorun görüp düzelttik demek için o downgrade/upgrade güncellemesini yapmışlar. Ya da gerçekten bir düzelme var. Gelince anlarsın, duruma göre THH'ye başvurursun hocam. Ya da benim gibi yarı kendin alıp, yarı arkadaşlarındaki parçalar ile test edeceksin. Ben uzay sistem deneme aşamasına kadar geldim. Olmayınca olmuyor.
 
Son düzenleme:
Hocam süreci uzatmaya çalişiyorlar şikayet edin. Bende yaşadım diyorum size 2 den sonra döngüye giriyor. Bir daha gönderin falan inanmayin. Bir sey yazmayin onlara direk sikayet edin. Uzun surecek islem. Ben 15 ekimde sikayet yaptim hala tık yok ve 4 - 6 ay suruyormus. Zamaniniz varsa simdi edin kısa sürsün.
THH ile ilgili sorulariniz varsa yazin. Size anlatirim.
 
Hocam süreci uzatmaya çalişiyorlar şikayet edin. Bende yaşadım diyorum size 2'den sonra döngüye giriyor. Bir daha gönderin falan inanmayin. Bir şey yazmayin onlara direk sikayet edin. Uzun surecek islem. Ben 15 Ekim'de sikayet yaptim hala tık yok ve 4 - 6 ay suruyormus. Zamaniniz varsa simdi edin kısa sürsün.
THH ile ilgili sorulariniz varsa yazin. Size anlatirim.

Sağ olun hocam ama yani iademi alsam ne yapacagim? RAM fiyatlari zamlanir SSD ve ekran kartini da geliyor zamlar o yüzden eger degisim talep ederlerse degisim yapacağım.
 
Ayriyetten ürün size gelmediyse video çekin açarken. Eğer kanıt yoksa istedikleri kadar parçalasınlar haksız olursunuz.

Sağ olun hocam ama yani iademi alsam ne yapacagim? RAM fiyatlari zamlanir SSD ve ekran kartini da geliyor zamlar o yüzden eger degisim talep ederlerse degisim yapacağım.
Değişim de olabilir. Yani bende 5060ti almayi dusunuyordum. Su konulari gordukce alasim hic gelmiyor.