YKS çalışma programı nasıl olmalı?

Cheriel

Uzman
Katılım
31 Ocak 2025
Mesajlar
439
Beğeniler
61
Program nasıl hazırlamalıyım? YouTube'dan birkaç video izledim ama hepsi aynı şeyleri söylüyor. Pazar gününün boş olması gerektiğini söylüyorlar. Matematiği her gün mü çalışmalıyım, FKB'yi hafta içine nasıl yayacağım?

Mesela pazartesi kimya çalıştım, diğer hafta mı kimyaya çalışmalıyım? Böyle olursa da unuturum diye korkuyorum. Kendime bir program hazırladım ama doğru mu bilemiyorum.
 
Haftada bir gün izin verin(mezunsanız haftanın herhangi bir günü) haricinde her gün istisnasız çalışmanız lazım. Genel olarak konu öğrenmek değil birden çok soru görmek lazım. Eğer konularınız bittiyse sadece genel ve branş denemelere asılmanız lazım. Ayrıca fen konularının unutulan kısımları düzenli tekrar edilip üstüne gidilmeli aksi takdirde unutulabilir.
 

Derslerı haftaya nasıl yayacagım.
 
Konuları bitirdiniz mi hocam?
 
1. gün:
Matematik.
Türkçe.
Fizik.

2. gün:
Geometri.
Türkçe.
Kimya.

3. gün:
Matematik.
Türkçe
Biyoloji.

3. gün bitince 1. günden devam et. Ayrıca pazar gününün tamamen boş olmasına gerek yok. O gün TYT genel deneme çöz analiz et günün geri kalanında dinlen.
Türkçede dil bilgisi bittikten sonra Türkçeyi ana dersten çıkarıp rutinlere çevir. Türkçeden arta kalan zamanı kalan derslere ver. Mesela her gün dil bilgisi her konudan 2'şer soru ve paragraftan 15 soru gibi. Bu program TYT için geçerli. AYT içinse:

1. gün:
TYT genel deneme+analizi
Geometri.
Vakit kalırsa bi ayt biyoloji ve kimyadan birini seç

2. gün.
AYT matematik.
AYT fizik.

3. gün:
AYT matematik.
AYT kimya
AYT biyoloji.

3. gün bitince tekrar 1'den devam et.
Pazar günü ise yine deneme.
Örnek olarak bir şablon yazdım. Kendine göre dizayn edebilirsin programı, çünkü herkesin çalışma rutini ve mantığı farklıdır.
 
12. sınıfa gidiyorsan 1 gün boş bırakma lüksün yok. Okula git gel derse başlama saatin 4.30 5 olacak zaten. Yazın zaman bolken asılabildiğin kadar asıl ben geçen sene pişman olmuştum yazın çok çalışmadığım için.
 
Konuları bitirdiniz mi hocam?

Yok yeni başlayacağım matematik ilk 12 konu ve problemleri biliyorum, paragrafım iyi bir de.


Hocam ben şöyle hazırlamıştım.
1. gün.
Rutin (paragraf + problem)
Matematik.
Biyoloji.
2. gün.
Rutin (paragraf + problem)
Matematik.
Geometri.
Türkçe.
3. gün.
Rutin (paragraf + problem)
Matematik.
Kimya.
4. gün.
Rutin (paragraf + problem)
Matematik.
Geometri.
Türkçe.
5. gün.
Rutin (paragraf + problem)
Matematik.
Fizik.
6. gün.
Rutin (paragraf + problem)
FKB genel tekrar.
7. gün.
Deneme.

Bu program iyi mi?
 
Son düzenleme:
Her gün matematik olacak. Onun dışında 2, yapabilirsen 3 dersi birlikte götür. Sabah paragraf + problem, ardından matematik + ve iki fen dersi.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için çerezleri kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…