29

Üstün
Katılım
13 Aralık 2023
Mesajlar
4.223
Makaleler
23
Çözümler
35
Beğeniler
5.953
Selamlar. Sorum Gentoo'nun bana uygun olup olmamasi.

Uzun zamandir kendime minimal bir sistem olusturmak istiyorum, copsuz dertsiz bir masaustu olusturup uzun uzun format atmadan kullanmak, stabil ya da sectigim yazilimlarda rolling versiyonlarda kalmak, SystemD'den uzaklasmak, bir VM kurup gul gibi gecinmek gibi bir hayalim var.

Gentoo malumumuz derlenerek kurulan bir isletim sistemi, her ne kadar binaryler de olsa da ben bazi paketleri derlemek isteyecegim, ne kadarini ve neyleri derlemem lazim?
Malum bu isletim sisteminde ne var ne yok derliyoruz fakat neyi derliyoruz, releasenin stabil, git ya da rolling versiyonlari arasinda secim yapabiliyor muyuz?
Bu isletim sistemi repolar uzerinden mi update ediliyor?

Daha once gentoo hakkinda hic bir bilgim olmadi fakat uzun zamandir Linux kullanirim, Arch'in tabakhaneye toprak kosturmasi ve Debian tabaninin Nuh zamanindan gelmesine alternatif olusturabilecek mi bu isletim sistemi bana?
 
Gentoo size yardımcı olabilir ancak bilgisayarınıza çok eğilmeniz lazım. Gentoo tamamen DIY distrosu. Ben SystemD ile kullanıyorum gerçi. :hehehe: Paket yöneticisi çok güçlü. İstediğiniz sürümde kal veya şu sürümden yukarısını kurma diyebiliyorsunuz. Paketler stabil ve testing olarak ikiye ayrılmış. İstediğinizi seçebiliyoruz. Ne lazımsa onu derliyorsunuz. En azından bir çekirdek ve masaüstü ortamı lazım.
 
Selamlar. Sorum Gentoo'nun bana uygun olup olmamasi.

Uzun zamandir kendime minimal bir sistem olusturmak istiyorum, copsuz dertsiz bir masaustu olusturup uzun uzun format atmadan kullanmak, stabil ya da sectigim yazilimlarda rolling versiyonlarda kalmak, SystemD'den uzaklasmak, bir VM kurup gul gibi gecinmek gibi bir hayalim var.

Gentoo malumumuz derlenerek kurulan bir isletim sistemi, her ne kadar binaryler de olsa da ben bazi paketleri derlemek isteyecegim, ne kadarini ve neyleri derlemem lazim?
Malum bu isletim sisteminde ne var ne yok derliyoruz fakat neyi derliyoruz, releasenin stabil, git ya da rolling versiyonlari arasinda secim yapabiliyor muyuz?
Bu isletim sistemi repolar uzerinden mi update ediliyor?

Daha once gentoo hakkinda hic bir bilgim olmadi fakat uzun zamandir Linux kullanirim, Arch'in tabakhaneye toprak kosturmasi ve Debian tabaninin Nuh zamanindan gelmesine alternatif olusturabilecek mi bu isletim sistemi bana?
Bence geç. Ama AMD Threadripper varsa. Yoksa değmez. Arch'ın SystemD'siz halleri var. Onları kurun ve bloatları kendiniz kaldırın.
 
Gentoo hakkında çok fazla bilgim ve deneyimim yok ancak duyduklarım üzerine şunu söyleyebilirim; hayatınız yoksa güzel bir tercih :D
Bilgisayar muhendisligi ogrencisi ve kafein bagimlisiyim. Zaten cogu konuda binary versiyonlar kullanacagim o sebeple cok da dert degil gibi geldi.
Gentoo size yardımcı olabilir ancak bilgisayarınıza çok eğilmeniz lazım. Gentoo tamamen DIY distrosu. Ben SystemD ile kullanıyorum gerçi. :hehehe: Paket yöneticisi çok güçlü. İstediğiniz sürümde kal veya şu sürümden yukarısını kurma diyebiliyorsunuz. Paketler stabil ve testing olarak ikiye ayrılmış. İstediğinizi seçebiliyoruz. Ne lazımsa onu derliyorsunuz. En azından bir çekirdek ve masaüstü ortamı lazım.
SystemD ile de derdim yok aslinda, batarya omrune biraz katkida bulunsun ve az daha minimal takilayim diye. Cogu seyi yine flatpak, snap ve binary ile hallederim zaten, desktop ve kerneli kendim build alirim diye hayal etmistim. BIr kere setup edip bir defa bozmamak gibi bir niyetim var.

Yok derseniz olmaz Void tarafina ucacagim gibi tekrar.

Bence geç. Ama AMD Threadripper varsa. Yoksa değmez. Arch'ın SystemD'siz halleri var. Onları kurun ve bloatları kendiniz kaldırın.
Hocam mevzu bleeding edge yazilim istememem. Debian 12 (dilim surctu, 13) gelse ucacagim ama daha ona da var gibi. Runtimelar, Kernel vesair guncel kalsin, desktop enviromentler eskiden gelsin diyorum o da nasip olmuyor. Gecen sirf KDE'ye kanser oldum her uykuya girdiginde coktugunden, GNOME gectim @Cruslan affeyleye. EN sonunda kafayi yiyip Ubuntu kullanacagim gibi de onun da politikalarini sevmiyorum.
 
Son düzenleme:
Bilgisayar muhendisligi ogrencisi ve kafein bagimlisiyim. Zaten cogu konuda binary versiyonlar kullanacagim o sebeple cok da dert degil gibi geldi.

SystemD ile de derdim yok aslinda, batarya omrune biraz katkida bulunsun ve az daha minimal takilayim diye. Cogu seyi yine flatpak, snap ve binary ile hallederim zaten, desktop ve kerneli kendim build alirim diye hayal etmistim. BIr kere setup edip bir defa bozmamak gibi bir niyetim var.

Yok derseniz olmaz Void tarafina ucacagim gibi tekrar.


Hocam mevzu bleeding edge yazilim istememem. Debian 12 gelse ucacagim ama daha ona da var gibi. Runtimelar vesair guncel kalsin, desktop enviromentler eskiden gelsin diyorum o da nasip olmuyor. Gecen sirf KDE'ye kanser oldum her uykuya girdiginde coktugunden, GNOME gectim @Cruslan affeyleye. EN sonunda kafayi yiyip Ubuntu kullanacagim gibi de onun da politikalarini sevmiyorum.
Debian 12 var ki hocam.
 
Bilgisayar muhendisligi ogrencisi ve kafein bagimlisiyim. Zaten cogu konuda binary versiyonlar kullanacagim o sebeple cok da dert degil gibi geldi.
Binary deposu o kadar geniş değil. USE flaglarını yani paketlerin varsayılan halini değiştirince otomatik olarak derlemeye geçiyor.
SystemD ile de derdim yok aslinda, batarya omrune biraz katkida bulunsun ve az daha minimal takilayim diye. Cogu seyi yine flatpak, snap ve binary ile hallederim zaten, desktop ve kerneli kendim build alirim diye hayal etmistim. BIr kere setup edip bir defa bozmamak gibi bir niyetim var.
Binary kurtarmaz seni. En ufak USE değişikliğinde zaten derleme gerekiyor. Flatpak falan kullanacaksan zaten Void'e falan geç.
Hocam mevzu bleeding edge yazilim istememem. Debian 12 (dilim surctu, 13) gelse ucacagim ama daha ona da var gibi. Runtimelar, Kernel vesair guncel kalsin, desktop enviromentler eskiden gelsin diyorum o da nasip olmuyor. Gecen sirf KDE'ye kanser oldum her uykuya girdiginde coktugunden, GNOME gectim @Cruslan affeyleye. EN sonunda kafayi yiyip Ubuntu kullanacagim gibi de onun da politikalarini sevmiyorum.
Yok. Stabil sürümler de güncel. Paket başına bleeding-edge/testing veya stable seçebiliyorsun. Stabil paketler de o kadar eski değil, Arch kadar güncel değil.
 
Binary deposu o kadar geniş değil. USE flaglarını yani paketlerin varsayılan halini değiştirince otomatik olarak derlemeye geçiyor.

Binary kurtarmaz seni. En ufak USE değişikliğinde zaten derleme gerekiyor. Flatpak falan kullanacaksan zaten Void'e falan geç.

Yok. Stabil sürümler de güncel. Paket başına bleeding-edge/testing veya stable seçebiliyorsun. Stabil paketler de o kadar eski değil, Arch kadar güncel değil.
Desktop ve runtimelar, kernel harici her seyi flat dusunuyordum ama sanki yine Void daha mantikli gibi.
 
Hocam mevzu bleeding edge yazilim istememem. Debian 12 (dilim surctu, 13) gelse ucacagim ama daha ona da var gibi. Runtimelar, Kernel vesair guncel kalsin, desktop enviromentler eskiden gelsin diyorum o da nasip olmuyor. Gecen sirf KDE'ye kanser oldum her uykuya girdiginde coktugunden, GNOME gectim @Cruslan affeyleye. EN sonunda kafayi yiyip Ubuntu kullanacagim gibi de onun da politikalarini sevmiyorum.
Nix mantıklı olabilir, istediğini istediğin sürümde tutabilirsin.