Bu konu çözüldü olarak işaretlenmiştir. Çözülmediğini düşünüyorsanız konuyu rapor edebilirsiniz.

Zgoen32

Becerikli
Katılım
15 Kasım 2025
Mesajlar
299
Çözümler
1
Beğeniler
154
Öncelikle merhaba.

Sistem Bilgileri:
  • İşlemci: Ryzen 5 7600
  • İşlemci Soğutucu: Cooler Master MasterLiquid sıvı soğutucu (240 mm)
  • Ekran Kartı: Galax RTX 5070 EX-Gamer 1-Click OC
  • Anakart: ASUS Prime B650M-R 7200 MHz(OC) DDR5
  • RAM: Lexar 2x16 GB (32 GB) CL36 6000 MHz
  • SSD: Lexar NM790 1 TB NVMe PCI-e GEN4x4
  • Kasa + PSU: Vento BG4202FLa (4x120 mm ARGB fan, temperli cam) Hydro K Pro 750 Watt 80+ Bronze Full Tower e-ATX kasa
  • Çözünürlük: 2K
Güncel Mesaj: Sistemin BIOS'u güncel. Sıcaklık değerleri normal. Bazı testlerde arıza veya error (hata) vermedi. DDU ile sürücü kaldırıp tekrar yükledim, olmadı. Windows 11 25H2'ye format attım, düzelmedi.

Daha önce Windows 11 Pro 24H2 kullanıyordum ve Battlefield 6 oynarken devamlı FPS dropu (düşüşü) aldığımı fark ettim. Gözle görülür bir şekilde bir anda koşarken FPS 130-120'lerden 10’lara veya 40’lara kadar düşüyordu. Bazı durumlarda sadece daha minimal drop ve FPS düşüşü oluyor, yani 130’dan 100’e ve ondan da 60’a gibi. Bunlar birkaç saniyede oluyor. Genelde fazla aksiyona girince oluyordu ama düz boş alanlarda mikro FPS düşmesi hariç çok fazla FPS düşüşü olmuyor. Ama bazen de grafiklerin kendini yenilediğini fark ediyorum. Daha önce RTX 3060 Ti’lı sistemimde bu durum yoktu. (Yani açıklamak gerekirse küçük küçük texture'lar (doku) yükleniyordu veya yenileniyordu.) Denemediğim çözüm falan kalmadı, daha kötüsü tek bir oyunda da değil.

AC Raiders oyununda ise frame'ler daha iyi, mikro drop’lar daha az ama yine de olduğu zaman yine 14 FPS ve 15 FPS olduğunu anlıyorum ve gösteriyor da. Ama genel olarak frame tablosu iyi. Cyberpunk 2077’de ise çok daha az bu mikro droplar. Genel olarak 30 dakika içinde dört beş kez oluyor ama bu sefer de Cyberpunk 2077’de grafiklerin kendini yenilemesini çok daha iyi görüyorum. Bu oyunlarda ortak olarak CPU yükü çok fazla biniyor, GPU’dan daha fazla biniyor ve bazen fark o kadar açılıyor ki CPU %100’lere gelirken GPU %60’lara kadar düşüyor. Bu olay daha çok Cyberpunk 2077’de oluyor ve NPC’lerin yoğun olduğu yerlere falan gidince FPS 100’den 60’a falan düşüyor. Ama ne zaman GPU kullanımı %96-%94 oluyor, CPU kullanımı düşüyor, çok iyi oluyor; grafikler oturmuş oluyor ve FPS de öyle.

Ne yapsam çözemedim artık. İki gündür test ediyorum, bakmadığım konu, forum sitesi falan kalmadı. Soğudum bilgisayardan. Yardımcı olursanız çok sevinirim, çünkü ben bu konuyu çözene kadar durmayacağım.

Sanırım kimsenin bilgisi yok bu konuda.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Çözüm
Sonucumuz-> 1 aylık igrenç bir dönemi atlatarak iademizi alabildik.

Süreç, Gaming.Gen.TR destek olarak rezalet bir deneyim yasatti ve bu sorunu tam olarak kabul etmediler.
Sürekli servise git gel durumu yasandi, özellikle destek ekipleri sorunu bir türlü göremiyoruz diye yazip durdu...

Oysaki kendi çalişanlarinin bile kabul ettigi durumda israrla görmezlikten geldiler.

Ben ve birkaç kullanici arkadasimizin zamanini ve emeğini çaldilar.

Daha fazla uzatmiyorum Gaming.Gen.TR güvenirliligini kaybetmistir ve rezil bir firmadir.
Özellikle bu kadar kullanici da sorun yasamasalar belki iade etmeyecek belki de @Ateş Hekimoğlu hocamin sistemini techolaya göndermeyip Recep Baltaş bu konuyla ilgilenmese bize masal anlatip duracaklardi.

Bu sürecte bize yardimlari dokunan herkese teşekkür ederim.
@Ateş Hekimoğlu @SunseTTime
@Ayhan Dönmez @cakiiiiiii3 @LH44
Hazır sistem almak her daim risk, tek tek parça denemekten başka çaren yok, her zaman olduğu gibi ilk RAM'den başlaman lazım. Zaten açıkladığım gibi Micron uyumsuz, Samsung olsaydı bir nebze kurtarırdı, Hynix olması şart gibi bir şey şu anda. Ciddi zam yedi dediğin gibi, 2 tane çekebilirsen önerdiğim modülden, sorun muhtemelen çözülecek. 6000 CL30 2x16 Hynix+B650M-R ile sorun devam etmemesi gerekiyor eğer sorun kaynağı başka bir şey değil ise. Parça deneyebileceğin birileri varsa o şekilde şansını deneyebilirsin. @Zgoen32

Bana sorarsan burada baş şüpheli kesinlikle Micron çip kullanan Lexar. 6000 CL30 olup da bu problem çok nadir yaşanıyor.

Gerçekten aldığıma bin pişman oldum önerebileceğin başka çözüm veya bulabileceğimiz bir hata falan var mı sanırım hepsini tükettik artık sırayla donanım değiştirip test etmek kalıyor.
Gerçekten baş ağrıtıyor.
 
Gerçekten aldığıma bin pişman oldum önerebileceğin başka çözüm veya bulabileceğimiz bir hata falan var mı sanırım hepsini tükettik artık sırayla donanım değiştirip test etmek kalıyor.
Gerçekten baş ağrıtıyor.
@Zgoen32 Hazır sistem firması ile irtibata geçip sorunu dile getirebilirsin, aynı sıkıntı onlarda da eğer tekrarlarsa sana yardımcı olacaklardır, en doğru yöntem bu olur. Testlerde hata almaz iken oyun oynayamaz hale gelirsin, bu platformda böyle bir sıkıntı var. Onu oyun testleri ile kendileri saptayacaktır detaylı iletirsen.
 
@Zgoen32 hazır sistem firması ile irtibata geçip sorunu dile getirebilirsin, aynı sıkıntı onlarda da eğer tekrarlarsa sana yardımcı olacaklardır, en doğru yöntem bu olur. Testlerde hata almaz iken oyun oynayamaz hale gelirsin, bu platformda böyle bir sıkıntı var. Onu oyun testleri ile kendileri saptayacaktır detaylı iletirsen.

Anladım.
Mail yoluyla sorunlarımı dile getirdim bir kişi daha diğer forumda 1 ay önce benimle aynı yerden alan birisi AMD sisteminde sorun yaşadığını iletip yollamış normal testlerde bir şey çıkmayınca her bir parçayı tek tek üreticiye yollayalım kontrol etsinler demişler o da kabul etmiş 3-4 haftadır bekliyormuş, şimdi de yeni bir anakart ve işlemci almış sanrım.

Yani onlarda sorun yok diye bana geri gönderirlerse işte testlerde benchmarklar da bir problem görülmedi diye gerçekten adamı hasta ediyor bu olay gerçekten bıktım.

@Zgoen32 hazır sistem firması ile irtibata geçip sorunu dile getirebilirsin, aynı sıkıntı onlarda da eğer tekrarlarsa sana yardımcı olacaklardır, en doğru yöntem bu olur. Testlerde hata almaz iken oyun oynayamaz hale gelirsin, bu platformda böyle bir sıkıntı var. Onu oyun testleri ile kendileri saptayacaktır detaylı iletirsen.

Hocam şimdi rokcet lig yükledim daha hafif bir oyun mesela bunda herhangi bir sorun yok çok akıcı bir kez mikro drop girdiğini gördüm.

Dying Light the Beast'te de denedim bu oyunda CPU GPU değerlerim tam yerinde ama maalesef mikro FPS dropları devam ediyor...
Aldığım yere mail attım bakalım ne olacak bu konuda yardımcı olabilecekler mi veya normal testlerde sorun yok dedikten sonra bana geri mi döncek olmadı arkadaşların dediği gibi CL30 değerinde iyi bir RAM kiti takıp bilgisayarcıdan falan denyeceğim.

Ekran görüntüsü 2025-11-16 194521.webp
 
Son düzenleme:
RTX 3060 Ti'li sistemimde bu durum yoktu mesela
Ne varsa eskilerde var diye boşa demiyorlar. Benim sistemde de RX 9060 XT, RTX 3070 Ti ve 5060 Ti test edildi. İstediğim sonucu sadece 3070 Ti'da alabilmiştim. Baktığında aralarında ciddi bir performans farkı olan kartlar da değil bunlar. 5000 serisi bana hiç güven vermemeye başladı. Orta/Üst segment fark etmiyor çözüm arayan birsürü kişi görüyorum bu seride. 5060 Ti özelinde araştırmalara devam ediyorum en basiti yeniden başlat sırasında siyah ekranda kalma sorunu var. Yabancı forumları bir araştırdım meğersem ekran kartı kaynaklıymış. Sırf bunun için vBIOS güncellemesi getirmişler mesela. Baktığında tam bir çözüm de sağlamıyor. Oyunlarda da frametime dümdüz, FPS değerleri iyi fakat dönüşlerde görüntü bozuluyor, ya da oyun menüsünde mesela mouse laglı ilerliyor yani hiç memnun kalmadım. Senle aynı psikolojideyim. SSD ve CPU dışında tüm bileşenleri değiştirdiğim halde böyle. Artık yeni ekran kartı da mı sorunlu geldi yoksa işlemcide OCCT testlerinde çıkmayan ince bir sorun mu var bulamıyoruz. Muhtemelen bulamayacağız da. İnsan kabullenip böyle de kullanamıyor çünkü olması gereken akıcılığı biliyorsun, haliyle gözün onu arıyor. Ben bir de 5 aydır bunla uğraşıyorum. Senin yaşadığın tekleme, FPS drop sorunu da muhtemelen RAM ve/veya ekran kartı kaynaklı çıkacak. En azından sendeki sorunu ben bunları değiştirdikten sonra çözmüştüm.
 
Son düzenleme:
Ne varsa eskilerde var diye boşa demiyorlar. Benim sistemde de RX 9060 XT, RTX 3070 Ti ve 5060 Ti test edildi. İstediğim sonucu sadece 3070 Ti'da alabilmiştim. Baktığında aralarında ciddi bir performans farkı olan kartlar da değil bunlar. 5000 serisi bana hiç güven vermemeye başladı. Orta/Üst segment fark etmiyor çözüm arayan birsürü kişi görüyorum bu seride. 5060 Ti özelinde araştırmalara devam ediyorum en basiti yeniden başlat sırasında siyah ekranda kalma sorunu var. Yabancı forumları bir araştırdım meğersem ekran kartı kaynaklıymış. Sırf bunun için vBIOS güncellemesi getirmişler mesela. Baktığında tam bir çözüm de sağlamıyor. Oyunlarda da frametime dümdüz, FPS değerleri iyi fakat dönüşlerde görüntü bozuluyor, ya da oyun menüsünde mesela mouse laglı ilerliyor yani hiç memnun kalmadım. Senle aynı psikolojideyim. SSD ve CPU dışında tüm bileşenleri değiştirdiğim halde böyle. Artık yeni ekran kartı da mı sorunlu geldi yoksa işlemcide OCCT testlerinde çıkmayan ince bir sorun mu var bulamıyoruz. Muhtemelen bulamayacağız da. İnsan kabullenip böyle de kullanamıyor çünkü olması gereken akıcılığı biliyorsun, haliyle gözün onu arıyor. Ben bir de 5 aydır bunla uğraşıyorum. Senin yaşadığın tekleme, FPS drop sorunu da muhtemelen RAM ve/veya ekran kartı kaynaklı çıkacak. En azından sendeki sorunu ben bunları değiştirdikten sonra çözmüştüm.
O kadar haklisin ki yani çok özledjm eski sistemi mi o en azindan 1080p orta yuksek ayarlarda birde i5 12400f rtx 3060 ti ikilisi 2021 lerde süperdi f/p olarak bu arada arkadaslar sistemi verdim servise söyledim magazasina gidip sorunlari anlattim sonra teslim aldim aradilar dedik cözdük sonra magazaya geldigimde bana kagit imzalattilar iştr genel sorun bulamadik yok oyunda da testi yapildi ona ragmen temiz kurulum genel testler bunlar iste fumark occt falan ve bunlari saatlerce test etmisler sanirim birde termal macunu degistirmisler yüksek ihtimal işlemcinin neyse oyun testinde de sorun bulamadik dediler ben geldim eve denedim valorantta test etmisler ama onda bile problem devam ediyor azaldi evet ama mesela 600-500 fps arasindan %1 fps 200 300 ve bazen fps drop 30 40 60 90 gibi 100 falan oluyor cyberpunk 2077 te gene 14 fps e dususler var battelfield 6 cok daha iyi ama %1 ler berbat artik ne yapacagimi bilmiyorum ram degistiremedim deneyemedim aradigim bilgisayarcida yokmus maalesef

@SunseTTime
@Ayhan Dönmez
 
O kadar haklisin ki yani çok özledjm eski sistemi mi o en azindan 1080p orta yuksek ayarlarda birde i5 12400f rtx 3060 ti ikilisi 2021 lerde süperdi f/p olarak bu arada arkadaslar sistemi verdim servise söyledim magazasina gidip sorunlari anlattim sonra teslim aldim aradilar dedik cözdük sonra magazaya geldigimde bana kagit imzalattilar iştr genel sorun bulamadik yok oyunda da testi yapildi ona ragmen temiz kurulum genel testler bunlar iste fumark occt falan ve bunlari saatlerce test etmisler sanirim birde termal macunu degistirmisler yüksek ihtimal işlemcinin neyse oyun testinde de sorun bulamadik dediler ben geldim eve denedim valorantta test etmisler ama onda bile problem devam ediyor azaldi evet ama mesela 600-500 fps arasindan %1 fps 200 300 ve bazen fps drop 30 40 60 90 gibi 100 falan oluyor cyberpunk 2077 te gene 14 fps e dususler var battelfield 6 cok daha iyi ama %1 ler berbat artik ne yapacagimi bilmiyorum ram degistiremedim deneyemedim aradigim bilgisayarcida yokmus maalesef

@SunseTTime
@Ayhan Dönmez
Ekran kartın zaten iyi, ileride RAM&CPU upgrade deneyebilirsin. Her ikisi de %1 low'un artışı ve stabilite için önemli parçalar. Yine RAM ile başlaman en mantıklısı olur, malum Ayhan hoca bakmıştı hynix çıkmamıştı RAM'lerin.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Ekran kartın zaten iyi, ileride RAM&CPU upgrade deneyebilirsin. Her ikisi de %1 low'un artışı ve stabilite için önemli parçalar. Yine RAM ile başlaman en mantıklısı olur, malum Ayhan hoca bakmıştı hynix çıkmamıştı RAM'lerin.
Hocam servisten geldiğinden beri BF6 ve Cyberpunk 2077 denedim. Daha önce bunlarda yine sorun yaşıyordum en çok %1 lowlarda ama Dying Light The Beast öyle değildi, çok daha iyiydi %1 ama yine de FPS droplar devam ediyordu servise vermeden önce. Peki bu oyunda neden %1’ler daha iyi ve yine de 14 FPS’e düşüşler vardı? Buna ne sebebiyet veriyordu?

Hocam servisten geldiginden beri bf 6 ve cyberpunk 2077 denedim daha önce bunlarda yine sorun yasiyordum en cok %1 lowlarda ama dying light the beast öyle degildi çok daha iyiydi %1 ama yinede fps droplar devam ediyordu servise vermeden önce peki bu oyunda neden %1 ler daha iyi ve yinede 14 fpse dususler vardi buna ne sebebiyet veriyordu
Servisten geldiğinden beri daha yeni indirdim, bu akşam onda da test yapacağım.

Hocam en son dün bunlara yazdım sorunun devam ettiğini ve çözülmediğini.
Onlarda cevap verdi video atabilir misiniz falan diye biz test ederken herhangi bir sorunla falan karşılaşmadık diye neyse attım kanıtları sonra yazmadılar bugün de cumartesi zaten bunlar bir iki gün daha yazmaz pazartesi anca bakarlar gene servise falan teslim edin diyecekler yüksek ihtimal ben artık bunlarla uğraşmak istemiyorum direkt THH başvurusu yapmalı mıyım? Daha önce hiç yapmadım.
Ya da yine bunları mı bekleyeyim? Bilemiyorum olmadı her ikisini de yapmak istiyorum. Hem başvuru yaparım hem servise yollarım kafasındayım artık boş boş durmaktan her oyunda bunu incelemekten sıkıldım.

@Ayhan Dönmez @SunseTTime
 
Hocam servisten geldiğinden beri BF6 ve Cyberpunk 2077 denedim. Daha önce bunlarda yine sorun yaşıyordum en çok %1 lowlarda ama Dying Light The Beast öyle değildi, çok daha iyiydi %1 ama yine de FPS droplar devam ediyordu servise vermeden önce. Peki bu oyunda neden %1’ler daha iyi ve yine de 14 FPS’e düşüşler vardı? Buna ne sebebiyet veriyordu?


Servisten geldiğinden beri daha yeni indirdim, bu akşam onda da test yapacağım.

Hocam en son dün bunlara yazdım sorunun devam ettiğini ve çözülmediğini.
Onlarda cevap verdi video atabilir misiniz falan diye biz test ederken herhangi bir sorunla falan karşılaşmadık diye neyse attım kanıtları sonra yazmadılar bugün de cumartesi zaten bunlar bir iki gün daha yazmaz pazartesi anca bakarlar gene servise falan teslim edin diyecekler yüksek ihtimal ben artık bunlarla uğraşmak istemiyorum direkt THH başvurusu yapmalı mıyım? Daha önce hiç yapmadım.
Ya da yine bunları mı bekleyeyim? Bilemiyorum olmadı her ikisini de yapmak istiyorum. Hem başvuru yaparım hem servise yollarım kafasındayım artık boş boş durmaktan her oyunda bunu incelemekten sıkıldım.

@Ayhan Dönmez @SunseTTime
CL30 bir kit deneyebilirsen Nitro ayarları ile beraber, belki sorun iyileşecekti ya da hepten düzelecekti. 6000 CL36 tehlikeli biraz, muhtemelen Micron'dur. @Zgoen32
 
1764415370795.webp


Az önce tekrar AC raiders oyununda test ettim eskisi gibi 14 FPS'e düşüşler olmuyor çok garip :D normalde BF 6 da ve AC raidersta 14 FPS'e düşüşler oluyor ama bunu az çok çözmüşler gibi ama Cyberpunk 2077 de ve Dying Light the Beast için aynısı geçerli deği onlarda hala sorun devam ediyor.

Bu oyunda ise 130-140 lardan %1 50 FPS'lere düşüyor sürekli ve akıcı hissettirmiyor aynısı BF 6 içinde geçerli bazen fram grafiği iyi olabiliyor 5-10 dk maksimum.
 
Eki Görüntüle 206290

Az önce tekrar AC raiders oyununda test ettim eskisi gibi 14 FPS'e düşüşler olmuyor çok garip :D normalde BF 6 da ve AC raidersta 14 FPS'e düşüşler oluyor ama bunu az çok çözmüşler gibi ama Cyberpunk 2077 de ve Dying Light the Beast için aynısı geçerli deği onlarda hala sorun devam ediyor.

Bu oyunda ise 130-140 lardan %1 50 FPS'lere düşüyor sürekli ve akıcı hissettirmiyor aynısı BF 6 içinde geçerli bazen fram grafiği iyi olabiliyor 5-10 dk maksimum.
Hynix + manuel Tuning ile denemek lazım senin sistemi, yine düzelmezse @SunseTTime gibi işlemci + ekran kartı devreye giriyor.