Evet, fan sesi sorunu yok ARM cihazlarda ama ama bazı konularda x86 cihaza ihtiyaç hep olacak (birileri kendi portlamazsa). Mesela hiçbir telefonun ARM64 USB sürücüsü yok. Eski telefon ve tabletlerin de büyük bir çoğunluğunun yüzde 90 uzun seneler de olmayacak bir sürücüsü (ADB, EDL gibi telefon/SoC sürücülerden bahsediyorum ROM kurmak için gerekli olan). Apple'da da bu konuda hiçbir şey yapılmadı mesela, hatta IEEE 1394 desteği kaldırıldı. Mesela elinizde IEEE 1394 D-VHS kaydedici var diyelim. Sürücüsü olmadığı için ve kernelden komple silindiği için çalışması için gereken hizmetler vs. hiçbir türlü bir şey yapamayacağınız anlamına geliyor. Bu tarz olasılıklar açısından x86 neredeyse en az 10 sene daha lazım olacaktır.
Zaman içerisinde hepsi yapılır bence. Çünkü bu bir dönüşüm değişim süreci. Kaçınılmaz olacaktır.
 
Tamam, dediğiniz doğru ama öyle düşündüğünüz gibi değil. Benim bildiğim CPU ve GPU tek çipte birleşik. Ve o dediğiniz Snapdragon gibi de olmayacak, tam destek verilecek. En büyük artısı zaten 5070 gücünde grafik gücü var. Yani dediğiniz gibi değil. Veri yolu güç verimliliğine girmiyorum bile.

Eki Görüntüle 258861

Bu o performansi veriyorsa zaten 5070 laptoptan fazla fiyata satabilirler ilk etapta. Yani her turlu beklemeye değmez. Aliyorsunuz xx60 veya xx5050 serisi GPU laptop keyfinize bakiyorsunuz. Gerek yok bence daha ust modele cunku sistemin gücu arttikca isinma ve diger seylerde artiyor hem bozuldugu zaman garanti biterse uzulursunuz bayağı bir. Şahsen bu yuzden XX50 ustu hiç laptop alma taraftari degilim. Sadece RTX 3060 ASUS TUF kullanmistim o da hayal kirikligiydi. Daha ust seviye alacaksaniz zaten zenginsiniz demektir o halde RTX 5090 laptop falan alın iş makinesi diye geciyor bunlar MSI Titan falan guzeller. 😅 Laptobu sadece istedigim yerde kullanabiliyorum diye seviyorum fakat sanirim guzel bir masaustu toplayacagim durumlari duzeltirsem bilemiyorum cok kararsiz bir insanim. :)