Başlangıç seviyesi bel fıtığı varken Muay Thai ile uğraşmak riskli mi?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan EmirBey
  • Başlangıç Tarihi Başlangıç Tarihi
  • Mesaj Mesaj 4
  • Görüntüleme Görüntüleme 63
  • Etiketler Etiketler
    başlangıç

EmirBey

Becerikli
Katılım
26 Ağustos 2025
Mesajlar
108
Beğeniler
81
Merhabalar.

2017-2018 yıllarında Muay Thai ile uğraşıyordum. Fakat belimde ağrılar hissedip doktora gittiğimde sinir sıkışması olduğunu söyledi ve antrenmanlara birkaç hafta gitmememi tavsiye etti. O dönemlerde maça çıkacaktım ancak hazırlanamadım. Maça antrenmansız çıkınca da yorgunluk ve pes etmek suretiyle kaybettim.

Daha sonra tekrar kontrol için doktora gittiğimde, başlangıç safhasında bel fıtığım olduğunu ve dövüş sporlarını bırakmam gerektiğini söyledi. "İlla spor yapacaksan yüzme ve yürüyüş yap" dedi.

Aranızda böyle durumlar yaşayan var mı? Bu gibi durumlarda neler yaptınız? Çevremdeki onca insana bir şey olmazken, çok istememe rağmen bu rahatsızlık yüzünden Muay Thai'ye devam edememek beni gerçekten üzüyor. Tecrübelerinizi ve tavsiyelerinizi bekliyorum.
 
Fıtık iyileşebilen bir şey değil ya, bende de boyun var. Egzersiz yapmama rağmen maalesef iyi hale gelemiyorum. Yüzme yapacak yerin var ise cidden faydalı olabilir. Doktor bir arkadaşım ile konuşmuştum bu durumu, kanka fıtıkla yaşamaya alışman lazım yani hayatını ona göre düzenleyip fıtığa uygun yaşamayı gündelik aktivitelerine entegre etmen lazım demişti. Maalesef böyle iğrenç bir şey. Bu noktada Muay Thai yerine sağlığına öncelik vermen daha doğru olur.
 
Siz dövüşle uğraştınız mı?
 
Yok hocam dövüş ile uğraşmadım, bendeki boyun direkt gündelik yaşantıma etki ediyor. Zar zor kalisteniks yapıyorum ev şartlarında.
Ben çok istememe ragmen durum bu. Ama maç deneyimini en azından 1 kere yaşamış oldum
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için çerezleri kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…