Ack

Uzman
Katılım
23 Nisan 2025
Mesajlar
3
Beğeniler
1
14900KS, ROG Z790E GWII, ROG 4090 OC, GSKILL TRIDENT Z5 4X32GB CL30 6000MHZ, ROG RYUJIN III EXTREME, MSI M580 SPATIUM 2TB, ROG THOR P2 1000W sistemimde sürekli FPS drop yiyorum. Monitörüm ROG PG32UCDM. BIOS No: 2107 güncel. Intel Default Settings Extreme modda kullanıyorum. 2x32GB şeklinde XMP açık şekilde denedim, yine aynı. Yardımcı olursanız çok mutlu olurum.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
2x32 kullanmak.

CPU Set Setter ile oyunu performans çekirdeklerine sabitlemek. 8 performans çekirdeği 16 izlek var onda, 14 tane izlek kilitlesen bile ortalama medium yükte çalışır kafidir. Dilersen 8 izlek de deneyebilirsin, 8 izlek üstü işlemciyi rahatlatır ferahlık marjı bıraktırır.

İşlemci eğer 6.2 GHz'de tutunamıyorsa daha düşük frekanslara çarpanı kilitlemek.

RAM tuning yapmak.

Network dalgalanması varsa iyileştirmeye çalışmak.

Droptan kasıt kaçken kaç oluyor o da önemli. Daha önce neydi şimdi ne?

X3D Cache yok o işlemcide. Evveliyatını da bilmek lazım, GHz faktörü ile Max FPS bahislerini yüksekten açar ama çok yüksekten uçanın düşüşü de çok sert olur.
 
Son düzenleme:
2x32 kullanmak.

CPU Set Setter ile oyunu performans çekirdeklerine sabitlemek. 8 performans çekirdeği 16 izlek var onda, 14 tane izlek kilitlesen bile ortalama medium yükte çalışır kafidir. Dilersen 8 izlek de deneyebilirsin, 8 izlek üstü işlemciyi rahatlatır ferahlık marjı bıraktırır.

İşlemci eğer 6.2 GHz'de tutunamıyorsa daha düşük frekanslara çarpanı kilitlemek.

RAM tuning yapmak.

Network dalgalanması varsa iyileştirmeye çalışmak.

Droptan kasıt kaçken kaç oluyor o da önemli. Daha önce neydi şimdi ne?

X3D Cache yok o işlemcide. Evveliyatını da bilmek lazım, GHz faktörü ile Max FPS bahislerini yüksekten açar ama çok yüksekten uçanın düşüşü de çok sert olur.

14900KS ve LGA 1700 özelinde ince işçilik lazım, yoksa bu sorunlar olağan. DRAM Tuning, Intel'de daha sancılı. 1 DPC (2 RAM slot) kart ihtiyacı var, öteki türlü düz XMP açarsa Drop kaçınılmaz bu işlemcilerde. Dual Rank oluşu da tetikliyor bu durumu, IMC yükü fazla. Monolitik die olmasına rağmen 1T ve 1:1 mod veremiyor bu soket, DDR5 kanadı çok başarısız. 2T ve 1:2 mod Gear 2 aktif ediyor. Ciddi ince işçilik lazım, Intel Extreme ya da PL1 ve PL2 ayarlanmalı. Actual VRM Core Voltage ya da Global SVID Voltage özenle negatif Offset çekilmeli.

Tak çalıştır maalesef KS yemez, LGA 1700 hiç yemez. AM5 bile sorunlu, bu sokette voltaj Spike mevzuları vardı, bir kere Degrade oldun mu geri dönüşsüz. Oxidation ve Degradation sorunları var. Akabinde ani FPS düşüşü, Drop, Stuttering, BSOD vs. liste çok uzun. @Yakuza

LGA 1700 Contact Frame takılması faydasına olur, bu sokete lazım. AM5'ten farkı bu, AM5'e lazım olmadığı gibi orada stabilite de bozuyor. Soket yapısı farklı.
 
14900KS ve LGA 1700 özelinde ince işçilik lazım, yoksa bu sorunlar olağan. DRAM Tuning, Intel'de daha sancılı. 1 DPC (2 RAM slot) kart ihtiyacı var, öteki türlü düz XMP açarsa Drop kaçınılmaz bu işlemcilerde. Dual Rank oluşu da tetikliyor bu durumu, IMC yükü fazla. Monolitik die olmasına rağmen 1T ve 1:1 mod veremiyor bu soket, DDR5 kanadı çok başarısız. 2T ve 1:2 mod Gear 2 aktif ediyor. Ciddi ince işçilik lazım, Intel Extreme'ya da PL1 ve PL2 ayarlanmalı. Actual VRM Core Voltage ya da Global SVID Voltage özenle negatif Offset çekilmeli.

Tak çalıştır maalesef KS yemez, LGA 1700 hiç yemez. AM5 bile sorunlu, bu sokette voltaj Spike mevzuları vardı, bir kere Degrade oldun mu geri dönüşsüz. Oxidation ve Degradation sorunları var. Akabinde ani FPS düşüşü, Drop, Stuttering, BSoD vs. liste çok uzun. @Yakuza

LGA 1700 Contact Frame takılması faydasına olur, bu sokete lazım. AM5'ten farkı bu, AM5'e lazım olmadığı gibi orada stabilite de bozuyor. Soket yapısı farklı.

Bu 14900Ks'de performance ve e Core ayrı ayrı sabitlenebiliyor mu bilmiyorum yoksa bile 5.5GHz çarpanı sabitleyip rahatlasın. O bile büyük fayda getirir, işlemci sürekli 300-500 MHz indir kaldır boşluk bulduğunda yapmasın da sabit hızda çalışsın frametime consistency düzelir bari.
 
Bu 14900Ks'de performance ve e Core ayrı ayrı sabitlenebiliyor mu bilmiyorum yoksa bile 5.5GHz çarpanı sabitleyip rahatlasın. O bile büyük fayda getirir, işlemci sürekli 300-500 MHz indir kaldır boşluk bulduğunda yapmasın da sabit hızda çalışsın frametime consistency düzelir bari.

İşlemci ince ayar çekildikten sonra DRAM tarafı bu örnekteki gibi olmalı:

1778594962310.webp
 
Bunca sene işte AMD IMC çöp intel 10 numara dendi intel burada da mı batırdı şimdi.

Intel Core Ultra Plus harici alınmaması lazım, ara sokette şu anda. Bir sonraki platformda Intel alınabilir diye düşünüyorum. Şu anda AMD daha sorunsuz, ama o da yersen. Tonla sorun var onda da. Tak çalıştır şansa kalıyor DDR5.
 
Intel Core Ultra Plus harici alınmaması lazım, ara sokette şu anda. Bir sonraki platformda Intel alınabilir diye düşünüyorum. Şu anda AMD daha sorunsuz ama o da yersen. Tonla sorun var onda da. Tak çalıştır şansa kalıyor DDR5.

Nova Lake'e işte X3D cache koysunlar ilk önce, NVIDIA batmasın diye gidip hisse aldı hatta içinde RTX5070 olan CPU çıkaracağız falan diye piyasanın gazını falan aldılar da sürekli anakart değiştirmeye zorlayan yap boz hamuru gibi olmaktan çıkmadıkları müddet son kullanıcı kitlesinin gönlünü yeniden kazanamazlar.
 
2x32 kullanmak.

CPU Set Setter ile oyunu performans çekirdeklerine sabitlemek. 8 performans çekirdeği 16 izlek var onda, 14 tane izlek kilitlesen bile ortalama medium yükte çalışır kafidir. Dilersen 8 izlek de deneyebilirsin, 8 izlek üstü işlemciyi rahatlatır ferahlık marjı bıraktırır.

İşlemci eğer 6.2 GHz'de tutunamıyorsa daha düşük frekanslara çarpanı kilitlemek.

RAM tuning yapmak.

Network dalgalanması varsa iyileştirmeye çalışmak.

Droptan kasıt kaçken kaç oluyor o da önemli. Daha önce neydi şimdi ne?

X3D Cache yok o işlemcide. Evveliyatını da bilmek lazım, GHz faktörü ile Max FPS bahislerini yüksekten açar ama çok yüksekten uçanın düşüşü de çok sert olur.
4K çözünürlükte 300-400 FPS'ten 130-150 civarına milisaniyelik ufak droplar oluyor.

14900KS ve LGA 1700 özelinde ince işçilik lazım, yoksa bu sorunlar olağan. DRAM Tuning, Intel'de daha sancılı. 1 DPC (2 RAM slot) kart ihtiyacı var, öteki türlü düz XMP açarsa Drop kaçınılmaz bu işlemcilerde. Dual Rank oluşu da tetikliyor bu durumu, IMC yükü fazla. Monolitik die olmasına rağmen 1T ve 1:1 mod veremiyor bu soket, DDR5 kanadı çok başarısız. 2T ve 1:2 mod Gear 2 aktif ediyor. Ciddi ince işçilik lazım, Intel Extreme ya da PL1 ve PL2 ayarlanmalı. Actual VRM Core Voltage ya da Global SVID Voltage özenle negatif Offset çekilmeli.

Tak çalıştır maalesef KS yemez, LGA 1700 hiç yemez. AM5 bile sorunlu, bu sokette voltaj Spike mevzuları vardı, bir kere Degrade oldun mu geri dönüşsüz. Oxidation ve Degradation sorunları var. Akabinde ani FPS düşüşü, Drop, Stuttering, BSOD vs. liste çok uzun. @Yakuza

LGA 1700 Contact Frame takılması faydasına olur, bu sokete lazım. AM5'ten farkı bu, AM5'e lazım olmadığı gibi orada stabilite de bozuyor. Soket yapısı farklı.
2 ay evvel işlemcim degrade oldu garanti kapsamında yenisiyle değiştirdim, değiştirdikten sonra contact frame ile birlikte kullanıyorum.