Ben pek katılmıyorum. Güçsüz laptopuma buna güvenip sıfır Gentoo kurulumu yaptım. Çok az donanımıma uygun olsun dedikçe portage derleme istiyor binpkg talep edilmesine rağmen.
Butun stable paketlerin binary versiyonu var istersen butun sistemi binary kullanabilirsin.
 
Butun stable paketlerin binary versiyonu var istersen butun sistemi binary kullanabilirsin.
Pratikte çok öyle olmuyor. Bahsettiğiniz sistemi ben de kullanıyorum aktif olarak. Ofise gidince bi' update çekeyim laptopa bakalım ne kadarını binpkg ile sağlayabiliyorum? O gün verim alamayınca çok kullanmadım sonrasında.
 
Pratikte çok öyle olmuyor. Bahsettiğiniz sistemi ben de kullanıyorum aktif olarak. Ofise gidince bi' update çekeyim laptopa bakalım ne kadarını binpkg ile sağlayabiliyorum? O gün verim alamayınca çok kullanmadım sonrasında.
Nasil olmuyor? Benim sistemimdeki paketlerin %95'i binary.

Sen global use flag falan kullaniyosundur. Ve build farm gunde belli saatlerde calisiyor bu yuzden updatelerini geceye dogru yaparsan daha cok binary paket bulunur repoda. Bir de python paketleri var ve diger derlenme ihtiyaci olmayan kucuk boyutlarda paketler var onlarin binarylerini bulamazsin repoda.
 
Son düzenleme:
Nasil olmuyor? Benim sistemimdeki paketlerin %95'i binary.

Sen global use flag falan kullaniyosundur. Ve build farm gunde belli saatlerde calisiyor bu yuzden updatelerini geceye dogru yaparsan daha cok binary paket bulunur repoda. Bir de python paketleri var ve diger derlenme ihtiyaci olmayan kucuk boyutlarda paketler var onlarin binarylerini bulamazsin repoda.
Ekran Görüntüsü_20241203_102219.webp
Ekran Görüntüsü_20241203_102208.webp
Ekran Görüntüsü_20241203_102150.webp
Ekran Görüntüsü_20241203_102048.webp
Ekran Görüntüsü_20241203_102043.webp
Ekran Görüntüsü_20241203_102033.webp
Nispeten minimal bir sistemde bayağı bir pakete derleme gerekiyor. Asıl bilgisayarımda daha fazla global flag kullandığım ve zaten hızlı olduğu için binary çekmeye gerek kalmamıştı. O'nda dediğiniz gibi daha fazla çıkar. @29'da fikir sahibi olur bence. Birkaç gündür güncellenmemiş Gentoo paketlerini güncelleyince böyle oluyor, Bazı paketlerin stabil olmayan sürümleri seçili. Morlar binary sürümü bulunup USE flagları uyan, yeşiller derlenecek olanlar.
 
Nispeten minimal bir sistemde bayağı bir pakete derleme gerekiyor. Asıl bilgisayarımda daha fazla global flag kullandığım ve zaten hızlı olduğu için binary çekmeye gerek kalmamıştı. O'nda dediğiniz gibi daha fazla çıkar. @29'da fikir sahibi olur bence. Birkaç gündür güncellenmemiş Gentoo paketlerini güncelleyince böyle oluyor, Bazı paketlerin stabil olmayan sürümleri seçili. Morlar binary sürümü bulunup USE flagları uyan, yeşiller derlenecek olanlar.
Screenshot_20241203_102951.webp


Yukarda sana paketleri binary cekmek icin gereken use flag degisiklerini listelemis zaten. Onlari uygulamazsan paketleri kaynaktan derler.

Bir de genkernel virt-manager nemo zaten binary paketler bunlarin binary paketlerinin olmamasi normal. Sen sistemi anlamamissin.
 
Sanirim benim derdimin caresi bunu bir vm uzerinde test edip tam sistem kurmak olacak gibi, ne dersiniz hocalarim?
 
Yani kullanilabilmek icin C compilerina ihtiyaci olan paketlerin binaryleri var repoda, diger paketler zaten binary. Nasil firefox-bin'in binary versiyonu olmuyorsa onlarin da yok.

Sanirim benim derdimin caresi bunu bir vm uzerinde test edip tam sistem kurmak olacak gibi, ne dersiniz hocalarim?
VM'de cok yavas calisir sistem.