Yalnızca Nvidia GPU etkin olmasın. Masaüstü işlemlerinde bırakın işlemciye gömülü GPU çalışsın. Büyük ihtimalle alt+tab vb. sorunları bundan oluyor olabilir. Dizüstüler performanslı çalışabilmek için bu optimus denen şeye biraz ihtiyaç duyuyor. Masaüstü gibi tek ekran kartı kullanılmasını önermiyorum. İçine eklenen kartlar mobil olmasa bile halen tek GPU'da düzgün çalıştığını düşünmüyorum.
Güç ayarını yüksek performansta kullanmak sistemi masaüstünde de ısındıracağından, oyuna girince ısınma kaynaklı frekans kısmaları yaşarsınız. Bırakın bu ayar dengeli olarak kalsın. Dengeli ayarı sizin oyun oynayıp oynamadığınızı bilecek kadar gelişti ve düzenli güncelleme alıyor. Yani güç profilini eski kafa yüksek performansa almanın faydası yok zararı var.
Wintoys uygulamasını indirin ve önerdiği bazı ayarları yapın. Nihai performans hariç ''Performans ve İnce ayarlar'' kısmında önerdiklerini uygulayın.
POE2 ise şu anlık optimizasyonu sorunlu. İnce ayar gerekiyor ve uzun süre oynayınca arada bir yeniden başlatmak gerekiyor.
Monster ucuz olsun diye çok da kaliteli ürün ürettirmiyor. Yani böyle FPS sınırı açıkken, ısınmanın aniden fırlamaması için kaliteli bir dizüstü'ye rahat 100 bin ₺ vermeniz gerekiyor. Hatta şöyle diyeyim kaliteli soğutması olan laptoplar ülkemizde satmayacağı için piyasaya giriş dahi yapmıyorlar.
Aslında @Recep Baltaş bey bu konuda bir firmadan ortalama veya üst düzey ürün isteyip, günlük kullanımda bu ürünü nasıl daha iyi...
Genel olarak bir güncelleme ve çöp dosya temizliği için de şu konuya bakılabilir.