Default ve tak çalıştır kullandığınız için sorun göremedim. Yine de 60W çekerken 60-65 aralığı beklerdim o soğutucuya. Ortam sıcaklığı da etkiliyor.

@Jericho En azından dahili grafik kapatın, o da düşüş sağlayacaktır bir miktar. Bu değeri almanızda birinci etken ortam sıcaklığı, ikinci etken manuel ayarlama yapmamış olmanız. Silikona bağlı sıcaklıklar değişir, herkeste farklıdır. Ortam sıcaklığı ve soğutucu da aynı şekilde etkileyecektir.

Oda sıcaklığı ortalama 30 35 arası bu arada bu test Curve Optimizer -20 de yapıldı.
 

Dosya Ekleri

  • Adsız.pngoccct.webp
    Adsız.pngoccct.webp
    399,2 KB · Görüntüleme: 33
Son düzenleme:
Oda sıcaklığı ortalama 30 35 arası bu arada bu test Curve Optimizer -20 de yapıldı.
İnternette sıvı soğutma testlerinde bazen kullanıyorlar. Bu işlemciyi gayet normal 89'u geçmediği veya 85 civarı olmuyorsa sıkıntı yoktur.

Oda sıcaklığı ortalama 30 35 arası bu arada bu test Curve Optimizer -20 de yapıldı.
hocam bu sıkıntı işte sıvı soğutma ise kontrol et çalışıyor mu termal macunu yenile amd için anormal bide x3d li bir işlemci. Sıkıntı büyük işlemci kendini limitlemiş bile yoksa 100 ü rahat görcek. kesinlikle soğutmanda bir sıkıntı var knk bu boost ayarı ile olcak iş değil
 

Dosya Ekleri

  • Ekran görüntüsü 2026-06-23 034959.webp
    Ekran görüntüsü 2026-06-23 034959.webp
    15,7 KB · Görüntüleme: 19
Bir Cinebench'te benchmark yapın değerler ortalamanın üstünde geliyorsa muhtemelen agresif bir Boost yapıyordur ayrıca 80 derece absürt yüksek denilecek bir seviye de degil
 
Oda sıcaklığı ortalama 30 35 arası bu arada bu test Curve Optimizer -20 de yapıldı.

Bu işlemci Atmos II ile bu değeri verebiliyor. Tamamen silikona bağlı ve ortam sıcaklığı, soğutma performansına. @Jericho

1782206443863.webp


@Jericho Dahili grafik açık gibi sizde.

@Jericho Cinebench R23 testi gerçekleştirin. Tek Render alsın, Advanced kısmından Test Duration Off yapıp Start verin. Arka plan boş olacak, verdiği skor 23500 civarındaysa 5.2 GHz için sorun yok demektir. 20-22K bandındaysa termal probleme işaret eder senin işlemcide.
 
Bu işlemci Atmos II ile bu değeri verebiliyor. Tamamen silikona bağlı ve ortam sıcaklığı, soğutma performansına. @Jericho

Eki Görüntüle 259495

@Jericho dahili grafik açık gibi sizde.

@Jericho Cinebench R23 testi gerçekleştirin. Tek render alsın, Advanced kısmından test duration off yapıp start verin. Arka plan boş olacak, verdiği skor 23500 civarındaysa 5.2 GHz için sorun yok demektir. 20-22K bandındaysa termal probleme işaret eder senin işlemcide.

ASUS ROG ryuo 4 SLC için sizce normal mi hocam.
 
ASUS ROG ryuo 4 SLC için sizce normal mi hocam.

Arka planı boşaltıp Cinebench R23 dediğim ayarlar ile tek Render alın. Dediğim gibi arka plan boş olsun, tüm açık programları kapayın. Eğer sonuç 5.2 GHz iken 23.000-23.500 arasındaysa normal. Eğer 20.000-22.000 arası verirse termal problem var. Soğutucu montajı ve macun gözden geçirilmeli. @Jericho
 
Arka planı boşaltıp Cinebench R23 dediğim ayarlar ile tek Render alın. Dediğim gibi arka plan boş olsun, tüm açık programları kapayın. Eğer sonuç 5.2 GHz iken 23.000-23.500 arasındaysa normal. Eğer 20.000-22.000 arası verirse termal problem var. Soğutucu montajı ve macun gözden geçirilmeli. @Jericho
Tamam hocam teşekkür ederim yarın test edip sonuçları atarım.