G.Skill 6400 MHz CL32 RAM gecikme değeri nasıl düşürülür?

Dengeli çekip bu şekilde kullan. Ayarlamalar attığım gibi olması yeterli, Regedit'ten de 24 gir onaltılık.
Tamamdır üstadım, çok ama çok teşekkür ederim. Önceden düz EXPO açıp oyun oynadığımı sanıyordum; meğerse dokunmak gerekiyormuş. Arada çok fark var, muhteşem akıcı, kasmadan, takılmadan oynanıyor. Sıcaklıklar çok güzel. Bu süreçte bana vermiş olduğunuz destek paha biçilemez, sayenizde çok bilgi öğrendim ve overclock dünyasına girdim. İyi ki varsınız, Allah razı olsun!

Ayriyeten @MAH0A ve @Hakanyldrm hocalarım, size de vermiş olduğunuz destek ve kıymetli bilgiler için çok teşekkür ediyorum.
 

Artık birbirinize sahip çıkacaksınız, bu işler kişi bazında zor. Benim gibi hiçbir forumda kimse ilgilenmez, diğerleri de artık duyumuma göre ücreti mukabilinde ilgilenmeye başlamış. Çerçöp ayarlayıp adam silkeliyorlar optimizasyon diye, paranızı bu tiplere kaptırmayın. Buradakinin 10'da 1 hizmetini alamazsın ama TR forum ortamları çoğu kişiye hitap etmez. Forum kuralları ve cezalar forumdan soğutabiliyor, kişisel algılamamak lazım. Her forum böyle. Amca forumlar kapansa her şey çok daha iyi olacak diyor da kişi bazında kendisi de bu şekilde ilgilenip ayarlamaz. 1.55 volt açtım dedi, halbuki 1.66 volt vermiş V-Color'lara. Sazan avı tamamen. Amca ile aslında derdim yok, ben YouTube kanalı açıp da bu saatten sonra uğraşmak istemiyorum. Kendisi haliyle doğru bilgiyi doğru kaynaktan aktarsın, sonuçta kendisiyle aynı kaynakları takip ediyoruz. Globaldeki ismi cismi de bellidir, kimse anonim takıldığını zannetmesin. Bu adamla yıldızımın barışmamasının sebebi birincisi bu foruma gelip tartışma ortamı yaratması, akabinde hesabını geri dönmemek üzere silmesi. İkincisi ise burada ve bu forum üzerinde yapılan her iş yanlıştır ve sallamasyondur deyip kendi sponsorlarını güzellemesi. Bu işi TR'ye ben getirdim, benden önce kimse yoktu demesi. Tamam TR'deki boşluğu doldurdunuz ama bu kadar egolu olmaya da gerek yok diye düşünüyorum. Kimsenin hakkını yemeye gerek yok sonuçta, herkes emek veriyor burada. Haksızlık olur. Kitlelere ulaşmak açısından doğru bilinen yanlışları aktarsın ama, ona sözüm yok. Videosunda da bahsedeceği Bank Refresh modunu normal alınması ile alakalı zaten sırf bu forum özelinde birçok konu çözdüm ve ilk bahsedenlerden biriyim. Micron ve Samsung'da genelde bu algoritma stabilite bozuyor, normal çekilmesi lazım. Bu vesileyle TR'de ilk bahseden kişi kendisi olmayacak mesela. Az laf çok iş diyorum o yüzden. Sidik yarıştırmanın lüzumu yok, aynı taraftayız. MSI giriş ve orta segment kartlar da sorunlu ise sorunludur. Sponsor kaybetmemek adına güzelleme yapılamaz. Çoğu kullanıcı bu kartlardan muzdarip, yazılımsal sorunlar var. Yeri geldiği vakit de donanımsal. Tamamen sorunsuzdur demek, tamamen sorunludur demek ile eş değerdir. Teknoloji şans işidir, şans faktörü var. Siz anakartları kullanmayı bilmiyorsunuz demek kendini kandırmak ve kitleleri yanlış yönlendirmek olur. AM5 sokette herkesin tecrübesi kendine ve dayatılmaması gerekir. Senin eline gelen örnek o şekilde olabilir, sponsor içerikleri bunlar nihayetinde.
 
Forumda yeniyim ve sizi takip ediyorum. Elinizden geldiğince bütün konularda yardımcı olmaya çalışıyorsunuz, bu her yiğidin harcı değil. Sizi tebrik ediyorum; herkes sizin gibi kafa yormaz, 'aman' der geçer. Bir aydır benim sistemle uğraştık ve hiçbir zaman 'of' demediğinizi hissedebiliyorum. Hep çözüme ulaşmak için uğraştınız. Gerçekten size ne kadar teşekkür etsem az gelir.
 
@Ayhan Dönmez hoca benim sistem ile de baya uğraşmıştı, yani bu kadar uğraşın ve emeğin üzerine yaptıklarına katkı sağlayabilmek adına kendimce denemeler yapmıştım ve akabinde performans tuning sonuç rehberi yayınlamıştım. Başlığı moderatör ekip değiştirmeseydi, çok daha fazla kişiye hitap edecekti. Ben aslında CPU GPU ve RAM tuning olarak göstermek isterken, iş R5 7600 ile 4070Ti gibi görününce açıkçası ilgi duyanda pek olmadı, 9800X3D falan olsaydı eminim daha çok kesim bakacaktı. Yinede bu şekilde bile akıcılık ve tepkisellik anlamında çok ciddi fark oluştu ve bunu gerçek anlamda hissedebiliyorsunuz. Bir bileşenden verim alabilmek için önce onu iyi tanımak lazım ki @Ayhan Dönmez hoca aslında bunu aktarabilen ender kişilerden. Ben inanıyorum ki kendisi sandığından çok daha fazla kişiye ilham olmuştur. Elinize, emeğinize, sabrınıza, ağzınıza sağlık diyorum
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için çerezleri kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…