herzMONTY

Çalışkan
Katılım
27 Nisan 2025
Mesajlar
10
Beğeniler
1
Merhabalar,

Bir süredir Valorant oynarken aşağıdaki durumlarda FPS değerim 20-30'lara kadar düşüyor ve birkaç saniye sonra normale dönüyor:
  • Windows logosuna basarak oyundan çıkıp geri döndüğümde,
  • Oyundayken arka plana geçip yeniden oyuna döndüğümde,
  • Tam ekrandan pencere moduna veya pencere modundan tam ekrana geçtiğimde.
Bu durumun sebebi ne olabilir acaba?
  • Laptop'ta yalnızca NVIDIA GPU etkin.
  • Güç ayarları "Yüksek Performans" modunda.
  • Oyun modu açık.
 
Yalnızca Nvidia GPU etkin olmasın. Masaüstü işlemlerinde bırakın işlemciye gömülü GPU çalışsın. Büyük ihtimalle alt+tab vb. sorunları bundan oluyor olabilir. Dizüstüler performanslı çalışabilmek için bu optimus denen şeye biraz ihtiyaç duyuyor. Masaüstü gibi tek ekran kartı kullanılmasını önermiyorum. İçine eklenen kartlar mobil olmasa bile halen tek GPU'da düzgün çalıştığını düşünmüyorum.

Güç ayarını yüksek performansta kullanmak sistemi masaüstünde de ısındıracağından, oyuna girince ısınma kaynaklı frekans kısmaları yaşarsınız. Bırakın bu ayar dengeli olarak kalsın. Dengeli ayarı sizin oyun oynayıp oynamadığınızı bilecek kadar gelişti ve düzenli güncelleme alıyor. Yani güç profilini eski kafa yüksek performansa almanın faydası yok zararı var.

Wintoys uygulamasını indirin ve önerdiği bazı ayarları yapın. Nihai performans hariç ''Performans ve İnce ayarlar'' kısmında önerdiklerini uygulayın.

2025-06-08_15-51.webp


Ek olarak bağlantıda dizüstü için önerdiğim yöntemleri uygulayabilirsiniz. Genel olarak performansına iyi yönde etki edecektir.


Genel olarak bir güncelleme ve çöp dosya temizliği için de şu konuya bakılabilir.