Katılım
21 Aralık 2023
Mesajlar
981
Çözümler
4
Beğeniler
719
Yer
Unknown
Esenlikler.

Bugün bir yakınımın başına çok can sıkıcı bir dolandırıcılık olayı geldi. Bankaların o çok övündüğü "güvenlik" sistemlerinin aslında ne kadar yetersiz olduğunu bizzat tecrübe etmiş olduk. Hem bir uyarı olsun hem de sizlerden yeni banka tavsiyesi alayım diye bu konuyu açıyorum.

Olay şöyle gerçekleşti: Yakınımı arayıp sağlık sigortası vs. diyerek aylık 8500 TL gibi bir ücretten bahsediyorlar. İşlem için de telefona gelen onay kodunu istiyorlar. Yakınım da o anki boşluğuna gelip kodu maalesef veriyor.

Asıl rezalet ve bankanın çuvalladığı yer buradan sonra başlıyor. Kod girilir girilmez İş Bankası hesabındaki 27.000 TL tek kalemde çekiliyor. Bu yetmezmiş gibi, vadesiz hesaptaki para sıfırlanınca sistem anında ek hesaba geçiyor ve oradan da yaklaşık 9.000 TL daha çekiyorlar. Toplamda 36.000 TL'lik Trendyol alışverişi yapılıyor.

Tamam, kodu vermek çok büyük bir hata ama benim aklımın almadığı şey şu: Hesap aniden sıfırlanıyor, üstüne yetmiyor bir de eksiye düşüyor. Daha önceden hiç yapılmayan bu kadar anormal ve yüksek tutarlı bir harcama silsilesi, bankanın güvenlik algoritmasına nasıl takılmaz? Neden şüpheli işlem deyip anında hesaba bloke konulmuyor?

Durumu fark edince hemen müşteri hizmetlerini arayıp kartları kapattırdık. Harcama itirazı yapalım diyoruz ama işlemler şu an açık provizyonda göründüğü için uygulamadan falan itiraz edilmiyor. Müşteri hizmetleri de dalga geçer gibi sürecin 1 ile 6 ay arasında sonuçlanacağını söylüyor.

Siz siz olun kullanmadığınız kartların internet alışverişini kapatın ve ek hesap limitlerinizi sadece acil durumlarda yetecek kadar tutun. Biz bu olaydan sonra İş Bankası ile olan tüm ilişiği kesme kararı aldık. Ki @Recep Baltaş hocamız uzun süredir İş Bankası'nın mağduriyetleriyle uğraşıyor ve sık sık yaşadığı mağduriyetlerden bahsediyor.

Sizlerin kullandığı, güvenlik algoritması gerçekten sağlam olan, böyle şüpheli durumlarda anında arayan veya bloke koyan hangi bankaları önerirsiniz? Müşteri hizmetleri gerçekten çözüm odaklı olan banka tavsiyelerinizi bekliyorum. Şimdiden teşekkürler.
 
Aynısını bir yakınım QNB ile yaşadı. Para provizyondayken bile kod ile işlem yaptığı için yardımcı olmadılar. Savcılığa ve karakola şikayette bulundu. Genel olarak böyle bir dolandırıcılık şebekesi var. Hemen savcılığa başvurun. Tanıdığımı bankadan oraya buraya oyaladılar. SGK dilekçesi falan yazdırdılar. En son parayı SGK adına çeken şirketin sahibi ulaştı. Zararınızı karşılayacağım dedi. 180.000 TL çekilmişti tanıdığımın hesabından.

Yani bu durum her bankada yaşanıyor. Önemli olan müşterinin dikkati.
 
Şirket veya banka savunacak değildim ama dolandırıcılık bu kadar yaygınken yakının kodu verirse yapacak çok bir şey olmuyor.
Yakınım yaşlı hocam, sonuç olarak bir anlık dalgınlıkla böyle sonuçlar oluşabiliyor. Burada sorun, banka neden bunu engellemiyor? Mesele o.

Aynısını bir yakınım QNB ile yaşadı. Para provizyondayken bile kod ile işlem yaptığı için yardımcı olmadılar. Savcılığa ve karakola şikayette bulundu. Genel olarak böyle bir dolandırıcılık şebekesi var. Hemen savcılığa başvurun. Tanıdığımı bankadan oraya buraya oyaladılar. SGK dilekçesi falan yazdırdılar. En son parayı SGK adına çeken şirketin sahibi ulaştı. Zararınızı karşılayacağım dedi. 180.000 TL çekilmişti tanıdığımın hesabından.

Yani bu durum her bankada yaşanıyor. Önemli olan müşterinin dikkati.
Doğrudur hocam. Yorumunuz ve fikriniz için teşekkür ediyorum. Yarın zaten bilhassa birlikte önce bankaya sonrasında ise savcılığa suç duyurusunda bulunmaya gideceğiz. Çözülür diye tahmin ediyorum, bakalım :)
 
Aynısını bir yakınım QNB ile yaşadı. Para provizyondayken bile kod ile işlem yaptığı için yardımcı olmadılar. Savcılığa ve karakola şikayette bulundu. Genel olarak böyle bir dolandırıcılık şebekesi var. Hemen savcılığa başvurun. Tanıdığımı bankadan oraya buraya oyaladılar. SGK dilekçesi falan yazdırdılar. En son parayı SGK adına çeken şirketin sahibi ulaştı. Zararınızı karşılayacağım dedi. 180.000 TL çekilmişti tanıdığımın hesabından.

Yani bu durum her bankada yaşanıyor. Önemli olan müşterinin dikkati.
Yakınınızın YouTube kanalı var ve laptop yayınları mı yapıyor?
 
Esenlikler.

Bugün bir yakınımın başına çok can sıkıcı bir dolandırıcılık olayı geldi. Bankaların o çok övündüğü "güvenlik" sistemlerinin aslında ne kadar yetersiz olduğunu bizzat tecrübe etmiş olduk. Hem bir uyarı olsun hem de sizlerden yeni banka tavsiyesi alayım diye bu konuyu açıyorum.

Olay şöyle gerçekleşti: Yakınımı arayıp sağlık sigortası vs. diyerek aylık 8500 TL gibi bir ücretten bahsediyorlar. İşlem için de telefona gelen onay kodunu istiyorlar. Yakınım da o anki boşluğuna gelip kodu maalesef veriyor.

Asıl rezalet ve bankanın çuvalladığı yer buradan sonra başlıyor. Kod girilir girilmez İş Bankası hesabındaki 27.000 TL tek kalemde çekiliyor. Bu yetmezmiş gibi, vadesiz hesaptaki para sıfırlanınca sistem anında ek hesaba geçiyor ve oradan da yaklaşık 9.000 TL daha çekiyorlar. Toplamda 36.000 TL'lik Trendyol alışverişi yapılıyor.

Tamam, kodu vermek çok büyük bir hata ama benim aklımın almadığı şey şu: Hesap aniden sıfırlanıyor, üstüne yetmiyor bir de eksiye düşüyor. Daha önceden hiç yapılmayan bu kadar anormal ve yüksek tutarlı bir harcama silsilesi, bankanın güvenlik algoritmasına nasıl takılmaz? Neden şüpheli işlem deyip anında hesaba bloke konulmuyor?

Durumu fark edince hemen müşteri hizmetlerini arayıp kartları kapattırdık. Harcama itirazı yapalım diyoruz ama işlemler şu an açık provizyonda göründüğü için uygulamadan falan itiraz edilmiyor. Müşteri hizmetleri de dalga geçer gibi sürecin 1 ile 6 ay arasında sonuçlanacağını söylüyor.

Siz siz olun kullanmadığınız kartların internet alışverişini kapatın ve ek hesap limitlerinizi sadece acil durumlarda yetecek kadar tutun. Biz bu olaydan sonra İş Bankası ile olan tüm ilişiği kesme kararı aldık. Ki @Recep Baltaş hocamız uzun süredir İş Bankası'nın mağduriyetleriyle uğraşıyor ve sık sık yaşadığı mağduriyetlerden bahsediyor.

Sizlerin kullandığı, güvenlik algoritması gerçekten sağlam olan, böyle şüpheli durumlarda anında arayan veya bloke koyan hangi bankaları önerirsiniz? Müşteri hizmetleri gerçekten çözüm odaklı olan banka tavsiyelerinizi bekliyorum. Şimdiden teşekkürler.

Bankalar avazı çıktığı kadar bagırıyor, musteri temsilcisi veya banka memuru sizden sifre veya onay kodu istemez diye…
 
Bu sorun bütün bankalarda var, bir tek bankada yok. Benim de arkadaşım online satış şirketinden aranmıştı, getirdi galiba ismi, telefonunuza gelen kodu gönderin bize denildi ve ondan da 25 ila 35 bin TL arası ücret çekildi.
Sonrasında başvurularını yapıp parayı geri almıştı diye hatırlıyorum ama hiçbir banka telefonda size gelen kodu verin demez, dikkatli olmak lazım bu devirde.

Hocam dun bankaya gittim, promosyon vs için memur cep uygulamasını açıp kendiniz onaylayın ilerlemek için, ben mudahele yapamam, sistem izin vermiyor diyor.
(Sarjım dusuktu).

Ben de geçen ay Yapı Kredi Bankası'na gittim, ATM'den para çekmek isteyen yaşlı amca geldi. Güvenlik görevlisine "Yardım eder misin, anlamıyorum para çekeceğim" dedi, güvenlik "Olmaz amca, kendin halletmen gerekiyor" dedi ve yardımcı olmadı. Ben de yanındaydım, benim de 13 yıllık güvenlik tecrübem var. "Doğrusunu yaptın, bir sorun olsa senin başın yanardı" dedim. Aynen, "Artık yardımcı olamıyoruz, birkaç sorun yaşadık" dedi.

Siz siz olun, yardım isteyenlere de ATM'den para çekmek için yardımcı olmayın. Bir şey olur, ondan sonra üzerinize kalır. Kötü bir durum ama ne yazık ki devir de çok kötü :(