Anormal herhangi bir değer yok. 110W 103 derece normal bir değer. ThrottleStop kurun, işlemci PL1-PL2 değerlerini 70W verin geçin. Bu işlemciyi 70W düzeyinde sınırlandırır bu sayede hem sıcaklığınız düşmüş olur hem de performanstan ödün vermezsiniz. Sonuçta 100W ve üstü çok yüksek değerler ve günümüz laptop blokları bu değerler için yetersiz.

1782671703585.webp


Hocam kuramıyorum.
 
@Unlishimaide, normal evet. 110W 103 derece olduktan sonra sadece bakır bloklar değil artık cihazın kasası da ısınmaya başlar. Cihaz kendisini soğutabilmek için anormal şekilde throttle atıyor yine de soğutamıyor. Isı alış-verişi yüksek sıcaklıklarda olduğu için iletim yavaşlamış demek ki. 100 - 50 derece iletim farkı var, 100 - 90 derece iletim farkı var. Anlatabildim mi bilmiyorum. En mantıklı olan Watt limiti atarak denemek olacaktır.

@İntikankam, nereden indiriyorsunuz programı?
 
Hocam altında boş alan kitap vs stant var mı?
Dümdüz masada mi kullanıyorsun?
Eğer düz ise bir kaldır dene, değerler bana iyi gözükmedi.

Ek olarak fanlar otoda ise bir Max moda geç. Deneme yanılma yapmak gerek eğer 6000RPM üzerinde bu değerler var ise cihazın sıvı metali fabrikasyon iyi gelmemiş olabilir.

Hocam kitap koymuştum bir fark olmayınca tekrar düz masaya bıraktım tekrar kitap koyup fanı da Max'a çekip atayım.

@Unlishimaide, normal evet. 110W 103 derece olduktan sonra sadece bakır bloklar değil artık cihazın kasası da ısınmaya başlar. Cihaz kendisini soğutabilmek için anormal şekilde throttle atıyor yine de soğutamıyor. Isı alış-verişi yüksek sıcaklıklarda olduğu için iletim yavaşlamış demek ki. 100 - 50 derece iletim farkı var, 100 - 90 derece iletim farkı var. Anlatabildim mi bilmiyorum. En mantıklı olan watt limiti atarak denemek olacaktır.

@İntikankam, nereden indiriyorsunuz progra mı?

TechPowerUp'tan.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Talongod zaten söylemiş Watt kısarsan sıcaklıklar da ona göre düşecek de cihazı zeminden 5-10 cm yukarıda konumlandır. 5 cm'de bile alt tarafında yeteri kadar akış olmuyor da hiç yoktan iyidir.
 
@Unlishimaide, normal evet. 110W 103 derece olduktan sonra sadece bakır bloklar değil artık cihazın kasası da ısınmaya başlar. Cihaz kendisini soğutabilmek için anormal şekilde throttle atıyor yine de soğutamıyor. Isı alış-verişi yüksek sıcaklıklarda olduğu için iletim yavaşlamış demek ki. 100 - 50 derece iletim farkı var, 100 - 90 derece iletim farkı var. Anlatabildim mi bilmiyorum. En mantıklı olan Watt limiti atarak denemek olacaktır.

@İntikankam, nereden indiriyorsunuz programı?

Bilmiyorum bana hala CS2 sıcaklık değerleri de "premium segment Predator" cihaz için makul gelmedi.
Arkadaş throttle stop vs kurup denesin fan devirlerini de belirtirse netleşir.
Game Garaj 55W ile bundan daha serin duruyor buradan bakınca.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
@Unlishimaide, normal evet. 110W 103 derece olduktan sonra sadece bakır bloklar değil artık cihazın kasası da ısınmaya başlar. Cihaz kendisini soğutabilmek için anormal şekilde throttle atıyor yine de soğutamıyor. Isı alış-verişi yüksek sıcaklıklarda olduğu için iletim yavaşlamış demek ki. 100 - 50 derece iletim farkı var, 100 - 90 derece iletim farkı var. Anlatabildim mi bilmiyorum. En mantıklı olan watt limiti atarak denemek olacaktır.

@İntikankam, nereden indiriyorsunuz progra mı?

Açabildim hocam ne yapmam lazım şimdi?

1782672024820.webp
 
@Unlishimaide, aslında "Premium" segment olduğu için sıcaklıklar bu durumda. Diğer firmaların cihazlarının soğuk çalışmasının sebebi cihazlara yazılımsal olarak limit atmış olmaları. Predator cihazlarda bu durum çok daha esnek bu yüzden de cihaz gidebildiği yere kadar gidiyor. Bunu bir kaç konuda daha anlatmış olmam lazım, denk gelmişsinizdir belki.

55W ile daha serin durur tabii ki, çok saçma bir itham bu; 110W nere, 55W nere.