@Ayhan Dönmez bugün tekrar 8000 MHz denerken VDDQ 1.5 yapınca bayağı dayandı test ama günlük limiti nedir bunun? Normalde VDDQ 1.4 kullanırım ama 8000 için daha fazla istiyor bendeki Corsair Vengeance 6000 CL30 bellek.

1.65'e kadar VDD-VDDQ güvenli Hynix'te. 1.55 üzeri geçmeyin yine de, 1.55 üzeri istiyorsa değmez.

Kit, anakart, IMC, 1x16/2x16 olması vs. çok faktör var 1:2 modda. Örnek olarak 1:2 mod 8400 1.68 VDDQ istiyordu 1x16'da. 2x16'daki VDDQ ihtiyacı daha düşük. Sinyalizasyonla alakalı. Neyin stabil olup olmadığı konfigurasyona bağlı, tek tek denemeniz lazım. Tek faktör yok, işin içinde birden fazla parametre var.

Bias 0-1 VDDQ kısıyor mesela, bu da yine değişecektir. 6000 MT/s dışına çıktığın anda yalnız başınasın, bellek kontrolcüye bağlı hepsi. Standardın dışına çıkıyorsun çünkü.
 
1.65'e kadar VDD-VDDQ güvenli Hynix'te. 1.55 üzeri geçmeyin yine de, 1.55 üzeri istiyorsa değmez.

Kit, anakart, IMC, 1x16/2x16 olması vs. çok faktör var 1:2 modda. Örnek olarak 1:2 mod 8400 1.68 VDDQ istiyordu 1x16'da. 2x16'daki VDDQ ihtiyacı daha düşük. Sinyalizasyonla alakalı. Neyin stabil olup olmadığı konfigurasyona bağlı, tek tek denemeniz lazım. Tek faktör yok, işin içinde birden fazla parametre var.

Bias 0-1 VDDQ kısıyor mesela, bu da yine değişecektir. 6000 MT/s dışına çıktığın anda yalnız başınasın, bellek kontrolcüye bağlı hepsi. Standardın dışına çıkıyorsun çünkü.
@Ayhan Dönmez En iyi sonuçları bununla alıyorum. Aida64te en düşük 62.8 aldım bu screenshottan hariç. Pyprimeda da 8 saniye altına indim. 1.54v vdd 1.4v vddio ve 1.4v vddq 1.15v vsoc değerleri ile bundan iyisi de olmaz gibi duruyor.
 

Dosya Ekleri

  • Ekran görüntüsü 2026-06-27 024020.webp
    Ekran görüntüsü 2026-06-27 024020.webp
    574 KB · Görüntüleme: 27
  • Ekran görüntüsü 2026-06-27 024042.webp
    Ekran görüntüsü 2026-06-27 024042.webp
    111 KB · Görüntüleme: 19
  • Ekran görüntüsü 2026-06-27 024140.webp
    Ekran görüntüsü 2026-06-27 024140.webp
    42,7 KB · Görüntüleme: 27
@Ayhan Dönmez En iyi sonuçları bununla alıyorum. Aida64te en düşük 62.8 aldım bu screenshottan hariç. Pyprimeda da 8 saniye altına indim. 1.54v vdd 1.4v vddio ve 1.4v vddq 1.15v vsoc değerleri ile bundan iyisi de olmaz gibi duruyor.

Testleri geçiyorsa bunda durmanda sakınca yok. AIDA biraz tutarsız, ama değerler iyi. PYPrime frekansa ve X3D Cache bakıyor. 9850X3D'lerde 6.5 ns civarında mesela, ben de o şekilde alıyordum bir ara. Sonrasında AGESA'lar değişti, Mixed aktifken 6.6'lara geriledim PBO +200 iken 9800X3D'de. 9700X için değerler normal.

TM5 0.12.3 iletmiştim konularda, onunla bir teste al bence. 25 Cycle geçiyorsa sorunsuzdur. @YouBetterRun
 
Testleri geçiyorsa bunda durmanda sakınca yok. AIDA biraz tutarsız, ama değerler iyi. PYPrime frekansa ve X3D Cache bakıyor. 9850X3D'lerde 6.5 ns civarında mesela, ben de o şekilde alıyordum bir ara. Sonrasında AGESA'lar değişti, Mixed aktifken 6.6'lara geriledim PBO +200 iken 9800X3D'de. 9700X için değerler normal.

TM5 0.12.3 iletmiştim konularda, onunla bir teste al bence. 25 Cycle geçiyorsa sorunsuzdur. @YouBetterRun
Bu stabil profil zaten testler yapıldı testmem5, karhu ve y cruncher hepsini geçiyor.
 
Bu stabil profil zaten testler yapıldı testmem5, karhu ve y cruncher hepsini geçiyor.

TM5 0.12.3 geçiyor mu? 25 Cycle olanı geçiyorsa sorun yoktur. Tek CCD'de zaten aman aman farklar yok. 6400 genelde IMC limit, çok değmiyor ama düzgün ayarlandığı takdirde kötü vereceğini sanmıyorum. Sadece voltaj ihtiyacı biraz fazla ve anladığı dilden konuşman lazım. Soğutma iyiyse problem çıkmaz.

Gear açık da yine kendi adıma çok kullanmadım ama oyun özelinde sakınca yok. Benchmark etkiliyor.
 
TM5 0.12.3 geçiyor mu? 25 Cycle olanı geçiyorsa sorun yoktur. Tek CCD'de zaten aman aman farklar yok. 6400 genelde IMC limit, çok değmiyor ama düzgün ayarlandığı takdirde kötü vereceğini sanmıyorum. Sadece voltaj ihtiyacı biraz fazla ve anladığı dilden konuşman lazım. Soğutma iyiyse problem çıkmaz.

Gear açık da yine kendi adıma çok kullanmadım ama oyun özelinde sakınca yok. Benchmark etkiliyor.
Geçiyor sıkıntısız kullanıyorum bunu birkaç haftadır.
 
Geçiyor sıkıntısız kullanıyorum bunu birkaç haftadır.

6400 profil 1.65 isteyecektir tRCD 36'lı hali. Diğer değişkenler sabit olduğundan kötü vermemesi lazım, tek fark tRCD 36 olur. 35 orada mümkün değil. 10.93 ns yapar, Watercool ile ancak kurtarır. Her kit açamıyor, Hynix eksi tarafı birincil zamanlamalar tCL harici sıkılamıyor genelde. TRCD özellikle.
 
6400 profil 1.65 isteyecektir tRCD 36'lı hali. Diğer değişkenler sabit olduğundan kötü vermemesi lazım, tek fark tRCD 36 olur. 35 orada mümkün değil. 10.93 ns yapar, Watercool ile ancak kurtarır. Her kit açamıyor, Hynix eksi tarafı birincil zamanlamalar tCL harici sıkılamıyor genelde. TRCD özellikle.
Burası bana yetti gibi 6400 profil de yaptım 1.62v ile stabilite sağladım trcd 37 ve flck 2200 yine ama onda nitro 1/2/1 yapmayınca sistem açılmıyor. Test sonuçları da bu profilden daha kötü çıkıyor.
 
Burası bana yetti gibi 6400 profil de yaptım 1.62v ile stabilite sağladım trcd 37 ve flck 2200 yine ama onda nitro 1/2/1 yapmayınca sistem açılmıyor. Test sonuçları da bu profilden daha kötü çıkıyor.

Diğer tüm değişkenler sabit iken tRCD 36 olmak kaydıyla 6400 MT/s kötü vermemesi lazım. Voltaj ihtiyacı fazla sadece dediğim gibi. Tek CCD için çok gerekli değil.

Control Line 0, 6400'de 1.2 VDDP'ye kadar istediği oluyor. VSOC da ister aynı şekilde.
 
Diğer tüm değişkenler sabit iken tRCD 36 olmak kaydıyla 6400 MT/s kötü vermemesi lazım. Voltaj ihtiyacı fazla sadece dediğim gibi. Tek CCD için çok gerekli değil.

Control Line 0, 6400'de 1.2 VDDP'ye kadar istediği oluyor. VSOC da ister aynı şekilde.
Sistem böyle de açılıyor ama stabil mi bakmadım.
 

Dosya Ekleri

  • Ekran görüntüsü 2026-06-27 030112.webp
    Ekran görüntüsü 2026-06-27 030112.webp
    113,9 KB · Görüntüleme: 8