İyi bi fan alayım hocam ben

Silikonlara bakarız iyisimi denk geldi diye

Bugünlük yeter hocam işiniz gücünüz rast gitsin hocam siz hangi şehirde yaşıyorsunuz hocam? Paylaşıyorsanız tabii..

Şuan test devam ediyor.

50 dereceye yaklaştı ramler ama hiç 50 olmadı geçmedi.

CL24 istiyorsan 1.55 VDD, 1.45 VDDQ, 1.4 VDDIO dene ama dediğim gibi diğer fanı da ilave edip düz şekilde üfletmen lazım. %100 devirde dönder mümkünse, Boot dahi etmez yoksa. 1.55 sınır. Silikona ve sıcaklığa bağlı.

1782240399245.webp
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Şu an böyle 40 dk. Hotspot 52'de max 55 görmüş. Ne diyorsunuz hocam, şimdi mi deneyeyim? Yoksa siz güzel bir fan önerin, o gelince deneyelim?

Eki Görüntüle 259831

Eki Görüntüle 259832

Noctua ile anlattığım şekilde ayarlayın, tam devir dönecek ama 1.55 açamayabilir yine de. Genelde 1.6-1.65V Gear açıkken talep ediyor. Bu bile çok iyimser denebilir. Silikona bağlı tamamen. Denemeden önce de BIOS'a bu profili kayıtlayın, CLR_CMOS pinlerden CMOS sıfırlaman vs. gerekebilir. Bu test önce sonlansın ama, CL26 stabilitesinden emin ol.
 
Noctua ile anlattığım şekilde ayarlayın, tam devir dönecek ama 1.55 açamayabilir yine de. Genelde 1.6-1.65v Gear açıkken talep ediyor. Bu bile çok iyimser denebilir. Silikona bağlı tamamen. Denemeden önce de BIOS'a bu profili kayıtlayın, CLR_CMOS pinlerden CMOS sıfırlaman vs. gerekebilir. Bu test önce sonlansın ama, CL26 stabilitesinden emin ol.

Tamam hocam, bunu bu kadar beklemişken bitsin bakalım. Noctua 14 cm ya hocam, büyük ve RPM'i düşüktü herhalde onun ama CFM'si fena değildi. Deneyebiliriz bakalım bitsin bir. Hocam, o Gear olayını bilmiyorum. Dediğiniz ayarları yaparım ama CLR_CMOS neden gerekebilir ki?
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Tamam hocam, bunu bu kadar beklemişken bitsin bakalım. Noctua 14 cm ya hocam, büyük ve RPM'i düşüktü herhalde onun ama CFM'si fena değildi. Deneyebiliriz bakalım bitsin bir. Hocam, o Gear olayını bilmiyorum. Dediğiniz ayarları yaparım ama CLR_CMOS neden gerekebilir ki?

Boot etmediği vakit gerekebilir ama Gigabyte Boot Failure Detected ekranına atıyor genelde, sorun olmaz gibi. 14 cm olması önemsiz, %100 döndereceksin sonuçta. Burada mesafe önemli. RAM'lerin yakınında olmalı, dibinde olmalı yani. Ters bıçak olmayacak bir de, düz üfleteceksin.
 
Boot etmediği vakit gerekebilir ama Gigabyte Boot Failure Detected ekranına atıyor genelde, sorun olmaz gibi. 14 cm olması önemsiz, %100 döndereceksin sonuçta. Burada mesafe önemli. RAM'lerin yakınında olmalı, dibinde olmalı yani. Ters bıçak olmayacak bir de, düz üfleteceksin.
Hocam test sırasında WC falan gitsem gelsem sorun olmaz heralde, sıcaklıklar 50 dk'dır aynı hep. Hocam sizin CPU PBO ayarlarınız nasıl? Ufak bir dokunuş iyi olur mu? Ben hiç ellemedim de.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Hocam test sırasında WC falan gitsem gelsem sorun olmaz heralde sıcaklıklar 50 dk'dır aynı hep.

Olmaz, hata verince durduruyor.

Hocam test sırasında WC falan gitsem gelsem sorun olmaz heralde, sıcaklıklar 50 dk'dır aynı hep. Hocam sizin CPU PBO ayarlarınız nasıl? Ufak bir dokunuş iyi olur mu? Ben hiç ellemedim de.

Benim en son böyle. Amcanın CL24 M-Die bende yok, 6600 CL24 A-Die var sadece. PBO +200/-25, Scaler 8x var. Silikona bağlı bu, VT3 testi lazım. @Falconpolat 6600 hitap ediyor gibi. 1.335 VSOC ancak kurtarır, ARd 0 ile.

1782241568387.webp


1782241582975.webp


1782241597143.webp


1782241614948.webp
 
VSOC arttıkça 9800X3D işlemcilere zarar verebiliyor diye duydum, anakart alırken araştırmıştım. ASUS ve ASRock o voltajı tam ayarlayamamış, çok işlemci GG olmuş.

Olmaz, hata verince durduruyor.



Benim en son böyle. Amcanın CL24 M-Die bende yok, 6600 CL24 A-Die var sadece. PBO +200/-25, Scaler 8x var. Silikona bağlı bu, VT3 testi lazım. @Falconpolat 6600 hitap ediyor gibi. 1.335 VSOC ancak kurtarır, ARd 0 ile.

Eki Görüntüle 259838

Eki Görüntüle 259839

Eki Görüntüle 259840

Eki Görüntüle 259841
Hocam, maşallah Max Max, nazar değmesin. 🫡 Hocam, şu an akşam vakti, ya 20 derece dışarısı; öğlen bu sıcaklıklarda artar illa ki. O yüzden Noctua yeterli olur mu, bilemedim.
  • RAM'ler 46-48 arası hep.
  • Hotspot 51-52.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
VSOC arttıkça 9800X3D işlemcilere zarar verebiliyor diye duydum, anakart alırken araştırmıştım. ASUS ve ASRock o voltajı tam ayarlayamamış, çok işlemci GG olmuş.


Hocam, maşallah Max Max, nazar değmesin. 🫡 Hocam, şu an akşam vakti, ya 20 derece dışarısı; öğlen bu sıcaklıklarda artar illa ki. O yüzden Noctua yeterli olur mu, bilemedim.
  • RAM'ler 46-48 arası hep.
  • Hotspot 51-52.

CL24 bence unutun, katkısı zaten sınırlı. 1.65-1.7 dahi isteyebilir, bilmiyoruz. Kolay kolay açılamaz DDR5'te. Seçmece kitler ile ancak mümkün. Bende kışın 1.8-1.82V ile açılıyordu, şu anda 1.85 bile patlıyor. Soğutma sorunu var.

VSOC arttıkça 9800X3D işlemcilere zarar verebiliyor diye duydum, anakart alırken araştırmıştım. ASUS ve ASRock o voltajı tam ayarlayamamış, çok işlemci GG olmuş.


Hocam, maşallah Max Max, nazar değmesin. 🫡 Hocam, şu an akşam vakti, ya 20 derece dışarısı; öğlen bu sıcaklıklarda artar illa ki. O yüzden Noctua yeterli olur mu, bilemedim.
  • RAM'ler 46-48 arası hep.
  • Hotspot 51-52.

Burada 1.8 idi, kışın kurtarır. Yazın Watercool harici patlar.

1782242688964.webp


@MAH0A A-Die CL24 profili iletsin, 1.7-1.72 VDD Gear açıkken istiyordu. TRCD 34 ile beraber zirveye çıkıyor VDD isteği. TRCD 36 ile 1.65'e açabilir belki.
 
Silikon kalitesi iyiyse RAM verebiliyorsa alalım diye dedim ama sorun olmayacaksa böyle diken üstünde duracaksak gerek yok hocam.
RAM testi bitmek üzere PBO konusu açsam bakar mıyız hocam?
RAM ve hotspot sıcaklıkları sabit.

17822429780804766812596447904204.webp
 
Son düzenleyen: Moderatör: