Evet, fan sesi sorunu yok ARM cihazlarda ama ama bazı konularda x86 cihaza ihtiyaç hep olacak (birileri kendi portlamazsa). Mesela hiçbir telefonun ARM64 USB sürücüsü yok. Eski telefon ve tabletlerin de büyük bir çoğunluğunun yüzde 90 uzun seneler de olmayacak bir sürücüsü (ADB, EDL gibi telefon/SoC sürücülerden bahsediyorum ROM kurmak için gerekli olan). Apple'da da bu konuda hiçbir şey yapılmadı mesela, hatta IEEE 1394 desteği kaldırıldı. Mesela elinizde IEEE 1394 D-VHS kaydedici var diyelim. Sürücüsü olmadığı için ve kernelden komple silindiği için çalışması için gereken hizmetler vs. hiçbir türlü bir şey yapamayacağınız anlamına geliyor. Bu tarz olasılıklar açısından x86 neredeyse en az 10 sene daha lazım olacaktır.
Zaman içerisinde hepsi yapılır bence. Çünkü bu bir dönüşüm değişim süreci. Kaçınılmaz olacaktır.
 
Tamam, dediğiniz doğru ama öyle düşündüğünüz gibi değil. Benim bildiğim CPU ve GPU tek çipte birleşik. Ve o dediğiniz Snapdragon gibi de olmayacak, tam destek verilecek. En büyük artısı zaten 5070 gücünde grafik gücü var. Yani dediğiniz gibi değil. Veri yolu güç verimliliğine girmiyorum bile.

Eki Görüntüle 258861

Bu o performansi veriyorsa zaten 5070 laptoptan fazla fiyata satabilirler ilk etapta. Yani her turlu beklemeye değmez. Aliyorsunuz xx60 veya xx5050 serisi GPU laptop keyfinize bakiyorsunuz. Gerek yok bence daha ust modele cunku sistemin gücu arttikca isinma ve diger seylerde artiyor hem bozuldugu zaman garanti biterse uzulursunuz bayağı bir. Şahsen bu yuzden XX50 ustu hiç laptop alma taraftari degilim. Sadece RTX 3060 ASUS TUF kullanmistim o da hayal kirikligiydi. Daha ust seviye alacaksaniz zaten zenginsiniz demektir o halde RTX 5090 laptop falan alın iş makinesi diye geciyor bunlar MSI Titan falan guzeller. 😅 Laptobu sadece istedigim yerde kullanabiliyorum diye seviyorum fakat sanirim guzel bir masaustu toplayacagim durumlari duzeltirsem bilemiyorum cok kararsiz bir insanim. :)
 
Bu o performansi veriyorsa zaten 5070 laptoptan fazla fiyata satabilirler ilk etapta. Yani her turlu beklemeye değmez. Aliyorsunuz xx60 veya xx5050 serisi GPU laptop keyfinize bakiyorsunuz. Gerek yok bence daha ust modele cunku sistemin gücu arttikca isinma ve diger seylerde artiyor hem bozuldugu zaman garanti biterse uzulursunuz bayağı bir. Şahsen bu yuzden XX50 ustu hiç laptop alma taraftari degilim. Sadece RTX 3060 ASUS TUF kullanmistim o da hayal kirikligiydi. Daha ust seviye alacaksaniz zaten zenginsiniz demektir o halde RTX 5090 laptop falan alın iş makinesi diye geciyor bunlar MSI Titan falan guzeller. 😅 Laptobu sadece istedigim yerde kullanabiliyorum diye seviyorum fakat sanirim guzel bir masaustu toplayacagim durumlari duzeltirsem bilemiyorum cok kararsiz bir insanim. :)
Yani şöyle, ilk etapta 1. seri olacağı için başta biraz zayıf olur çünkü yepyeni bir şeyden bahsediyoruz. Sonrası zaten tam oturur bu sistem. Şu da var, diğer laptopların adı geçmeyecek RTX 5090 olsun isterse. Çünkü fişe bağımlı cihazlar olarak kalacaklar ama diğerinde belki 2. 3. nesilde çok rahat geçecek ve saatlerce tam performans verecek fişe takılı olmadan, aynı Mac'ler gibi M serisi işlemcilere geçiş gibi, ilk seride zayıftı, sonra canavara döndü, aynı mevzu. Ki masaüstü 5070 seviyesinde olacak ilk seri büyük başarı. Bir de artık insanlar laptop'unda yerel LLM yapay zeka çalıştırmak istiyorlar, bunun etkisi de çok fazla. Her anlamda 4 dörtlük olacak cihazlar, eski olanlar da satılması zorlaşacak. 5050 derseniz de hayatta almam, zaten masaüstü bilgisayarım var ve memnunum da, fena da değil. O cihazı alacak durumum yoksa veya alamazsam eski cihazları asla almam, parama yazık olur.