2 ayrı kablo var.

Eki Görüntüle 260545Eki Görüntüle 260546

Salim ve sendeki x1 yazandan 2 adet olmalı, yani sağdakinden. @Alcheinz



@ahmetmelihalemdar ile bunu bir gözden geçirtin Salim, çok sağlıklı değil uzun vade.
Valla @SalimBdk hiç söylemedi böyle kullandığını. 320 w tdp ile çalışan ekran kartına tek 8 pinden beslemek hic mantıklı değil tabi.
Anakart pcie soketinden 75 w da destek alıyor.
Standartta 150-200 watt arası ceken tek 8 pin uzerinden, zaman zaman pik yaptiginda 400-500 watt arasi sicrama yapiyor tgp de.
Uzun vadede kablonun pinleri erimezse şaşırmam.
3 x 8 pin li 9070 xt cikaran markalar asus prime xfx mercury gigabyte gibi aslinda en stabil ve sağlıklı şekilde kablolara gerilim veriyor kötü görünüyor orası ayrı

2 ayrı kablo var.

Eki Görüntüle 260545Eki Görüntüle 260546

Salim ve sendeki x1 yazandan 2 adet olmalı, yani sağdakinden. @Alcheinz



@ahmetmelihalemdar ile bunu bir gözden geçirtin Salim, çok sağlıklı değil uzun vade.

"Product Warranty will not be deemed valid even if returned after purchase for the following cases: ... Products that become non-functional due to improper use by the customer. Products that are defaced or physically damaged and modified by customer."

Müşteri tarafından uygunsuz kullanım nedeniyle işlevini yitiren veya fiziksel hasar gören ürünler doğrudan garanti dışı kalır. Tek bir PCIe kablosuyla daisy-chain bağlantı yapmak teknik olarak "uygunsuz kullanım" sınıfına girer. Çünkü bu bağlantı, kablonun ve kart üzerindeki soketin taşıyabileceği akım sınırını aşarak aşırı ısı üretir.
 
Son düzenleme:
Valla @SalimBdk hiç söylemedi böyle kullandığını. 320 w tdp ile çalışan ekran kartına tek 8 pinden beslemek hic mantıklı değil tabi.
Anakart pcie soketinden 75 w da destek alıyor.
Standartta 150-200 watt arası ceken tek 8 pin uzerinden, zaman zaman pik yaptiginda 400-500 watt arasi sicrama yapiyor tgp de.
Uzun vadede kablonun pinleri erimezse şaşırmam.
3 x 8 pin li 9070 xt cikaran markalar asus prime xfx mercury gigabyte gibi aslinda en stabil ve sağlıklı şekilde kablolara gerilim veriyor kötü görünüyor orası ayrı



"Product Warranty will not be deemed valid even if returned after purchase for the following cases: ... Products that become non-functional due to improper use by the customer. Products that are defaced or physically damaged and modified by customer."

Müşteri tarafından uygunsuz kullanım nedeniyle işlevini yitiren veya fiziksel hasar gören ürünler doğrudan garanti dışı kalır. Tek bir PCIe kablosuyla daisy-chain bağlantı yapmak teknik olarak "uygunsuz kullanım" sınıfına girer. Çünkü bu bağlantı, kablonun ve kart üzerindeki soketin taşıyabileceği akım sınırını aşarak aşırı ısı üretir.
Bak bunu bilmiyordum çok teşekkür ederim Ahmet abi

Ciddi bir artış olmaz zaten, oyunu hangi ayarlarda oynuyorsunuz bu arada ve hangi çözünürlük? PUBG özel Config'ler de var, biraz ince ayar isteyebiliyor. Afterburner ile işlemci Boost frekansa ulaşıp ulaşmadığını ve sıcaklıkları gözleyin. Sizin özelinizde amaç stabil bir sistem kullanmak. %1 ve %0.1 FPS parametrelerinde hafif artış ki bu da beraberinde akıcılıkta artış demek. Ama insan gözü 100 FPS'ten 120 FPS olduğu vakit bunu pek anlayamıyor. Kullanıcı deneyimi bu konuda farklı olacaktır.

@Alcheinz kesinkes yapılması gerekli şeyler değil ya da bunlar bir sorunu çözmez. Stabil olmayanı stabil hale getirebilirsin DRAM tarafında, o kadar. Düz EXPO training algoritması nedeniyle son BIOS'larda stabilite bozuyor genelde. Yine de R5 7500F özelinde ciddi değişim beklenmemeli. @SalimBdk ile bir kıyas edin. @elninolaz da R5 7500F için verileri iletecektir.

@Alcheinz 2. videoda ayarları gördüm, PUBG çok hakim değilim. Bu oyun özelinde bu FPS'in normal olup olmadığı hakkında net yorum yapamam. Oynayan birkaç tanıdık var, o şekilde geri dönüş sağlarım sana normal olup olmadığıyla alakalı.

@Alcheinz Afterburner ile overlay gözleyin, o şekilde iletmeniz daha doğru olur. +100 Boost sorunsuz ise PBO amacına ulaşmış demektir. 150 FPS'ten 160 FPS yapabilir bu örneğin. 200 FPS beklemeyin yani.

@SalimBdk salim, sen yardımcı ol oyun konusunda müsaitken. Sendeki artışı burada da bir miktar yakalayın, PUBG 100-150 FPS çok mantıklı gelmedi bana. Biraz dalgalı gibi. Yarın arkadaşa sorarım, daha net dönüş sağlarım. Afterburner ile bakmanız lazım en azından. GPU %10 kullanılıyor belki yani. :)



7500F ile pek bir şey beklememek lazım zaten abi özellikle darbogaz yapan oyunda bir miktar belli oluyor. Yani aşırı bir değişim beklememek gerek sonuçta 5. 5GHz de çalıştırmıyoruz. UV ile işlemcinin Max çıkacağı sınırın önünü açıyoruz +100MHz ıle de bir tık daha performans artıyor çok kafaya takıyorsan aynı senorya da iki ayarı da kontrol et.

Ciddi bir artış olmaz zaten, oyunu hangi ayarlarda oynuyorsunuz bu arada ve hangi çözünürlük? PUBG özel Config'ler de var, biraz ince ayar isteyebiliyor. Afterburner ile işlemci Boost frekansa ulaşıp ulaşmadığını ve sıcaklıkları gözleyin. Sizin özelinizde amaç stabil bir sistem kullanmak. %1 ve %0.1 FPS parametrelerinde hafif artış ki bu da beraberinde akıcılıkta artış demek. Ama insan gözü 100 FPS'ten 120 FPS olduğu vakit bunu pek anlayamıyor. Kullanıcı deneyimi bu konuda farklı olacaktır.

@Alcheinz kesinkes yapılması gerekli şeyler değil ya da bunlar bir sorunu çözmez. Stabil olmayanı stabil hale getirebilirsin DRAM tarafında, o kadar. Düz EXPO training algoritması nedeniyle son BIOS'larda stabilite bozuyor genelde. Yine de R5 7500F özelinde ciddi değişim beklenmemeli. @SalimBdk ile bir kıyas edin. @elninolaz da R5 7500F için verileri iletecektir.

@Alcheinz 2. videoda ayarları gördüm, PUBG çok hakim değilim. Bu oyun özelinde bu FPS'in normal olup olmadığı hakkında net yorum yapamam. Oynayan birkaç tanıdık var, o şekilde geri dönüş sağlarım sana normal olup olmadığıyla alakalı.

@Alcheinz Afterburner ile overlay gözleyin, o şekilde iletmeniz daha doğru olur. +100 Boost sorunsuz ise PBO amacına ulaşmış demektir. 150 FPS'ten 160 FPS yapabilir bu örneğin. 200 FPS beklemeyin yani.

@SalimBdk salim, sen yardımcı ol oyun konusunda müsaitken. Sendeki artışı burada da bir miktar yakalayın, PUBG 100-150 FPS çok mantıklı gelmedi bana. Biraz dalgalı gibi. Yarın arkadaşa sorarım, daha net dönüş sağlarım. Afterburner ile bakmanız lazım en azından. GPU %10 kullanılıyor belki yani. :)


Özellikle kazancımız %1 0.1 de artış olacakki Bana sorarsan bu daha önemli 130 aldığım oyun kasıyor gibi geliyordu şuan 100 e dahi düşse hala yag gibi
 
Son düzenleme: