G.Skill Trident Z5 Neo RGB (2x16) 6400 MHz CL30 RAM'e timing ayarı önerisi


CL24 istiyorsan 1.55 VDD, 1.45 VDDQ, 1.4 VDDIO dene ama dediğim gibi diğer fanı da ilave edip düz şekilde üfletmen lazım. %100 devirde dönder mümkünse, Boot dahi etmez yoksa. 1.55 sınır. Silikona ve sıcaklığa bağlı.

 
İfadeler: X99
Şu an böyle 40 dk. Hotspot 52'de max 55 görmüş. Ne diyorsunuz hocam, şimdi mi deneyeyim? Yoksa siz güzel bir fan önerin, o gelince deneyelim?



 
Son düzenleyen: Moderatör:
Şu an böyle 40 dk. Hotspot 52'de max 55 görmüş. Ne diyorsunuz hocam, şimdi mi deneyeyim? Yoksa siz güzel bir fan önerin, o gelince deneyelim?

Eki Görüntüle 259831

Eki Görüntüle 259832

Noctua ile anlattığım şekilde ayarlayın, tam devir dönecek ama 1.55 açamayabilir yine de. Genelde 1.6-1.65V Gear açıkken talep ediyor. Bu bile çok iyimser denebilir. Silikona bağlı tamamen. Denemeden önce de BIOS'a bu profili kayıtlayın, CLR_CMOS pinlerden CMOS sıfırlaman vs. gerekebilir. Bu test önce sonlansın ama, CL26 stabilitesinden emin ol.
 
İfadeler: X99

Tamam hocam, bunu bu kadar beklemişken bitsin bakalım. Noctua 14 cm ya hocam, büyük ve RPM'i düşüktü herhalde onun ama CFM'si fena değildi. Deneyebiliriz bakalım bitsin bir. Hocam, o Gear olayını bilmiyorum. Dediğiniz ayarları yaparım ama CLR_CMOS neden gerekebilir ki?
 
Son düzenleyen: Moderatör:

Boot etmediği vakit gerekebilir ama Gigabyte Boot Failure Detected ekranına atıyor genelde, sorun olmaz gibi. 14 cm olması önemsiz, %100 döndereceksin sonuçta. Burada mesafe önemli. RAM'lerin yakınında olmalı, dibinde olmalı yani. Ters bıçak olmayacak bir de, düz üfleteceksin.
 
İfadeler: X99
Hocam test sırasında WC falan gitsem gelsem sorun olmaz heralde, sıcaklıklar 50 dk'dır aynı hep. Hocam sizin CPU PBO ayarlarınız nasıl? Ufak bir dokunuş iyi olur mu? Ben hiç ellemedim de.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Hocam test sırasında WC falan gitsem gelsem sorun olmaz heralde sıcaklıklar 50 dk'dır aynı hep.

Olmaz, hata verince durduruyor.

Hocam test sırasında WC falan gitsem gelsem sorun olmaz heralde, sıcaklıklar 50 dk'dır aynı hep. Hocam sizin CPU PBO ayarlarınız nasıl? Ufak bir dokunuş iyi olur mu? Ben hiç ellemedim de.

Benim en son böyle. Amcanın CL24 M-Die bende yok, 6600 CL24 A-Die var sadece. PBO +200/-25, Scaler 8x var. Silikona bağlı bu, VT3 testi lazım. @Falconpolat 6600 hitap ediyor gibi. 1.335 VSOC ancak kurtarır, ARd 0 ile.







 
VSOC arttıkça 9800X3D işlemcilere zarar verebiliyor diye duydum, anakart alırken araştırmıştım. ASUS ve ASRock o voltajı tam ayarlayamamış, çok işlemci GG olmuş.

Hocam, maşallah Max Max, nazar değmesin. Hocam, şu an akşam vakti, ya 20 derece dışarısı; öğlen bu sıcaklıklarda artar illa ki. O yüzden Noctua yeterli olur mu, bilemedim.
  • RAM'ler 46-48 arası hep.
  • Hotspot 51-52.
 
Son düzenleyen: Moderatör:

CL24 bence unutun, katkısı zaten sınırlı. 1.65-1.7 dahi isteyebilir, bilmiyoruz. Kolay kolay açılamaz DDR5'te. Seçmece kitler ile ancak mümkün. Bende kışın 1.8-1.82V ile açılıyordu, şu anda 1.85 bile patlıyor. Soğutma sorunu var.


Burada 1.8 idi, kışın kurtarır. Yazın Watercool harici patlar.



@MAH0A A-Die CL24 profili iletsin, 1.7-1.72 VDD Gear açıkken istiyordu. TRCD 34 ile beraber zirveye çıkıyor VDD isteği. TRCD 36 ile 1.65'e açabilir belki.
 
İfadeler: X99
Silikon kalitesi iyiyse RAM verebiliyorsa alalım diye dedim ama sorun olmayacaksa böyle diken üstünde duracaksak gerek yok hocam.
RAM testi bitmek üzere PBO konusu açsam bakar mıyız hocam?
RAM ve hotspot sıcaklıkları sabit.

 
Son düzenleyen: Moderatör:
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için çerezleri kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…