Gentoo kurulumu yaptım. Fstab yüzünden hata verip root şifresi istiyordu öyle erişebiliyordum. Sonra Fstab düzenledikten sonra systemd ekranı benzer bir ekranda kalıyor (Tty ekranına girebiliyorum) SDDM kurulu ama gelmiyor.
Bu konu çözüldü olarak işaretlenmiştir. Çözülmediğini düşünüyorsanız konuyu rapor edebilirsiniz.
Detaylar
Kim cevapladı?
Çözüm
Ben işaretlemedim modlar yaptı sanırım sadasasfasdasd.O zaman son sözü söyleyelim. Birçok şey denediğimizden hangisinin çözüm olduğu konusunda net bir şey söyleyemiyorum. Bence SDDM'yi veya kendini daha önceden video grubuna eklemeyi unuttun, biz de onu ekleyince açabildin. SDDM, X ile çalıştığından açılmadı, KDE ise Wayland olduğu için açıldı. Kafana göre içinden gelen bir mesajı çözüm olarak seçersin veya kendi son mesajını
Hocam açıncada biraz kurcaladıkdan sonra kwim çöktü diye hata veriyor. Baştan kurcam KDE'yı sanırımBence SDDM'yi veya kendini daha önceden video grubuna eklemeyi unuttun, biz de onu ekleyince açabildin. SDDM, X ile çalıştığından açılmadı, KDE ise Wayland olduğu için açıldı. Kafana göre içinden gelen bir mesajı çözüm olarak seçersin veya kendi son mesajını.
Sorun şundanmış:
emerge --ask x11-misc/sddm paketini kurduktan sonra ayarları yaptım. Sonra sisteme entegre olsun diye emerge --ask kde-plasma/sddm-kcm kurunca systemctl disable, enable yapmam gerekiyormuş. Şu an sıkıntısız çalışıyor.- Katılım
- 22 Aralık 2023
- Mesajlar
- 4.755
- Makaleler
- 3
- Çözümler
- 90
- Beğeniler
- 6.853
Testing branch'ını denesene.
/etc/portage/package.accept_keywords içine bir dosya oluştur. İçine x11-misc/sddm amd64~ yazacaksın ve dosyayı kaydeceksin. En son SDDM'yi tekrar derleyeceksin. Bu yöntem SDDM'nin Gentoo deposundaki testing yani stabilitesi garanti edilmemiş sürümünü yükler, rolling release mantığı.Qnix
Üstün
- Katılım
- 31 Mart 2024
- Mesajlar
- 640
- Makaleler
- 4
- Çözümler
- 48
- Beğeniler
- 663
pam flagını da eklediniz mi?
- Katılım
- 22 Aralık 2023
- Mesajlar
- 4.755
- Makaleler
- 3
- Çözümler
- 90
- Beğeniler
- 6.853
Kod:
[ebuild R ] x11-misc/sddm-0.21.0_p20240723-r10::gentoo USE="X systemd (-elogind) -test" 3475 KiB
Testing branch'ını denesene./etc/portage/package.accept_keywordsiçine bir dosya oluştur. İçinex11-misc/sddm amd64~yazacaksın ve dosyayı kaydeceksin. En son SDDM'yi tekrar derleyeceksin. Bu yöntem SDDM'nin Gentoo deposundaki testing yani stabilitesi garanti edilmemiş sürümünü yükler, rolling release mantığı.
equery uses sddm aynı çıktıyı verdi.[ Legend : U - final flag setting for installation][ : I - package is installed with flag ][ Colors : set, unset ] * Found these USE flags for x11-misc/sddm-0.21.0: U I + + systemd : Enable use of systemd-specific libraries and features like socket activation or session tracking - - test : Enable dependencies and/or preparations necessary to run tests (usually controlled by FEATURES=test but can be toggled independently)- Katılım
- 22 Aralık 2023
- Mesajlar
- 4.755
- Makaleler
- 3
- Çözümler
- 90
- Beğeniler
- 6.853
Bir de --update eklemen lazım emerge komutuna. Paket olduğu gibi kalmış.
Kod:
# emerge --ask --verbose --update sddm
Qnix
Üstün
- Katılım
- 31 Mart 2024
- Mesajlar
- 640
- Makaleler
- 4
- Çözümler
- 48
- Beğeniler
- 663
PAM diye bir USE flag'ı yok.Kod:[ebuild R ] x11-misc/sddm-0.21.0_p20240723-r10::gentoo USE="X systemd (-elogind) -test" 3475 KiB
Bişi değişmedi.Bir de --update eklemen lazım emerge komutuna. Paket olduğu gibi kalmış.
Kod:# emerge --ask --verbose --update sddm
- Katılım
- 22 Aralık 2023
- Mesajlar
- 4.755
- Makaleler
- 3
- Çözümler
- 90
- Beğeniler
- 6.853
Wiki'deki flaglar güncel olmayabilir. Elle müdahale gerekebilir. Hatta yapılabiliyorsa şimdi yapayım.
Sürüm yükseldi mi?
Hayır 0kib değişti boyutu.Wiki'deki flaglar güncel olmayabilir. Elle müdahale gerekebilir. Hatta yapılabiliyorsa şimdi yapayım.
Sürüm yükseldi mi?
Qnix
Üstün
- Katılım
- 31 Mart 2024
- Mesajlar
- 640
- Makaleler
- 4
- Çözümler
- 48
- Beğeniler
- 663
Wiki'deki flaglar güncel olmayabilir. Elle müdahale gerekebilir. Hatta yapılabiliyorsa şimdi yapayım.
Sürüm yükseldi mi?
Güncel gibi duruyor hocam. Garip.
Benzer konular
- Mesaj
- 15
- Görüntüleme
- 541
Yeni konular
-
Elektronik 2x16 GB Lexar 7600 MHz RAM 11.389 TL ve 6000 MHz RAM 6.349 TL
- Niccolo Machiavelli
- Mesaj: 0
-
-
-
-
-
-