Bende 1 bırakıyor hep orayı, 2 bıraktığını görmedim. Sonuç itibarıyla kesinkes 1 bırakılması lazım, 2 performans kısıyor. Bunu hissedersin, hissetmezsin orası ayrı tabii ama 1 bırakılmayan hiçbir senaryo yok şu anda DDR5'te. Hata veriyorsa başka yerde aramak lazım sorunu.

SD ve DD 1 olamıyor diye bir şey olmaması lazım, bunları kullanmıyor memory controller sende, sadece bunları denersen boot etmesi lazım.

SC 1 neden hata verdiğini bilmiyorum, sendeki profil zaten çok sınırda, dibine kadar sıktığın için ve soğutamıyorsun.
Hocam bütün timingleri Auto alıp SC SD DD 1 yaparkende hata veriyor mevcut voltajlarla. Gear Enabled denemek lazım belki de.
 
tWTRL ve tRDWR yüzünden alıyorsun, Gear açık olması mevcut durumu maskeliyor.



Amca bir açığını yakaladın mı affetmez... Benden habersiz timing değişildiği vakit kızıyorum o yüzden. SC tek değişilmemesi gereken timing, koşulsuz şartsız 1 kalır. Yıllardır böyle bu durum, bilmediğiniz ya da anlamadığınız yerleri sormanız lazım. Adama boş yere malzeme vermiş olduk, yakışmadı...

EXPO ve JEDEC'te dahi 1 bırakılır yani, hiç ellemediğini farz edersek. Oradan da anlamış olman lazımdı.
Hocam, dediğiniz gibi tWTRL ve tRDWR yüzünden sürekli Boot Failure hatası alıyorum muhtemelen ama tek tek denemekte fayda var.
 
@Ayhan Dönmez Gear Disabled konumda hiçbir timing ile SC 1 olamıyor, sistem safe boot atıyor. Şimdi Gear Enabled olarak test yapıyorum. Gear Disabled olarak boot ettiğinde TM5 1 Cycle bitmeden hata çıkıyordu. Gear Enabled konumda 1 Cycle geçildi ilk kez.

Fanların durumunu ve konumunu paylaşıyorum. Soğutucu blok ile ram soğutucu arasında hiç boşluk yok. Bellekler soğutucunun merkezinde değil.
 

Dosya Ekleri

  • 20260824_192006.webp
    20260824_192006.webp
    3,2 MB · Görüntüleme: 20
  • 20260824_193022.webp
    20260824_193022.webp
    2,2 MB · Görüntüleme: 13
Son düzenleme:
@Ayhan Dönmez Gear Disabled konumda hiçbir timing ile SC 1 olamıyor, sistem safe boot atıyor. Şimdi Gear Enabled olarak test yapıyorum. Gear Disabled olarak boot ettiğinde TM5 1 Cycle bitmeden hata çıkıyordu. Gear Enabled konumda 1 Cycle geçildi ilk kez.

Fanların durumunu ve konumunu paylaşıyorum. Soğutucu blok ile ram soğutucu arasında hiç boşluk yok. Bellekler soğutucunun merkezinde değil.

RAM'ın kendi heatsink'ini mi kastediyorsun boşluk yok derken?

@Ayhan Dönmez Gear Disabled konumda hiçbir timing ile SC 1 olamıyor, sistem safe boot atıyor. Şimdi Gear Enabled olarak test yapıyorum. Gear Disabled olarak boot ettiğinde TM5 1 Cycle bitmeden hata çıkıyordu. Gear Enabled konumda 1 Cycle geçildi ilk kez.

Fanların durumunu ve konumunu paylaşıyorum. Soğutucu blok ile ram soğutucu arasında hiç boşluk yok. Bellekler soğutucunun merkezinde değil.

Bu soğutucu yerine direkt fan dikip 1500 RPM döndersen daha iyi o halde senin senaryoda.
 
Hocam hem neredeyse heatsink, hem de sıvı soğutucu blok ile ram fanları arasındaki bitişiklik.

@Ayhan Dönmez Gear Enabled yapıldıktan sonra 16 dakikadır hata yok, test devam ediyor.

8200 dene bir de. FCLK stokta kalsın. CL'yi 2 tik artır.

Hocam hem neredeyse heatsink, hem de sıvı soğutucu blok ile ram fanları arasındaki bitişiklik.

Çok mantıklı olmamış, diğer kullananlarda bu sorun yoktu.