JJX

Becerikli
Katılım
10 Mart 2026
Mesajlar
205
Beğeniler
132
Linux'tan Windows 10'a geçiş yaptım. Bilgisayar açılırken GNU GRUB ekranı geliyor. Daha sonra Boot menüsünden Windows'u seçip o şekilde Windows'a erişebiliyorum. Sebebi nedir? Çift işletim sistemi mi kurulu şuan? Sadece Windows'u nasıl bırakabilirim?
 
Linux'tan Windows 10'a geçiş yaptım. Bilgisayar açılırken GNU GRUB ekranı geliyor. Daha sonra Boot menüsünden Windows'u seçip o şekilde Windows'a erişebiliyorum. Sebebi nedir? Çift işletim sistemi mi kurulu şuan? Sadece Windows'u nasıl bırakabilirim?
Linux'un ayrı bir EFI bölümü var mıydı?
 
Linux'un ayrı bir EFI bölümü var mıydı?
Boot menüsünde ayrı Ubuntu Linux kısmı da vardı. Flash'ta tek Windows vardı. Kurulum ekranında bütün diskleri silip devam etmiştim ama olmamış herhalde.

EasyUEFI yazılımını kurup GRUB girdisini silebilirsiniz.
1782142500542.webp

Ubuntu'nun olduğu kısmı sildim. Başka silmem gereken bir şey var mı?
 
Boot menüsünde ayrı Ubuntu Linux kısmı da vardı. Flash'ta tek Windows vardı. Kurulum ekranında bütün diskleri silip devam etmiştim ama olmamış herhalde.


Eki Görüntüle 259331
Ubuntu'nun olduğu kısmı sildim. Başka silmem gereken bir şey var mı?
Hocam Windows Boot Manager'a tıklayıp yandaki yukarı ok tuşuyla en üste çıkarın.

Hocam birde bilgisayarı kapatmadan önce CMD'ye bcdboot C:\Windows /l tr-tr yazın. Çıktı olarak "Önyükleme dosyaları başarıyla oluşturuldu" (Boot files successfully created) yazması lazım.