G.Skill 6400 MHz CL32 RAM gecikme değeri nasıl düşürülür?

24 saat test etmedikçe olmaz gibi MSI, @MAH0A kaç saat ettin?
6 saat P95 Large
3 saat TM5 1usmus (Sizin son attığınız 0.12.3 sürümünü henüz yapmadım, bu hafta içerisinde yapacağım)
4 saat 15 dakika Ram Test Pro
1 saat OCCT Memory
1 saat OCCT CPU+RAM
2 saat VT3
1 saat 15 dakika Linpack Extreme
 

18 saat, ancak kurtarmış Carbon'u. Yoksa BIOS'ta donmalara doyamazsın. ASUS'ta hiç donma hatırlamıyorum.

Carbon 18 saatse diğerlerini sen düşün. @MAH0A
 
Son denediğimiz ayarı paylaşıyorum aktif soğutma ekledim 2 adet 3000 RPM Noctua 6 cm fan var.

Eki Görüntüle 260078
SOC 1.25
VDD 1.5
VDDQ VDDIO 1.45
VDDG 1.05
VDDP 1.1
tRFC 420
tRDRDSCL 5
tWRWRSCL 5
Nitro 2-3-1 Auto Auto

SOC LLC Mode 2
CPU Core LLC Mode 2
PBO Auto

Bu şekilde güncelleyin ve testleri yapmaya başlayın. Direk Ram Test Pro 3 Cycle olarak yani kabaca 260 dakika olarak başlatın bellek temizliği yaptıktan sonra. Mümkünse 30000 MB olarak yapın. Kesinlikle emin olmadan değer oynamamak lazım. Yoksa Boot to Boot stabil olmaz.

@Görkem5252 Memory Context Restore mutlaka Disabled olsun.
 

6400-2133 iken 28-16-38-38-38-76 olarak bence deneyin, 1.5 VDD, 1.45 VDDQ, 1.45 VDDIO. UCLK=MCLK. 1.25 VSOC, 1.1 VDDP, 1-3-1 Nitro denenebilir ilk etapta. Gear bu kartlarda kapatmak sorunlu zaten, Gear da açık kalmalı. Bank Refresh Normal kalsın. TCCDL 12-48-24 ideal.

@MAH0A Bellek kontrolcü 6400 verebiliyor burada ama MSI anladığı dilden konuşmak lazım.

6000 CL26-36 ayarlayıp da geçilebilir, kendisi karar versin ona artık.
 
Hocam SOC 1.3 yapsın o zaman. VDD 1.55'e çıkarılabilir.

Benimki de 6200 verebiliyordu, ama bazı yerlerde patlıyordu. 6000'e geçince çoğu sıkıntıdan kurtulmuştum. Bu senaryo benimkiyle benzer olabilir. 6200 de Nitro 2-3-1'den iyi olamamıştı ve SOC 1.29 istiyordu en az. 6000'e geçince hem SOC 1.20 yaptım hem de Nitro 1-2-0 dahi yapabildim.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Deneyebilir. Bu MSI'de normalde Mode 2 değil VSOC sanırım, Mode 1. Niye dersen VSOC neye verirsen ona kitliyor MSI'de. Mode 2 yaparsan VDrop var.
Hocam ben denedim hep, en iyisi Mode 2. ayarlarken AMD Overclocking olarak voltaj vermesi lazım. Override modu kullanmayacak @Görkem5252
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Hocam ben denedim hep, en iyisi Mode 2. ayarlarken AMD Overclocking olarak voltaj vermesi lazım. Override modu kullanmayacak @Görkem5252

O zaman 6400-2133 Mode 2 deneyin, 1.29 VSOC, 1.1 VDDP 1-3-1 bence açılabillir. 1-2-1 Nitro testi geçiyordu çünkü. Şimdi Mode 2 yerine Auto bırakırsan mesela 1.2 VSOC verdiğinde tam 1.2 değere sabitliyor MSI, yükte düşürtmüyor. Mode 2 yaparsan 1.185-1.19 VSOC düşüyor diye hatırlıyorum. @MAH0A

Bu mantıkta VSOC LLC Auto'su Mode 1 olmalı.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için çerezleri kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…