Gentoo kurulumu yaptım. Fstab yüzünden hata verip root şifresi istiyordu öyle erişebiliyordum. Sonra Fstab düzenledikten sonra systemd ekranı benzer bir ekranda kalıyor (Tty ekranına girebiliyorum) SDDM kurulu ama gelmiyor.
Bu konu çözüldü olarak işaretlenmiştir. Çözülmediğini düşünüyorsanız konuyu rapor edebilirsiniz.
Detaylar
Kim cevapladı?
Çözüm
Ben işaretlemedim modlar yaptı sanırım sadasasfasdasd.O zaman son sözü söyleyelim. Birçok şey denediğimizden hangisinin çözüm olduğu konusunda net bir şey söyleyemiyorum. Bence SDDM'yi veya kendini daha önceden video grubuna eklemeyi unuttun, biz de onu ekleyince açabildin. SDDM, X ile çalıştığından açılmadı, KDE ise Wayland olduğu için açıldı. Kafana göre içinden gelen bir mesajı çözüm olarak seçersin veya kendi son mesajını
Hocam açıncada biraz kurcaladıkdan sonra kwim çöktü diye hata veriyor. Baştan kurcam KDE'yı sanırımBence SDDM'yi veya kendini daha önceden video grubuna eklemeyi unuttun, biz de onu ekleyince açabildin. SDDM, X ile çalıştığından açılmadı, KDE ise Wayland olduğu için açıldı. Kafana göre içinden gelen bir mesajı çözüm olarak seçersin veya kendi son mesajını.
Sorun şundanmış:
emerge --ask x11-misc/sddm paketini kurduktan sonra ayarları yaptım. Sonra sisteme entegre olsun diye emerge --ask kde-plasma/sddm-kcm kurunca systemctl disable, enable yapmam gerekiyormuş. Şu an sıkıntısız çalışıyor.- Katılım
- 22 Aralık 2023
- Mesajlar
- 4.755
- Makaleler
- 3
- Çözümler
- 90
- Beğeniler
- 6.853
Kendini ve SDDM'yi video grubuna ekledin mi? SDDM, doğrudan Wayland(tinkering lazım) desteklemiyor. Wayland'ın kendisinde sorun olmasa da X'de sorun çıkarabilir. Bence o yüzden KDE başlıyor, SDDM çalışmıyor.
Kod:
# usermod -a -G video sddm
# usermod -a -G video $(whoami)
Evet eklemiştim.Kendini video grubuna ekledin mi?
Kod:# usermod -a -G video sddm # usermod -a -G video $(whoami)
Qnix
Üstün
- Katılım
- 31 Mart 2024
- Mesajlar
- 640
- Makaleler
- 4
- Çözümler
- 48
- Beğeniler
- 663
emerge --nodeps --pretend sddm- Katılım
- 22 Aralık 2023
- Mesajlar
- 4.755
- Makaleler
- 3
- Çözümler
- 90
- Beğeniler
- 6.853
Bir daha ekle, sonra systemctl ile tekrar başlatmayı dene.
Bir daha ekle, sonra systemctl ile tekrar başlatmayı dene.
Olmadı ikisi de. Bir şey daha diyeceğim:
Systemctl start ile açılmıyor, restart ile açılıyor(arkada çöküyor sanırım). Ben yanlış mı derledim Plasma'yı acaba?
Son düzenleyen: Moderatör:
- Katılım
- 22 Aralık 2023
- Mesajlar
- 4.755
- Makaleler
- 3
- Çözümler
- 90
- Beğeniler
- 6.853
Olmadı ikisi de. Bir şey daha diyeceğim:
Systemctl start ile açılmıyor, restart ile açılıyor. Ben yanlışmı derledim Plasma'yı acaba?
Restart ile SDDM geliyor mu?
Son düzenleyen: Moderatör:
Qnix
Üstün
- Katılım
- 31 Mart 2024
- Mesajlar
- 640
- Makaleler
- 4
- Çözümler
- 48
- Beğeniler
- 663
Söylemeyi unuttum, attığım komutun çıktısını paylaşacaktınızOlmadı ikiside. bişi daha diyeceğim :
systemctl start ile açılmıyor,restart ile açılıyor. Ben yanlışmı derledim plasma'yı acaba.
Evet.
Aynı olmadı.Söylemeyi unuttum, attığım komutun çıktısını paylaşacaktınız![]()
- Katılım
- 22 Aralık 2023
- Mesajlar
- 4.755
- Makaleler
- 3
- Çözümler
- 90
- Beğeniler
- 6.853
Enable ettiysen systemctl'den bir sonraki yeniden başlatmana gelir. Çözüldü bence problemin. Bir bilgisayarını yeniden başlat, o'na göre son sözü söyleriz veya bakarız bir şeyler.
Onun için açmıştım konuyu zaten.Enable ettiysen systemctl'den bir sonraki yeniden başlatmana gelir. Çözüldü bence problemin.
Benzer konular
- Mesaj
- 15
- Görüntüleme
- 541