Ben biraz deneme yanılma yaparak uzun zaman önce aldığım notum:
5070 undervolt test
Default ayarlar 72 derece
900mv 2900MHz maksimum 63 derece
950mv 3050MHz maksimum 68 derece
925mv 2900MHz maksimum 66 derece
975mv 3000MHz maksimum 69 derece
Şu anda kullandığım ayarda bu şekilde, sağlıklı sıcaklık ve güç ilişkisi ile önerebileceğiniz bir ayar skalası varsa önerilerinize açığım. (Undervolt ayarımı PSU kablomu değiştirmeme gerek kalmayacak şekilde optimize etmeye özen göstermek istiyorum çünkü kablo değişikliği yapacak fırsata sahip değilim.)
Sistemin listesi:
ASUS Prime B650M-K
AMD Ryzen 5 7500F
XPG K Mesh Kyber 750W 80+ Gold Rainbow mATX/ATX kasa
Western Digital Blue SN5000 1 TB M.2 SSD
Thermalright Peerless Assassin 120 Digital Black ARGB TL-C12C-X28-S V2
Goodram IRDM Black 16 GB (2x16 GB) DDR5 6000MHz CL30
INNO3D RTX 5070 Twin X2 OC 12 GB
@Ayhan Dönmez hocam bu konuyada bilgilerinizi aktarırsanız çok memnun olurum.
Şu anda kullandığım ayarda bu şekilde, sağlıklı sıcaklık ve güç ilişkisi ile önerebileceğiniz bir ayar skalası varsa önerilerinize açığım. (Undervolt ayarımı PSU kablomu değiştirmeme gerek kalmayacak şekilde optimize etmeye özen göstermek istiyorum çünkü kablo değişikliği yapacak fırsata sahip değilim.) Eki Görüntüle 260821
Sistemin listesi:
ASUS Prime B650M-K
AMD Ryzen 5 7500F
XPG K Mesh Kyber 750W 80+ Gold Rainbow mATX/ATX kasa
Western Digital Blue SN5000 1 TB M.2 SSD
Thermalright Peerless Assassin 120 Digital Black ARGB TL-C12C-X28-S V2
Goodram IRDM Black 16 GB (2x16 GB) DDR5 6000MHz CL30
INNO3D RTX 5070 Twin X2 OC 12 GB
@Ayhan Dönmez hocam bu konuyada bilgilerinizi aktarırsanız çok memnun olurum.
Ben 950 mV 3 GHz, +2000 Memory şeklinde kullanırdım. RTX 5070 için cuk oturuyor genelde. Fan devrini artırıp sıcaklık sorununu kısmen çözebilirsin, bu GPU'lar için çok dert değil. Zararı yok. Afterburner ayarlardan ''Force Constant Voltage'' tikli kalsın. @Alcheinz
Ben 950 mV 3 GHz, +2000 Memory şeklinde kullanırdım. RTX 5070 için cuk oturuyor genelde. Fan devrini artırıp sıcaklık sorununu kısmen çözebilirsin, bu GPU'lar için çok dert değil. Zararı yok. Afterburner ayarlardan ''Force Constant Voltage'' tikli kalsın. @Alcheinz
Abi dediğin işlemi nasıl yaparım ya bana baştan sona anlatma şansın var mı ben unuttum bu uygulamayı kullanmayı, nerden neyi ne yapmalıyım kısa bi açıklasan seni rahat bırakırım söz
Şuan 950mv 3050MHz olarak kullanıyormuşum çok fark eder mi 3000'e çekmem? Birde o fan devri olayını hiç bilmiyorum. @Ayhan Dönmez
Abi dediğin işlemi nasıl yaparım ya bana baştan sona anlatma şansın var mı ben unuttum bu uygulamayı kullanmayı, nerden neyi ne yapmalıyım kısa bi açıklasan seni rahat bırakırım söz
Şuan 950mv 3050MHz olarak kullanıyormuşum çok fark eder mi 3000'e çekmem? Birde o fan devri olayını hiç bilmiyorum. @Ayhan Dönmez