sisyphus1289

Yetkin
Katılım
18 Haziran 2024
Mesajlar
458
Çözümler
1
Beğeniler
371
Evimin neredeyse dibinde bir spor salonu var ve hem disiplin düzeyimi artırmak hem dayanıklılığımı artırmak hem de benim için önemli birini etkilemek istediğim için oraya gitmeyi planlıyorum. Kalabalıkta olmayı pek sıkıntı etmiyorum ama aklıma takılan şey, her aletin dibinde kuyruk falan oluşuyor mu veya gittiğimde doğrudan bana tavsiye verebilecek, daha doğrusu buna tenezzül edecek birilerini bulabilir miyim? Ayrıca aletler ve hareketler hakkında neredeyse hiç bilgim yok (Sadece şınav, mekik ve squat çekmişliğim var fakat ne kadar doğru şekilde yaptığından emin değilim.)
 
Son düzenleyen: Moderatör:
İlaçtır tozdur vs. bulaşma. Spora başlamak ve düzenli devam ettirmek için çok iyi bir yaş. Alışkanlık kazan ve sosyalleşmene bak. Aletlerde kuyruk vs. olması gittiğin salona ve salonun yoğun saatlerinde orada olup olmamana göre değişir. Görevlilere sorabilirsin boş saatler için. Aletler hakkında da ilk başta zaten hiç bilmediğini belirt, yardımcı olurlar bir süre. İlk ay özellikle daha vücudun ısınmadan maceraya kalkışma, ağırlık artırma. Saçma bir hareketin ömür boyu izi kalır sonra. Beslenmene de dikkat edersen çok kolay gelişirsin.
 
1 aylık üyelik alın başlangıç olarak 1 yıllık alıp ilk haftadan bırakanlar var, kendinizi deneyin sonra yıllık üyelik alırsınız. Kreatin, protein tozu gibi supplementler de böyle alınmalı alıp köşeye atıyor herkes kreatin almanızı tavsiye ederim.

Motivasyonunuz birini etkilemek olmasın.

5x5 yapabilirsiniz düşük ağırlıktan başlayacağınız için formunuzu da erkenden oturtursunuz sormaktan çekinmeyin özellikle görevlilere.
 
İlaçtır tozdur vs. bulaşma. Spora başlamak ve düzenli devam ettirmek için çok iyi bir yaş. Alışkanlık kazan ve sosyalleşmene bak. Aletlerde kuyruk vs. olması gittiğin salona ve salonun yoğun saatlerinde orada olup olmamana göre değişir. Görevlilere sorabilirsin boş saatler için. Aletler hakkında da ilk başta zaten hiç bilmediğini belirt, yardımcı olurlar bir süre. İlk ay özellikle daha vücudun ısınmadan maceraya kalkışma, ağırlık artırma. Saçma bir hareketin ömür boyu izi kalır sonra. Beslenmene de dikkat edersen çok kolay gelişirsin.
Hocam, çok teşekkürler; içimdeki endişenin çoğu gitti. Peki, şey soracağım: Genelde zaten ev yemeği yiyorum ama bunun dışında tükettiğim zararlı olarak ice tea ve dondurma var. Meyveler sayılır mı, bilmem; karpuz, kiraz falan gömüyorum, nadiren mısır patlatırım. Onun dışı bir şeyim yok; ete ulaşmam zor değil ama her gün yiyemem. Yumurta ağırlıklı mı beslenmeliyim?
 
Son düzenleme:
Hocam, çok teşekkürler; içimdeki endişenin çoğu gitti. Peki, şey soracağım: Genelde zaten ev yemeği yiyorum ama bunun dışında tükettiğim zararlı olarak ince tema ve dondurma var. Meyveler sayılır mı, bilmem; karpuz, kiraz falan gömüyorum, nadiren mısır patlatırım. Onun dışı bir şeyim yok; ete ulaşmam zor değil ama her gün yiyemem. Yumurta ağırlıklı mı beslenmeliyim?

Kalori saymanız büyük oranda yardımcı olur serüveninize. Kilonuzdan yağlıysanız 20 değilseniz 10 çıkarıp 2 ile çarpın, almanız gereken protein oranı ortalama olarak çıkar. Meyveden gelen şekerler aman aman bir problem yaratmaz abartmayacak şekilde tüketebilirsiniz ne yediğiniz değil kaç kalori aldığınız önemli trans yağına batırılmış şeker bombası şeyler dışında.
 
Beni rahatsız eden şeydi, genelde aşırı egolu insanlar geliyor bizim buralara; hani gelip ucundan tutan olmasa falan, kursağımda kalırdı.

Bana da denk gelmişti ilk başladığımda bench atıyordum ıkına ıkına kaldırdığım ağırlığı geldi ısınsam olur mu diye yattı havaya atıp geri yakalıyordu. Çok da kafaya takmamak lazım, set dönerken falan illa muhabbet ediyorsunuz o ara kaparsınız 2-3 tane arkadaş.

Onun dışında üslubuyla rahatsız edecek birine denk geleceğinizi sanmıyorum.
 
Bana da denk gelmişti ilk başladığımda bench atıyordum ıkına ıkına kaldırdığım ağırlığı geldi ısınsam olur mu diye yattı havaya atıp geri yakalıyordu. Çok da kafaya takmamak lazım, set dönerken falan illa muhabbet ediyorsunuz o ara kaparsınız 2-3 tane arkadaş.

Onun dışında üslubuyla rahatsız edecek birine denk geleceğinizi sanmıyorum.
Teşekkürler hepinize artık daha hevesli ve istekliyim, iyi akşamlarınız olsun.