Selamlar. Sorum Gentoo'nun bana uygun olup olmamasi.
Uzun zamandir kendime minimal bir sistem olusturmak istiyorum, copsuz dertsiz bir masaustu olusturup uzun uzun format atmadan kullanmak, stabil ya da sectigim yazilimlarda rolling versiyonlarda kalmak, SystemD'den uzaklasmak, bir VM kurup gul gibi gecinmek gibi bir hayalim var.
Gentoo malumumuz derlenerek kurulan bir isletim sistemi, her ne kadar binaryler de olsa da ben bazi paketleri derlemek isteyecegim, ne kadarini ve neyleri derlemem lazim?
Malum bu isletim sisteminde ne var ne yok derliyoruz fakat neyi derliyoruz, releasenin stabil, git ya da rolling versiyonlari arasinda secim yapabiliyor muyuz?
Bu isletim sistemi repolar uzerinden mi update ediliyor?
Daha once gentoo hakkinda hic bir bilgim olmadi fakat uzun zamandir Linux kullanirim, Arch'in tabakhaneye toprak kosturmasi ve Debian tabaninin Nuh zamanindan gelmesine alternatif olusturabilecek mi bu isletim sistemi bana?
Uzun zamandir kendime minimal bir sistem olusturmak istiyorum, copsuz dertsiz bir masaustu olusturup uzun uzun format atmadan kullanmak, stabil ya da sectigim yazilimlarda rolling versiyonlarda kalmak, SystemD'den uzaklasmak, bir VM kurup gul gibi gecinmek gibi bir hayalim var.
Gentoo malumumuz derlenerek kurulan bir isletim sistemi, her ne kadar binaryler de olsa da ben bazi paketleri derlemek isteyecegim, ne kadarini ve neyleri derlemem lazim?
Malum bu isletim sisteminde ne var ne yok derliyoruz fakat neyi derliyoruz, releasenin stabil, git ya da rolling versiyonlari arasinda secim yapabiliyor muyuz?
Bu isletim sistemi repolar uzerinden mi update ediliyor?
Daha once gentoo hakkinda hic bir bilgim olmadi fakat uzun zamandir Linux kullanirim, Arch'in tabakhaneye toprak kosturmasi ve Debian tabaninin Nuh zamanindan gelmesine alternatif olusturabilecek mi bu isletim sistemi bana?
Paket yöneticisi çok güçlü. İstediğiniz sürümde kal veya şu sürümden yukarısını kurma diyebiliyorsunuz. Paketler stabil ve testing olarak ikiye ayrılmış. İstediğinizi seçebiliyoruz. Ne lazımsa onu derliyorsunuz. En azından bir çekirdek ve masaüstü ortamı lazım.