Nispeten minimal bir sistemde bayağı bir pakete derleme gerekiyor. Asıl bilgisayarımda daha fazla global flag kullandığım ve zaten hızlı olduğu için binary çekmeye gerek kalmamıştı. O'nda dediğiniz gibi daha fazla çıkar. @29'da fikir sahibi olur bence. Birkaç gündür güncellenmemiş Gentoo paketlerini güncelleyince böyle oluyor, Bazı paketlerin stabil olmayan sürümleri seçili. Morlar binary sürümü bulunup USE flagları uyan, yeşiller derlenecek olanlar.
Bir de Ruby, Perl, Python gibi interpreter uzerinde calisan scriptler zaten binary olduklari icin o paketler de binary serverindan gelmiyor.

@gen2 @Cruslan ve diger hocalarim, cok teşekkür ederim. Ek onerileriniz varsa soyleyebilirseniz cok mutlu olurum.

Bence sen vaktin oldugu zaman bare metal uzerine kur direkt. Takildigin yerlerde yardimci oluruz. Derleme isine hiç girmesen de olur ne de olsa V3 paket reposu var.
 
@gen2 @Cruslan ve diger hocalarim, cok teşekkür ederim. Ek onerileriniz varsa soyleyebilirseniz cok mutlu olurum.

Ben CachyOS derdim. Arch tabanlı, alameti farikası deneysel optimizasyon tekniklerini uygulamaları. Paketlerde olabildiğinde -o3 sunmaya çalışıyorlar, üstüne X86_64-V3 ve X86_64-V4 gibi hedeflerle derlenen paket depoları var. Lto ve pgo optimizasyonları da bulunuyor paketlerde mümkün olduğunca.
Çekirdekte gene mimari hedefi, -o3, lto ve pgo uygulanıyor. LLVM'ye yeni katılan bolt ve autofdo gibi ek optimizasyon tekniklerini test ediyorlar.
Genel olarak mainline Linux'a gelmeyen yamaları ve fixleri uyguluyorlar. 6.12'de gelen sched_ext'i mesela CachyOS kullanıcıları kullanıyordu daha önceden. Bore zamanlayıcısı gibi birçok çekirdek seçeneği sunuyorlar. Bi' bak istersen.

Bir de Ruby, perl, Python gibi interpreter uzerinde calisan scriptler zaten binary olduklari icin o paketler de binary serverindan gelmiyor.

Bence sen vaktin oldugu zaman bare metal uzerine kur direkt. Takildigin yerlerde yardimci oluruz. Derleme isine hiç girmesen de olur ne de olsa V3 paket reposu var.

Gentoo kurmak gerçekten zor değil. Zaman ayırmak gerekiyor. Handbook'u takip ederek en azından bir kere Arch kurmuş birisi Gentoo da kurabilir. Yalnız alışınca Gentoo'nun yerini doldurabilecek dağıtım yok. :hehehe:
 
Gentoo'nun binary paketleri CachyOS'e gore cok daha vanillaya yakin atak vektoru daha kucuk ve daha hafif muhtemelen daha hizli calisacaklardir ve daha guvenli olacaklardir.

Bir de -O3 ve LTO her zaman performans garantilemiyor. -O3 naturel olarak daha buyuk binaryler olusturuyor ve daha bloated hizli calisabilmesi icin nispeten daha fazla cache ihtiyaci var. Eger cache miktari dusuk bir islemcide butun sistemi -O3 ile derlersen cache miss ihtimali yukselecegi icin performans kazanmak bir yana performans kaybedeceksin.
 
Bir de Ruby, perl, Python gibi interpreter uzerinde calisan scriptler zaten binary olduklari icin o paketler de binary serverindan gelmiyor.

Bence sen vaktin oldugu zaman bare metal uzerine kur direkt. Takildigin yerlerde yardimci oluruz. Derleme isine hiç girmesen de olur ne de olsa V3 paket reposu var.

V3 reposu varsa ben tovbe billah girmem derleme isine, AVX512 olsa kac yazar olmasa kaç.

Ben CachyOS derdim. Arch tabanlı, alameti farikası deneysel optimizasyon tekniklerini uygulamaları. Paketlerde olabildiğinde -o3 sunmaya çalışıyorlar, üstüne X86_64-V3 ve X86_64-V4 gibi hedeflerle derlenen paket depoları var. Lto ve pgo optimizasyonları da bulunuyor paketlerde mümkün olduğunca.

Çekirdekte gene mimari hedefi, -o3, lto ve pgo uygulanıyor. LLVM'ye yeni katılan bolt ve autofdo gibi ek optimizasyon tekniklerini test ediyorlar.

Genel olarak mainline Linux'a gelmeyen yamaları ve fixleri uyguluyorlar. 6.12'de gelen sched_ext'i mesela CachyOS kullanıcıları kullanıyordu daha önceden. Bore zamanlayıcısı gibi birçok çekirdek seçeneği sunuyorlar. Bi' bak istersen.

Gentoo kurmak gerçekten zor değil. Zaman ayırmak gerekiyor. Handbook'u takip ederek en azından bir kere Arch kurmuş birisi Gentoo da kurabilir. Yalnız alışınca Gentoo'nun yerini doldurabilecek dağıtım yok. :hehehe:

Hocam zaten anlik olarak cachy var sistemde ve ben Arch tabanından çok darlandim. Dediğim gibi bir KDE patliyor, bir GNOME patliyor sıkılıyorum.

O kadsr muhendis herifiz bir doküman da okuyalim ya :hehehe:
 
V3 reposu varsa ben tovbe billah girmem derleme isine, AVX512 olsa kac yazar olmasa kaç.

Daha zaten cogu program AVX512 setini dogru duzgun kullanmiyor bile.

Hocam zaten anlik olarak Cachy var sistemde ve ben Arch tabanından çok darlandim. Dediğim gibi bir KDE patliyor, bir GNOME patliyor sıkılıyorum.

Yani sisteme surekli sagdan soldan kopyaladigin terminal komutlarini girmezsen Gentoo'daki GNOME'da Plasma'da cok stabil ben hiç sorun yasamiyorum.
 
Daha zaten cogu program AVX512 setini dogru duzgun kullanmiyor bile.



Yani sisteme surekli sagdan soldan kopyaladigin terminal komutlarini girmezsen Gentoo'daki GNOME'da Plasma'da cok stabil ben hiç sorun yasamiyorum.
Plasma 6 genel olarak cift monitorle anlasamiyor benim sistemde hocam. Temiz install da olsa elle de oynasam. Olamiyor.
 
Intel'e rağmen yaşıyorum hocam. Hayirlisi diyelim, umarım yaşatmaz.
Intel'de yaşarsın. RAM'ı kullanıyorsun ki gecikme fazla ve throughput az. Framebuffer compressionu kapatmak veya açmak çözüm olabilir bu durumlarda.

Gentoo'nun binary paketleri CachyOS'e gore cok daha vanillaya yakin atak vektoru daha kucuk ve daha hafif muhtemelen daha hizli calisacaklardir ve daha guvenli olacaklardir.

Bir de -O3 ve LTO her zaman performans garantilemiyor. -O3 naturel olarak daha buyuk binaryler olusturuyor ve daha bloated hizli calisabilmesi icin nispeten daha fazla cache ihtiyaci var. Eger cache miktari dusuk bir islemcide butun sistemi -O3 ile derlersen cache miss ihtimali yukselecegi icin performans kazanmak bir yana performans kaybedeceksin.
Her pakete uygulamıyorlar zaten. Bazı paketlerde fark oluşturabiliyor. sched_ext içindeki bpfland ile denemek lazım aslında.
 
Son düzenleme: