DDR5 6400 MHz CL30 RAM için timing önerisi

Şu an arka planda yani PC dısı dursam sorun olmaz değil mi? Sıcaklıklar izleniyor zaten.
 

Kapak kapalıyken ve açıkken dereceler aynıysa sorun olmaz. Senin kasa havadar ama oyun esnasında kapak kapalıyken belki ekran kartı kaynaklı RAM'ler daha fazla ısınabilir. Oyunda sonra kontrol edersin onu.

Şu an arka planda yani PC dısı dursam sorun olmaz değil mi? Sıcaklıklar izleniyor zaten.

Olmaz ama hata verirse boşa beklemiş olursun. 1 saati devirsin en azından, demin dakika 30 patladı.
 
Tamamen bırakmam zaten hocam. 5 dakikada bir bakarım. Maksat kasa basında kalmayayım.
 
Şu an sesli oldu ama kulaklık varken sorun olacak bir ses değil. Kasa fanları sakın zaten. Ekran kartı da pek ses yapmıyor oyunlarda. 57 üstü görmedim zaten daha.

Fan kanatlanmazsa sorun olmaz.
Fanın yeri sağlam hocam. Kasa kenarıyla sıkıştı o. Pek oynayacagını sanmam. Bakıyorum zaten ara ara.

Şu an böyle.
 

Dosya Ekleri

  • 17822366162501102150776086066723.webp
    2,7 MB · Görüntüleme: 5

Şimdi RAM Test geçsen bile 9070 XT Hotspot yüksek, sıcak havayla beraber RAM'leri 45-50 derece vs. anlık yapabilir. Gaming seansında HWiNFO ile ara ara kontrol et, testte 45 derece ile geçiyorsun çünkü. Öteki türlü testte 55 derece ile geçmen lazım mesela, mantık dışı olur.


İyi görünüyor, 3300 RPM 7-24. Ömrünü doldurmazsa iş yapar.

@RapidLemming955 IOD olayı da problem, şimdi testte 62 derece. Oyun esnasında da mümkünse 60 geçmemesi lazım. Bir ara macun ve AIO montajı tekrarlarsın MX-7 ile.
 
Ayarlarım hocam. Yan kapak açtım şu an. Böyle dursun biraz. Oyundaki durumlara göre bakacağım. AiO soğutur diye düşünüyorum. Kryonaut da fena macun değil sonuçta. Yine birkaç derece fark eder tabii. Şu an 43.5 ve 41.5 sıcaklıklar. Yan kapak açmak uzun vadede işe yarıyor. En kötü ısınırsa devir yükseltirim biraz.
 

Şu an testte kaç dereceler ile geçiyorsan oyunda da birebir aynı olacak. Oyunda IOD Hotspot ya da RAM 5 derece yüksekse mavi ekran verir. Sınırda bir profil. Kasa kapak açık-kapalı bakarsın, MX-7 ile tazelersin. 2-3 derecenin dahi önemi var.
 
Sıcaklıkların değişmesi normal değil mi?
Bakarım hocam duruma göre. Şu an 42.5 ve 40.5 oldu. Kapagın etkisi artıyor.

Şu an uğraşmam ama duruma göre değişirim macunu. Yüksek ihtimal ben onu ayarlayana kadar yaz biter ama bakarım yine de.

Yarısı bitti şu an. 33/66 yani.
 

O zaman yazın kasa kapak hep açık kalacak, fan 3300 RPM dönecek.

Oyun özelinde ya da VT3 özelinde problem olursa IOD 60 dereceyi geçmesi kaynaklı olabilir. 62-63 dereceler sınır değer 1:1 modda. Stabilite koruyamaz kontrolcü kolay kolay. @RapidLemming955 Silikonla alakalı.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için çerezleri kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…