Gentoo bir meta dagitim, bir dagitim yaratma toolu. İstedigin paketi kurabiliyorsun kolayca onceden hazirlanmis recipelari yeni paketleri kullanmak icin degistirebiliyorsun hatta bircok durumda sadece ebuild dosyalarinin adini degistirmen yeterli olur. Gentoo'da her seyi yapabilirsin. Gentoo'da yapabileceklerini yapabildigin baska bir dagitim yok. Butun dagitimlar icinde en esnek olani. Ister stable sistem kur ister bleeding Edge. Istersen OpenRC kullan ister systemd, ister gcc kullan ister llvm/clang. Istersen butun sistemi LTO ile derle, istersen V3 binaryleriyle bir sistem kur.
 
Gentoo bir meta dagitim, bir dagitim yaratma toolu. İstedigin paketi kurabiliyorsun kolayca onceden hazirlanmis recipelari yeni paketleri kullanmak icin degistirebiliyorsun hatta bircok durumda sadece ebuild dosyalarinin adini degistirmen yeterli olur. Gentoo'da her seyi yapabilirsin. Gentoo'da yapabileceklerini yapabildigin baska bir dagitim yok. Butun dagitimlar icinde en esnek olani. Ister stable sistem kur ister bleeding Edge. Istersen OpenRC kullan ister systemd, ister gcc kullan ister llvm/clang. Istersen butun sistemi LTO ile derle, istersen V3 binaryleriyle bir sistem kur.
Arkadaş "basma, oynamasın" tarzında bir şey istiyor. USE ayarlarıyla çok oynarsa derleme yapması gerekir. Ben bunu göze alabilirim ama arkadaş çok alamayacak gibi.
 
Açıkçası bilgisayar bir araç ve bu araçla en iyi şekilde verim almak daha doğru olur. Ben oyun oynamak, Unity3D'de oyun geliştirmek, Java Springboot geliştirmek için Windows kullanıyorum. Eksta olarak oyun çevirisi de yapıyorum, Windows'ta araçlar daha yaygın. Hatta C# ile bir oyun için Türkçe font bile kodladım, sonra paketledim ve vay be dedim, neler yapıyorum öyle?

Gentoo ileri düzey kullanıcıların tercih ettiği, bilgisayar meraklılarının dağıtımı yani. Gentoo'nun, bir altı işletim sistemi yazmak :D.

Deneyimim oldu benim. Ben de terminal internet tarayıcısı kullandım yani. Diğer Linux'lara göre kullanımı zordur biraz ve iyi bilmek lazım. Ben bilemediğim için kullanamıyorum.
 
Arkadaş "basma, oynamasın" tarzında bir şey istiyor. USE ayarlarıyla çok oynarsa derleme yapması gerekir. Ben bunu göze alabilirim ama arkadaş çok alamayacak gibi.
Fazla kurcalamadan da kullanilabilir diye dusunuyorum. Stabil ve hizli bir sistem istiyorsa pek fazla alternatifi yok.
 
Açıkçası bilgisayar bir araç ve bu araçla en iyi şekilde verim almak daha doğru olur. Ben oyun oynamak, Unity3D'de oyun geliştirmek, Java Springboot geliştirmek için Windows kullanıyorum. Eksta olarak oyun çevirisi de yapıyorum, Windows'ta araçlar daha yaygın. Hatta C# ile bir oyun için Türkçe font bile kodladım, sonra paketledim ve vay be dedim, neler yapıyorum öyle?

Gentoo ileri düzey kullanıcıların tercih ettiği, bilgisayar meraklılarının dağıtımı yani. Gentoo'nun, bir altı işletim sistemi yazmak :D.

Deneyimim oldu benim. Ben de terminal internet tarayıcısı kullandım yani. Diğer Linux'lara göre kullanımı zordur biraz ve iyi bilmek lazım. Ben bilemediğim için kullanamıyorum.
Cok derin islere giresim yok. Kendi backend - devops arasi yolumda Linux bana iyi bir ogretmen oldu su vakte kadar ve donanimimi istediğim gibi kontrol edebilmeyi seviyorum. C# amaciyla Windows kurulu fakat calistirabildigim yazilimlar Linux uzerinde daha iyi çalışıyor :D

Ufaktan da anlarim hani de bogusmayi goze alacak miyim bilmiyorum.

Arkadaş "basma, oynamasın" tarzında bir şey istiyor. USE ayarlarıyla çok oynarsa derleme yapması gerekir. Ben bunu göze alabilirim ama arkadaş çok alamayacak gibi.
Yani islemci 8 cekirdek ve zaman değerli bir meret. Kernel ve cesitli cekirdek bilesen ve runtimeler harici ne derlerim bilemiyorum.
Fazla kurcalamadan da kullanilabilir diye dusunuyorum. Stabil ve hizli bir sistem istiyorsa pek fazla alternatifi yok.
Gentoo kadar olmadığının farkındayım ama acaba değer mi bu kumara.
 
Binary paketlerden maksimum verim almak için USE flaglarını kullanmamak ve bunu minimal veya istediğiniz sistemi elde etmek için yapmaya çalışmak. Depodaki binary paketin USE flagları uyuşmuyorsa doğrudan derlemeye geçiyor portage.

Gerçekten gönül vermeyene derleme zamanları göze batar duruma gelir. Ofiste falan Core Ultra 9 285K veya AMD Ryzen 9800X3D ile jet hızla derleniyor ama o bile bir süre tutuyor.
 
Binary paketlerden maksimum verim almak için USE flaglarını kullanmamak ve bunu minimal veya istediğiniz sistemi elde etmek için yapmaya çalışmak. Depodaki binary paketin USE flagları uyuşmuyorsa doğrudan derlemeye geçiyor portage.

Gerçekten gönül vermeyene derleme zamanları göze batar duruma gelir. Ofiste falan Core Ultra 9 285K veya AMD Ryzen 9800X3D ile jet hızla derleniyor ama o bile bir süre tutuyor.
Yani minimal ile ne kast ettigini tam anlamamis olabilirim zaten, sistemi basit tutmak mi yoksa paketleri sade tutmak mi? Use flaglari fazla fazla kurcalamazsan paketlerin %90'i binary olarak kullanilabiliyor.
 
Yani minimal ile ne kast ettigini tam anlamamis olabilirim zaten, sistemi basit tutmak mi yoksa paketleri sade tutmak mi? Use flaglari fazla fazla kurcalamazsan paketlerin %90'i binary olarak kullanilabiliyor.
Ben pek katılmıyorum. Güçsüz laptopuma buna güvenip sıfır Gentoo kurulumu yaptım. Çok az donanımıma uygun olsun dedikçe portage derleme istiyor binpkg talep edilmesine rağmen.