R5 7600 için undervolt/overclock tavsiyesi

Agarta

Başarılı
Katılım
7 Aralık 2024
Mesajlar
295
Beğeniler
137
Merhaba, R5 7600 işlemciyi soğutmak için OC/UV yardımı lazım. FPS ile çok fazla işim yok. Şu an havalar çok sıcak, klimasız oda ve hava akışı çok da iyi olmayan kasaya sahibim. 70-75 derece arasında takılmasını istiyorum.


Videodan örnek aldım ama "güç limitleme (PPT, TDC, EDC)" mevzusunda 85000, 480000, 640000 gibi değerler girmiş. Bunların mili- cinsinden olduğunu varsaydığımızda TDC ve EDC değerleri çok uçuk değil mi?
  • Anakart: ASUS B650M-K
  • Soğutucu: Thermalright Phantom Assassin's.
Güncel yapmış olduğum ayarlar:
  • CPB: Auto.
  • PBO: Manuel + ppt: 75 tdc: 70 edc: 140.
  • Curve Optimizer: -30
Sonuç:

R23 skoru: 13834.
HWiNFO64 üzerinden değerler fotoğrafta. (Testi gece yaptığımdan sıcaklık düşük çıkmış olabilir. Biraz önce BF6 üzerinde test ederken 80-81 dereceleri gördü).

 
Son düzenleyen: Moderatör:
Ben olsam direkt CPB kapatırım ve voltajı 1.1 denerim 4.5 Ghz'e sabitleyebilirsem sabitlerim. Ryzen işlemlerin çoğu çok iyi ama bu CPB beni bazen ayar ediyor, çekirdek hızları çok dalgalanıyor. O yüzden kendi soğutucumun gücüne göre yükte fan çok bağırmayacak şekilde max çekirdek hızına en yakın saate en düşük voltajla sabitlerim.
 
Bu işe ilk defa elim değiyor. Voltaj mevzusunu hiç bilmiyorum. Basit düzeyde PBO ayarları ile bir şeyler yapabilir miyim onu merak ediyorum.
 
Bu işe ilk defa elim değiyor. Voltaj mevzusunu hiç bilmiyorum. Basit düzeyde PBO ayarları ile bir şeyler yapabilir miyim onu merak ediyorum.


AM5 için bu güç limitlerini kullanabilirsin.

Mili cinsinden ise sonuna 3 tane 0 eklemen gerekli. BIOS'ta ilgili yerde yazar alt kısımda açıklama olarak.

@Agarta iGPU kullanmıyorsan BIOS'tan integrated graphics kapat, ek olarak SoC voltage 1.15'e kadar manuel mod deyip dene, 6000 CL30 RAM kullanıyorsan. Curve Optimizer için -20/-25 deneyebilirsin negatif değer olarak, üstü instabilite yaratacaktır, çok sağlıklı olmaz, PBO da manuel deyip 65W karşılıklarını girebilirsin, ASUS'ta mili cinsinden olmamalı.

Test için OCCT CPU+RAM Large dataset+Extreme mod 30 DK-1 saat arası uygula. RAM eğitim ayarları için Advanced-AMD Overlocking-DDR Options-Nitro Settings Nitro-Enable Robust Training-Enable RX-TX Burst Length-8X-8X uygulayıp save & exit yapabilirsin. Sistem stabilitesi artacaktır bu ayarlar sonucu ve derece düşecektir. Toplu halde vermeye çalıştım. Dediğim program ile stabiliteye bakarsın.

UCLK=1500'de kullanıyorsun şu anda, 6000 RAM varsa 3000 olmalıydı bu, anakartın 2:1 mod atmış, haberin olsun, UCLK DIV1 MODE ayarı için UCLK=MEMCLK yap istersen. Son BIOS güncelle sitesinden sonra tüm bu ayarları gir, 6000 2:1 mod kullanıyorsun şu anda. @Agarta RAM'lerini SS atar mısın HWiNFO tam moddan ya da link paylaşırsan bakalım.
 
Son düzenleme:
Ramler Patriot CL30 6000MHz.
iGpu kapalı.
Curve optimizer şuan -30da. 65W güç limitlerini girdiğimde sıcaklıklar yine çok fazla. Elimde konudaki değerleri girdim. 85i rahat geçiyor. Şu havalar biraz soğuyasaya kadar sıcaklığı ortalama 75e çekmem lazım. Şu dönemde Performans aramıyorum.
Ram ile ilgili dediğin mevzuyu hiç kontrol etmemiştim. Olmadı onu da araştırır, dediğini yaparım. https://www.incehesap.com/patriot-viper-venom-16gb-1x16gb-ddr5-6000mhz-cl30-gaming-ram-fiyati-74876/ ürün bu. Çok fazla başımı ağrıttı. Model biraz sıkıntılı. Asus ile birleşince baş ağrıtan çok insan var. UCLK ayarını 1.1 yaptığımda ne gibi sonuçlar doğuyor?

HWinfo tam mod dediğin ne oluyor? SS atamadım
 
Tek 16 mı mevcut sende yoksa 2x16 şeklinde mi? 1:1 yaptığında gerçek 6000 kullanıyorsun şu anda 2:1 moddasın çok kötü yani böyle olması, performans kısar, anakart neden 2:1 mod atmış anlamadım. Bu işlemci normalde ısınan bir işlemci aslında, soğutucu ne kullanıyorsun, -30 stabilse kullan OCCT dediğim test gösterecektir stabilliğini. Bahsettiğim bellek eğitim ayarlarını da uygula ve UCLK=MEMCLK olarak değiştir o ayarı, ZenTimings indirip SS atarsın sonrasında programdan, bakarız orada görünüyor.

Phantom Assasin kullanıyormuşsun, aslında çok sıcaklık derdin olmaması gerekirdi, kasa hava akımı mı çok iyi değil yoksa oda mı çok sıcak @Agarta

@Agarta Anakartta 65w ECO MOD varsa onu açabilirsin, PPT-TDC-EDC değerleri benim sana attığım 65w denk geliyor olabilir, çok da ellemene gerek yok o kısımlara, onlar limit zaten, max bu kadar kullan anlamında. ECO 65'e çek dursun orada, zaten senin çip TDP 65 olmalı. RAM için dediğim ayarları uygula OCCT ile bak istersen dediğim şekilde, -30 stabilse kullanırsın. Cinebench bir test aracı değil, OCCT ile bak stabilite için.
 
Antalya Sıcağı ve odada klima yok haliyle oda sıcak ve boğuk. Bu yaz felaket derecede kötü havalar. Kasa bu https://www.gaming.gen.tr/urun/519427/xpg-valor-mesh-siyah-rgb-mid-tower-750w-80-gold-gaming-kasa/ açıkcası hava akışının iyi olduğunu düşünmüyorum. Kışın da 70-75 de takılıyor aslında o zaman da memnun değildim ama bu değerleri çok umursamadım.
Ramler 2x16 . HWinfo ss attım içlerine girp detay mı istiyorsun?

Eco mod o 65w güç değerlerine denk geliyor.
 

Dosya Ekleri

  • 5.webp
    38,5 KB · Görüntüleme: 65
Soldan tekli modüle tıklayıp onu da SS atar mısın, Hynix M ya da A yazması gerekli.
 
65W ayarından biraz düşürdüğümde anca BF6 da 80-81 i gördü. Eco mod da yine +85 oluyor sistem.

Soldan tekli modüle tıklayıp onu da SS atar mısın, Hynix M ya da A yazması gerekli.
 

Dosya Ekleri

  • 6.webp
    55,1 KB · Görüntüleme: 53
  • 7.webp
    51,6 KB · Görüntüleme: 47
Yani bilemiyorum, sıcaklıklar yüksek geldi. Termal bakım yapmayı düşündün mü, TF7 macun beraberinde geliyordu sanırım bu soğutucu ile, bu soğutucu 2 fanlı değil mi, tek fanlı olsa 1 tane daha ilave et diyecektim. Kasa kapağı açık şekilde denedin mi bir de sıcaklıkları? TDP için 65w kısmını manuel gir bırak, çok fayda etmez o kısım. Bellek ayarları yap sana attığım + olarak negatif -30 değeri için OCCT bahsettiğim testi 30 dk yap en azından.

Tam yazmamışlar, Hynix M olabilir yüksek ihtimal, çok da önemli değil. Nebi'nin RAM ayarları var sana onu atayım, ilgili sütunu da atayım, elin değmişken onları da girersin, performans artar. Bu ayarlar üzerine dediğim Nitro kısmını yapmayı unutma ama. @Agarta

Sıcaklık sorunu için TF7'yi istersen sürmeden önce bir ısıt saç kurutma ile, öyle yayarak sür belki etki eder, normalde X şeklinde bırakmak yeterli gelir, blok onu yayar, ek olarak kasa kapağı açık dene, anakart BIOS son sürüme güncelle sitesinden, birazdan link bırakacağım onları girersin DRAM Timings kısmından. Nitro'yu da uygula, -30 undervolt için OCCT yaparsın.




Bu kısmı kullan, Hynix M için olan kısım, voltaj elleme EXPO ne veriyorsa o yeterli.

65w TDP kalsın dediğim gibi, senin sıkıntın o değil şu anda. Bu ayarları yap BIOS son sürüme güncelleyip, sonrasında termal bakım yapıp tekrar incele, kasa kapağı açık bırak vs. Bir tık sıcaklık değerlerin fazla şu an için. @Agarta

Senin RAM'ler CL30, o yüzden 32 kısmını 30 yazarsın sadece.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için çerezleri kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…