Merhaba.

Yeni bir sistem topluyorum ve birçok parçayı aldım ancak RAM konusunda biraz kafam karıştı. GSKILL 2x16 GB Trident Z5 Royal Silver RGB DDR5 7200MHz CL34, almayı düşünüdüğüm RAM bu. Sistemin diğer parçaları şu şekilde; Asus B850-A, 9800X3D, RTX5080. Bu model RAM'de EXPO profili bulunmuyor galiba, manuel ayar yapmak gerekliymiş ve birkaç yerde uyum sorunu, mavi ekran hataları gibi sorunlarla karşılaşacağım söylendi. Bu RAM'leri almamalı mıyım, cidden sorun yaşar mıyım? BIOS'dan manuel ayarlayınca çalıştıramıyor muyduk? Başka bir beyaz RGB bir kit tavsiyeniz olur mu?

Teşekkürler.

@nebulali Radara girdi, bu diyorum. Kaçırmayın.

 
@nebulali Radara girdi, bu diyorum. Kaçırmayın.
Dün 3 tane seçenek daha eklendi, bu onlardan birisiydi. Size sormak için bugünü bekliyordum, benden önce yazmışsınız, teşekkürler. V Color'da taksit imkanım da mevcut.
Bu RAM haricinde 2 seçenek daha var;

  • XPG 2x16 6000 MHz CL30 1.4V
  • XPG 2x16 RAM 6400 MHz CL32 1,4V

20-21K gibi bir fiyatı var, iki kitin de ayrı ayrı kapalı kutu. XPG'ler nasıl RAM'ler, 2. el havale vs. durumlarını riske etmeye değer mi sizce, yoksa direkt V Color veya uygun alternatif Viper alıp geçeyim mi? Anakartım Asus ROG B850-A
 
Son düzenleme:
Dün 3 tane seçenek daha eklendi, bu onlardan birisiydi. Size sormak için bugünü bekliyordum, benden önce yazmışsınız, teşekkürler. V Color'da taksit imkanım da mevcut.
Bu RAM haricinde 2 seçenek daha var;

  • XPG 2x16 6000 MHz CL30 1.4V
  • XPG 2x16 RAM 6400 MHz CL32 1,4V

20-21K gibi bir fiyatı var, iki kitin de ayrı ayrı kapalı kutu. XPG'ler nasıl RAM'ler, 2. el havale vs. durumlarını riske etmeye değer mi sizce, yoksa direkt V Color veya uygun alternatif Viper alıp geçeyim mi? Anakartım Asus ROG B850-A

V-Color ya da Patriot alıp geçerdim, RAM'lerde 2. el biraz riskli olabiliyor ama kapalı kutuysa değerlendirilebilir yine. Bunu neden söylüyorum, ben kendi adıma 1.8/1.85 voltaj verip günlük kullanan birisiyim. Yarın bir gün aynı şekilde bu RAM'leri normal kullanıcıya satabilirim ama satmıyorum. Koleksiyon olarak duruyor. 2. el o açıdan biraz risklidir, dikkatli olmakta fayda var. 6400 CL30, 6400 CL32, 6000 CL28, 6000 CL32 olduktan sonra isteğe göre tercih etmende kusur yok. @nebulali

Beyaz isteyen birçok kişi Patriot'a yöneldi, 2 kat para vermek haliyle istemedi. V-Color yeni giriş yaptı, o da pahalı aslında ama beyaz alternatif başka yok diyebiliriz. Sarı siteden kovalamak lazım.
 
V-Color ya da Patriot alıp geçerdim, RAM'lerde 2. el biraz riskli olabiliyor ama kapalı kutuysa değerlendirilebilir yine. Bunu neden söylüyorum, ben kendi adıma 1.8/1.85 voltaj verip günlük kullanan birisiyim. Yarın bir gün aynı şekilde bu RAM'leri normal kullanıcıya satabilirim ama satmıyorum. Koleksiyon olarak duruyor. 2. el o açıdan biraz risklidir, dikkatli olmakta fayda var. 6400 CL30, 6400 CL32, 6000 CL28, 6000 CL32 olduktan sonra isteğe göre tercih etmende kusur yok. @nebulali

Beyaz isteyen birçok kişi Patriot'a yöneldi, 2 kat para vermek haliyle istemedi. V-Color yeni giriş yaptı, o da pahalı aslında ama beyaz alternatif başka yok diyebiliriz. Sarı siteden kovalamak lazım.
Hocam, ilginize çok teşekkür ederim. Dün V Color alacaktım, PC'yi topladığım kişiye ilettim ancak nafile, G.Skill RAM'lere takmış durumda. Bu yüzden bu RAM'i bir şekilde almam gerekiyor. Elimdeki G.Skill opsiyonlar arasında en mantıklısı, gerek satıcıya güven, gerek kapalı kutusu olması sebebiyle; G.Skill Trident Z5 RGB DDR5 7200MHz CL34 F5-7200J3445G 16GX2-TR5S bu kit. Vatan indirimlerinde alınmış ve kapalı kutu. Eğer bir defa uğraşıp stabil ayarı bulup kullanmamız mümkünse, bunu alacağım. Tabii bunu sığ bilgi becerimle yapamam gibi duruyor, aldığımda ayar yardımcı olur musunuz?

Fiyatı da düşmüş, bugün 1.000 TL kadar...
 
Son düzenleme:
Hocam, ilginize çok teşekkür ederim. Dün V Color alacaktım, PC'yi topladığım kişiye ilettim ancak nafile, G.Skill RAM'lere takmış durumda. Bu yüzden bu RAM'i bir şekilde almam gerekiyor. Elimdeki G.Skill opsiyonlar arasında en mantıklısı, gerek satıcıya güven, gerek kapalı kutusu olması sebebiyle; G.Skill Trident Z5 RGB DDR5 7200MHz CL34 F5-7200J3445G 16GX2-TR5S bu kit. Vatan indirimlerinde alınmış ve kapalı kutu. Eğer bir defa uğraşıp stabil ayarı bulup kullanmamız mümkünse, bunu alacağım. Tabii bunu sığ bilgi becerimle yapamam gibi duruyor, aldığımda ayar yardımcı olur musunuz?


Fiyatı da düşmüş, bugün 1.000 TL kadar...

Bence gereksiz bir takıntı, 7200 olanda da sorun olmaz ama manuel ayarlanması lazım. Sistemi alacak kişi mümkünse hazırladığım DDR5 rehberini okusun, ancak ondan sonra düzgün ayarlaması mümkün olur.

G.Skill'de arka barkoddan A-Die/M-Die tayini yapılması gerekli. Rehberde bahsedildi hepsi.

 
Bence gereksiz bir takıntı, 7200 olanda da sorun olmaz ama manuel ayarlanması lazım. Sistemi alacak kişi mümkünse hazırladığım DDR5 rehberini okusun, ancak ondan sonra düzgün ayarlaması mümkün olur.

G.Skill'de arka barkoddan A-Die/M-Die tayini yapılması gerekli. Rehberde bahsedildi hepsi.

@Ayhan Dönmez Bence de gereksiz, tamamen görsel bir takıntı. Sistemi tamamen ben topluyacağım hazır edeceğim öyle teslim edeceğim. Rehberinizde dediğiniz yöntemle içindeki çipin modelini öğrenmek için kutu üstündeki etikete baktım ancak rehberde belirttiğiniz gibi 20-21a veya 20-21m gibi bir kod yok maalesef modüllerin üstünde var muhtemelen ancak kapalı kutu olduğu için bakamıyorum. Bu yüzden kutu üstündeki etiketi araştırarak biraz ai de kullanarak yine sizin rehberinizdeki;
H16M, Hynix 2 Gbit M-die maksimum bellek frekans desteği: 7200 MT/s
H16A, Hynix 2 Gbit A-die maksimum bellek frekans desteği: 9000 MT/s
İfadelerini de OC ile çıkılacak MT/s değerlerinin olduğunu düşündüğümde bu modülün fabrika çıkışı 7200 olmaması gerektiğini düşünüyorum. Ancak okuduğumu anlamamış olabilirim burada kastedilen benim düşündüğüm gibi OC ile max limitleri mi?
 
Son düzenleme:
@Ayhan Dönmez Bence de gereksiz, tamamen görsel bir takıntı. Sistemi tamamen ben topluyacağım hazır edeceğim öyle teslim edeceğim. Rehberinizde dediğiniz yöntemle içindeki çipin modelini öğrenmek için kutu üstündeki etikete baktım ancak rehberde belirttiğiniz gibi 20-21a veya 20-21m gibi bir kod yok maalesef modüllerin üstünde var muhtemelen ancak kapalı kutu olduğu için bakamıyorum. Bu yüzden kutu üstündeki etiketi araştırarak biraz ai de kullanarak yine sizin rehberinizdeki;
H16M, Hynix 2 Gbit M-die maksimum bellek frekans desteği: 7200 MT/s
H16A, Hynix 2 Gbit A-die maksimum bellek frekans desteği: 9000 MT/s
İfadelerini de OC ile çıkılacak MT/s değerlerinin olduğunu düşündüğümde bu modülün fabrika çıkışı 7200 olmaması gerektiğini düşünüyorum. Ancak okuduğumu anlamamış olabilirim burada kastedilen benim düşündüğüm gibi OC ile max limitleri mi?

Kutunun arkalı önlü fotoğrafı atarsanız yardımcı olabilirim.

Hynix olduğu kesindir, tek problem düz EXPO açtığında kullanıcının sıkıntı yaşayacak olması. Elle 6000 MT/s ve uygun birincil zamanlamalar ile ayarlanması gerekiyor.
 
Kutunun arkalı önlü fotoğrafı atarsanız yardımcı olabilirim.

Hynix olduğu kesindir, tek problem düz EXPO açtığında kullanıcının sıkıntı yaşayacak olması. Elle 6000 MT/s ve uygun birincil zamanlamalar ile ayarlanması gerekiyor.
Bir şekilde uğraş çekiş ayarlarım gibime geliyor, tabii sizin de desteğinizle :) onu yaptıktan sonra sorun olmazsa alıcam bu kiti.
Etiketi fotosu mevcut hocam;
Eki Görüntüle 260681
 
Bu kısımdan anlaşılmıyor, kutu tamamen kapalı olmuyor G.Sklll'de, şeffaf kısmı var. Oradan şu şekilde görünecek. Modülün kendi arka barkod kısmı lazım, kutudan anlaşılmıyor. @nebulali

Eki Görüntüle 260686

Eki Görüntüle 260688

Eki Görüntüle 260687
Jelatinli kutu :/ o yüzden bakamadım. M veya A olması benim senaryoyu etkiliyor mu? ikisi içinde manuel ayarla kullanmak mümkün değil mi?