Bu toplumsal ahlakla bağlantılı olabilir tabii ancak toplumsal ahlakın bu noktaya gelmesinin sebeplerinden biri belki de tüketim odaklı kapitalist sistemin kendisidir.
Türkiye'deki sosyal ahlakın çöküşü bence yalnızca ekonominin kötüleşmesine bağlanamaz. Tüketim kültürü son yıllarda ülkemize iyice sirayet etti. Çoğu insan ihtiyacından fazla alıyor çünkü daha hesaplıymış gibi bir algı oluşturuluyor gerek düz satıcılar gerekse de büyük şirketler tarafından. Buna en iyi örnek "2 al 1 öde" gibi kampanyalardır.
Her şeyin para odaklı olması insanları en ufak ucuzlukta en ufak bedavalılıkta bir şeyler almaya itiyor ki bence bu normal. Bu, ekonomik kriz olmasa da bence benzer olurdu.