DDR5 6400 MHz CL30 RAM için timing önerisi

Şu an 15 dakika oldu sorun yok.
 

Dosya Ekleri

  • 17825830668701233298100204273160.webp
    3,1 MB · Görüntüleme: 21
Gear açık 1.7 geçiyorsa Gear kapalı 1.74-1.75 ister en az.
Şu an 1.74 zaten. Test sorunsuz bitsin bana yeter. CL24 26'ya göre biraz fark etmişti. Sabah ilk defa 600 üstü FPS, 400 üstünde %1 low gördüm CS'de. BeamNG'de de ilk defa 300 gördüm. İşlemci ve RAM önemli olduğu için fark oldu bu iki oyunda.
 

Fark olur, kimse inkar edemez ama uçurum olmaz. Karar-zarar dengesi önemli. 6000 CL26 1.5-1.55 isterken CL24 1.75 istiyor.

@RapidLemming955 Sende muhtemelen hem tRCD 34 hem de tCL 24 stabil etmek için 1.77-1.8 gerekecek. 36'dan 34'e düşmek ciddi fark yaratmaz tRCD'de.
 
Fark olur, kimse inkar edemez ama uçurum olmaz. Karar-zarar dengesi önemli. 6000 CL26 1.5-1.55 isterken CL24 1.75 istiyor.
Tabii işin o kısmı da var. 6200 CL26 biraz daha serindi. Bu arada ortalama FPS aşırı fark etmese de tepe değerler daha iyi. 6200 CL26 iken en fazla 500 görmüştüm. Bunda 614 gördüm. Tabii bunlar kısa süreli değerler. Ortalama olarak 20'dan fazla fark yoktur herhalde.
 

CL24 dediğim gibi açıp stabil edemez kimse, çok yüksek voltaj istiyor. Düz EXPO açmıyor ki adamlar 1.75 verip stabil etsin. 1.65'e de seçmece kitler harici açılıp stabil edemez. Gear kapalı stabil edemez diyeyim, Gear açık sende de 1.68-1.7 geçiyor iyi soğuttuğun takdirde. TRCD 34 vs. işin içine katmazsan yani.
 
Bu voltajlar çoğu kullanıcı için riskli gelebilir. Çok sorun olmaz diye düşünüyorum. Sıcaklık sorun olursa bakacağız artık. Bu yaz bitse sorun yok zaten. Macun yenileme işini de halledeceğim ilerleyen zamanda. Biraz daha düşer. Belki direkt soğutucu değişip boruyu alttan bağlarsam fan da rahatlar. Bunlara biraz ileriki zamanda bakacağım. Şimdilik biraz keyfini çıkarma zamanı.
 

A-Die için sorun olmaz, H16A voltaj tolerasyonu çok yüksek ve degrade olmaz. Degrade olması için 1.8+ voltajda ve 60-70 derecede devamlı kullanman lazım diyeyim. H16M ve H24M için aynısını söyleyemeyeceğim, onlar için riskli bu değerler ama ben H16M'de de 1.8'deyim. Silikona bağlı.

A-Die hariç diğer ikisi 1.65V üzeri zaten genelde Scale olmaz. Seçmece kit lazım, 1.7-1.75 VDD aralığı genelde H16M/H24M ikilisi için limittir. Mesela 6000 CL26 1.65V açılıyorsa 1.7V verdiğinde Boot etmiyor, oradan anlıyorsun. Degrade olmayı bırak direkt olarak voltaj tolere etmeyebiliyor.

@RapidLemming955 6400 CL26 2133 FCLK da bununla kapışır aslında ama o da zorlar yaz ayı. IOD 65 sende, Ocypus önerirken artık kaç defa düşünmek lazım? Ocypus sınıfta kaldı.
 
Son düzenleme:
Bu arada çoğunluk için hala öneririm ben. İşlemci sıcaklıkları oldukça iyi. F/P bir ürün. Sadece RAM aktif soğutma için boru yandan gittiği için zorluk çıkartıyor. IOD yüksekliği için bir şey diyemem ama.
 

Sende de @Picky 'deki IOD sorunu var. Onda da 6200 CL26 limitti.

@RapidLemming955 IOD için birkaç sorumlu var. Üretim, Ocypus, yaz sıcağı. Bu üçlü. Bazı üretimlerde IOD daha sıcak, ona engel olamazsın. Fabrikasyon böyle.

IOD sıcaklığı da işlemcinin boştaki derecesini belirler ve fabrikasyon dışında da VSOC'dan en çok etkilenir, VCORE neredeyse etkisizdir. Sebebi de çekirdekler 20-25 dereceyken IOD boşta 50-55 olur mesela. @RapidLemming955
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için çerezleri kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…