Tunayx

Uzman
Katılım
29 Eylül 2024
Mesajlar
78
Beğeniler
23
Selam herkese.

Ben mezuna kaldım ve sayısalda derece yapmak istiyorum. Temelim iyi değil, zayıf epey. Benim hedefim en iyisi olması. Okul için hedef değil, en yüksek yapabileceğim sıralama. Hal böyleyken, nasıl, neye, ne yapmam gerekiyor? Nasıl çalışmam lazım? Bunların hiçbirini bilmiyorum. Yardımcı olursanız sevinirim. Teşekkürler.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Selam herkese.

Ben mezuna kaldım ve sayısalda derece yapmak istiyorum. Temelim iyi değil, zayıf epey. Benim hedefim en iyisi olması. Okul için hedef değil, en yüksek yapabileceğim sıralama. Hal böyleyken, nasıl, neye, ne yapmam gerekiyor? Nasıl çalışmam lazım? Bunların hiçbirini bilmiyorum. Yardımcı olursanız sevinirim. Teşekkürler.
Temelsizken 1 yılda derece imkansız.
 
Başarı ihtimalin %10 bilemedin %20. YKS kanalları hayal satarak para kazanıyor. Birisine özellikle baktım, temelim yoktu diyor ortalama üstü liseye gitmiş. Orada sadece hava alsa yeter, ayrıca temeli olmadan mı OBP'sini 95 yapmış ? Sonra sadece 6 ay çalıştım diyor oğlum sence mümkün mü bu sıfır biri için ? Yani kısaca benim hayatım ders çalışma olacak ara vermeden çalışacağım ihtimal %10 bile olması umurumda değil başaramasam bile denedim derim, motivasyonum asla kırılmaz diyorsan derece kas yoksa boşa vaktini öldürme. Daha aile ortamını bile söylemiyorum ailen okumuş insanlar değillerse ve maddi durumunuz çok iyi değilse, anlayışlı insanlar değillerse üstteki şartları sağlasan bile uğraşma vaktinden olursun. Ayrıca OBP durumu var, OBP düşükse derece bile yapsan korkunç geriye atıyor. Bunları göz önünde bulundur, düşün taşın öyle karar ver.
 
Başarı ihtimalin %10 bilemedin %20. YKS kanalları hayal satarak para kazanıyor. Birisine özellikle baktım, temelim yoktu diyor ortalama üstü liseye gitmiş. Orada sadece hava alsa yeter, ayrıca temeli olmadan mı OBP'sini 95 yapmış ? Sonra sadece 6 ay çalıştım diyor oğlum sence mümkün mü bu sıfır biri için ? Yani kısaca benim hayatım ders çalışma olacak ara vermeden çalışacağım ihtimal %10 bile olması umurumda değil başaramasam bile denedim derim, motivasyonum asla kırılmaz diyorsan derece kas yoksa boşa vaktini öldürme. Daha aile ortamını bile söylemiyorum ailen okumuş insanlar değillerse ve maddi durumunuz çok iyi değilse, anlayışlı insanlar değillerse üstteki şartları sağlasan bile uğraşma vaktinden olursun. Ayrıca OBP durumu var, OBP düşükse derece bile yapsan korkunç geriye atıyor. Bunları göz önünde bulundur, düşün taşın öyle karar ver.
OBP yüksek birisi için 50K veya 100k nasıldır sence hocam? Yine konu sahibi dediği gibi benim de sayısal da temelim sıfıra yakın.

Birde Bıyıklı Matematik ve Doktor Biyoloji miydi neydi onları bile hiç önermez misin?
 
Şimdiden TYT çalışman lazım. Yaz sonuna kadar Türkçe ile matematiği bitir. Paragraf ve problemleri devamlı çözmelisin. Ve problem için kolay kaynaklardan başla. Fakat zor kaynak da çöz. 2026 senesi bitmeden de AYT'ye başla. Kazanmak gayet de mümkün.
 
Selam herkese.

Ben mezuna kaldım ve sayısalda derece yapmak istiyorum. Temelim iyi değil, zayıf epey. Benim hedefim en iyisi olması. Okul için hedef değil, en yüksek yapabileceğim sıralama. Hal böyleyken, nasıl, neye, ne yapmam gerekiyor? Nasıl çalışmam lazım? Bunların hiçbirini bilmiyorum. Yardımcı olursanız sevinirim. Teşekkürler.

Mentalite şu olmalı; en geç derece yapmak isteyen birisi Eylül sonuna kadar veya Ekim ortasına kadar TYT'yi bitirmeli ve branş denemesine başlamış olmalı ufaktan.
TYT bitince hemen AYT'ye başlamak yerine 1 hafta denemelere odaklan. Günlük problem, paragraf ve branş denemesi çöz.
AYT'ye başla ve konuları birbirinden uzun uzadıya ayırma. Her gün kaç ders anlayacağın ve çalışacağın sana bağlı. Sayısal da 4 ders var ise her gün birbirini takip etsinler 3 ders.
Normal, orta ve zor olarak AYT için en az 3-4 kaynak çöz. Branş denemeleri ile destekle. Deneme kulübüne yazıl. Ve günlük başlarda derece istediğin için 4 saat ile başla; 6, 8, 10 derken sana kalmış.
Benim tavsiyelerim bunlar. Geometriyi mümkünse çok sıkı tut.
 
Bir de bıyıklı matematik ve doktor biyoloji miydi neydi onları bile hiç önermez misin?

Bıyıklı Matematiği bilmem de Doktor Biyolojiyi gayet iyi anlatıyor. Detay anlatıyor diyenlere takılma. Ne dediyse çıkıyor. Detaya girsekse söylüyor: “Hadi bu da genel kültür olsun.” diyor.
 
OBP yüksek birisi için 50K veya 100k nasıldır sence hocam? Yine konu sahibi dediği gibi benim de sayısal da temelim sıfıra yakın.

Birde Bıyıklı Matematik ve Doktor Biyoloji miydi neydi onları bile hiç önermez misin?
100k olur dersle çok işi olmayan özel lisede obp şişirmiş arkadaşım sayısalda 250k yaptı. 50k yapılabilir ama düzenli çalışırsan.