RapidLemming955
Üstün
- Katılım
- 3 Kasım 2024
- Mesajlar
- 2.921
- Çözümler
- 3
- Beğeniler
- 3.556
Şu an 1.74 zaten. Test sorunsuz bitsin bana yeter. CL24 26'ya göre biraz fark etmişti. Sabah ilk defa 600 üstü FPS, 400 üstünde %1 low gördüm CS'de. BeamNG'de de ilk defa 300 gördüm. İşlemci ve RAM önemli olduğu için fark oldu bu iki oyunda.Gear açık 1.7 geçiyorsa Gear kapalı 1.74-1.75 ister en az.
Şu an 1.74 zaten. Test sorunsuz bitsin bana yeter. CL24 26'ya göre biraz fark etmişti. Sabah ilk defa 600 üstü FPS, 400 üstünde %1 low gördüm CS'de. BeamNG'de de ilk defa 300 gördüm. İşlemci ve RAM önemli olduğu için fark oldu bu iki oyunda.
Tabii işin o kısmı da var. 6200 CL26 biraz daha serindi. Bu arada ortalama FPS aşırı fark etmese de tepe değerler daha iyi. 6200 CL26 iken en fazla 500 görmüştüm. Bunda 614 gördüm. Tabii bunlar kısa süreli değerler. Ortalama olarak 20'dan fazla fark yoktur herhalde.Fark olur, kimse inkar edemez ama uçurum olmaz. Karar-zarar dengesi önemli. 6000 CL26 1.5-1.55 isterken CL24 1.75 istiyor.
Tabii işin o kısmı da var. 6200 CL26 biraz daha serindi. Bu arada ortalama FPS aşırı fark etmese de tepe değerler daha iyi. 6200 CL26 iken en fazla 500 görmüştüm. Bunda 614 gördüm. Tabii bunlar kısa süreli değerler. Ortalama olarak 20'dan fazla fark yoktur herhalde.
Bu voltajlar çoğu kullanıcı için riskli gelebilir. Çok sorun olmaz diye düşünüyorum. Sıcaklık sorun olursa bakacağız artık. Bu yaz bitse sorun yok zaten. Macun yenileme işini de halledeceğim ilerleyen zamanda. Biraz daha düşer. Belki direkt soğutucu değişip boruyu alttan bağlarsam fan da rahatlar. Bunlara biraz ileriki zamanda bakacağım. Şimdilik biraz keyfini çıkarma zamanı.
Bu arada çoğunluk için hala öneririm ben. İşlemci sıcaklıkları oldukça iyi. F/P bir ürün. Sadece RAM aktif soğutma için boru yandan gittiği için zorluk çıkartıyor. IOD yüksekliği için bir şey diyemem ama.A-Die için sorun olmaz, H16A voltaj tolerasyonu çok yüksek ve degrade olmaz. Degrade olması için 1.8+ voltajda ve 60-70 derecede devamlı kullanman lazım diyeyim. H16M ve H24M için aynısını söyleyemeyeceğim, onlar için riskli bu değerler ama ben H16M'de de 1.8'deyim. Silikona bağlı.
A-Die hariç diğer ikisi 1.65V üzeri zaten genelde Scale olmaz. Seçmece kit lazım, 1.7-1.75 VDD aralığı genelde H16M/H24M ikilisi için limittir. Mesela 6000 CL26 1.65V açılıyorsa 1.7V verdiğinde Boot etmiyor, oradan anlıyorsun. Degrade olmayı bırak direkt olarak voltaj tolere etmeyebiliyor.
@RapidLemming955 6400 CL26 2133 FCLK da bununla kapışır aslında ama o da zorlar yaz ayı. IOD 65 sende, Ocypus önerirken artık kaç defa düşünmek lazım? Ocypus sınıfta kaldı.![]()
Bu arada çoğunluk için hala öneririm ben. İşlemci sıcaklıkları oldukça iyi. F/P bir ürün. Sadece RAM aktif soğutma için boru yandan gittiği için zorluk çıkartıyor. IOD yüksekliği için bir şey diyemem ama.