Esenlikler.
Bugün bir yakınımın başına çok can sıkıcı bir dolandırıcılık olayı geldi. Bankaların o çok övündüğü "güvenlik" sistemlerinin aslında ne kadar yetersiz olduğunu bizzat tecrübe etmiş olduk. Hem bir uyarı olsun hem de sizlerden yeni banka tavsiyesi alayım diye bu konuyu açıyorum.
Olay şöyle gerçekleşti: Yakınımı arayıp sağlık sigortası vs. diyerek aylık 8500 TL gibi bir ücretten bahsediyorlar. İşlem için de telefona gelen onay kodunu istiyorlar. Yakınım da o anki boşluğuna gelip kodu maalesef veriyor.
Asıl rezalet ve bankanın çuvalladığı yer buradan sonra başlıyor. Kod girilir girilmez İş Bankası hesabındaki 27.000 TL tek kalemde çekiliyor. Bu yetmezmiş gibi, vadesiz hesaptaki para sıfırlanınca sistem anında ek hesaba geçiyor ve oradan da yaklaşık 9.000 TL daha çekiyorlar. Toplamda 36.000 TL'lik Trendyol alışverişi yapılıyor.
Tamam, kodu vermek çok büyük bir hata ama benim aklımın almadığı şey şu: Hesap aniden sıfırlanıyor, üstüne yetmiyor bir de eksiye düşüyor. Daha önceden hiç yapılmayan bu kadar anormal ve yüksek tutarlı bir harcama silsilesi, bankanın güvenlik algoritmasına nasıl takılmaz? Neden şüpheli işlem deyip anında hesaba bloke konulmuyor?
Durumu fark edince hemen müşteri hizmetlerini arayıp kartları kapattırdık. Harcama itirazı yapalım diyoruz ama işlemler şu an açık provizyonda göründüğü için uygulamadan falan itiraz edilmiyor. Müşteri hizmetleri de dalga geçer gibi sürecin 1 ile 6 ay arasında sonuçlanacağını söylüyor.
Siz siz olun kullanmadığınız kartların internet alışverişini kapatın ve ek hesap limitlerinizi sadece acil durumlarda yetecek kadar tutun. Biz bu olaydan sonra İş Bankası ile olan tüm ilişiği kesme kararı aldık. Ki @Recep Baltaş hocamız uzun süredir İş Bankası'nın mağduriyetleriyle uğraşıyor ve sık sık yaşadığı mağduriyetlerden bahsediyor.
Sizlerin kullandığı, güvenlik algoritması gerçekten sağlam olan, böyle şüpheli durumlarda anında arayan veya bloke koyan hangi bankaları önerirsiniz? Müşteri hizmetleri gerçekten çözüm odaklı olan banka tavsiyelerinizi bekliyorum. Şimdiden teşekkürler.
Bugün bir yakınımın başına çok can sıkıcı bir dolandırıcılık olayı geldi. Bankaların o çok övündüğü "güvenlik" sistemlerinin aslında ne kadar yetersiz olduğunu bizzat tecrübe etmiş olduk. Hem bir uyarı olsun hem de sizlerden yeni banka tavsiyesi alayım diye bu konuyu açıyorum.
Olay şöyle gerçekleşti: Yakınımı arayıp sağlık sigortası vs. diyerek aylık 8500 TL gibi bir ücretten bahsediyorlar. İşlem için de telefona gelen onay kodunu istiyorlar. Yakınım da o anki boşluğuna gelip kodu maalesef veriyor.
Asıl rezalet ve bankanın çuvalladığı yer buradan sonra başlıyor. Kod girilir girilmez İş Bankası hesabındaki 27.000 TL tek kalemde çekiliyor. Bu yetmezmiş gibi, vadesiz hesaptaki para sıfırlanınca sistem anında ek hesaba geçiyor ve oradan da yaklaşık 9.000 TL daha çekiyorlar. Toplamda 36.000 TL'lik Trendyol alışverişi yapılıyor.
Tamam, kodu vermek çok büyük bir hata ama benim aklımın almadığı şey şu: Hesap aniden sıfırlanıyor, üstüne yetmiyor bir de eksiye düşüyor. Daha önceden hiç yapılmayan bu kadar anormal ve yüksek tutarlı bir harcama silsilesi, bankanın güvenlik algoritmasına nasıl takılmaz? Neden şüpheli işlem deyip anında hesaba bloke konulmuyor?
Durumu fark edince hemen müşteri hizmetlerini arayıp kartları kapattırdık. Harcama itirazı yapalım diyoruz ama işlemler şu an açık provizyonda göründüğü için uygulamadan falan itiraz edilmiyor. Müşteri hizmetleri de dalga geçer gibi sürecin 1 ile 6 ay arasında sonuçlanacağını söylüyor.
Siz siz olun kullanmadığınız kartların internet alışverişini kapatın ve ek hesap limitlerinizi sadece acil durumlarda yetecek kadar tutun. Biz bu olaydan sonra İş Bankası ile olan tüm ilişiği kesme kararı aldık. Ki @Recep Baltaş hocamız uzun süredir İş Bankası'nın mağduriyetleriyle uğraşıyor ve sık sık yaşadığı mağduriyetlerden bahsediyor.
Sizlerin kullandığı, güvenlik algoritması gerçekten sağlam olan, böyle şüpheli durumlarda anında arayan veya bloke koyan hangi bankaları önerirsiniz? Müşteri hizmetleri gerçekten çözüm odaklı olan banka tavsiyelerinizi bekliyorum. Şimdiden teşekkürler.