2 ayrı kablo var.

Eki Görüntüle 260545Eki Görüntüle 260546

Salim ve sendeki x1 yazandan 2 adet olmalı, yani sağdakinden. @Alcheinz



@ahmetmelihalemdar ile bunu bir gözden geçirtin Salim, çok sağlıklı değil uzun vade.
Valla @SalimBdk hiç söylemedi böyle kullandığını. 320 w tdp ile çalışan ekran kartına tek 8 pinden beslemek hic mantıklı değil tabi.
Anakart pcie soketinden 75 w da destek alıyor.
Standartta 150-200 watt arası ceken tek 8 pin uzerinden, zaman zaman pik yaptiginda 400-500 watt arasi sicrama yapiyor tgp de.
Uzun vadede kablonun pinleri erimezse şaşırmam.
3 x 8 pin li 9070 xt cikaran markalar asus prime xfx mercury gigabyte gibi aslinda en stabil ve sağlıklı şekilde kablolara gerilim veriyor kötü görünüyor orası ayrı

2 ayrı kablo var.

Eki Görüntüle 260545Eki Görüntüle 260546

Salim ve sendeki x1 yazandan 2 adet olmalı, yani sağdakinden. @Alcheinz



@ahmetmelihalemdar ile bunu bir gözden geçirtin Salim, çok sağlıklı değil uzun vade.

"Product Warranty will not be deemed valid even if returned after purchase for the following cases: ... Products that become non-functional due to improper use by the customer. Products that are defaced or physically damaged and modified by customer."

Müşteri tarafından uygunsuz kullanım nedeniyle işlevini yitiren veya fiziksel hasar gören ürünler doğrudan garanti dışı kalır. Tek bir PCIe kablosuyla daisy-chain bağlantı yapmak teknik olarak "uygunsuz kullanım" sınıfına girer. Çünkü bu bağlantı, kablonun ve kart üzerindeki soketin taşıyabileceği akım sınırını aşarak aşırı ısı üretir.
 
Son düzenleme:
Valla @SalimBdk hiç söylemedi böyle kullandığını. 320 w tdp ile çalışan ekran kartına tek 8 pinden beslemek hic mantıklı değil tabi.
Anakart pcie soketinden 75 w da destek alıyor.
Standartta 150-200 watt arası ceken tek 8 pin uzerinden, zaman zaman pik yaptiginda 400-500 watt arasi sicrama yapiyor tgp de.
Uzun vadede kablonun pinleri erimezse şaşırmam.
3 x 8 pin li 9070 xt cikaran markalar asus prime xfx mercury gigabyte gibi aslinda en stabil ve sağlıklı şekilde kablolara gerilim veriyor kötü görünüyor orası ayrı



"Product Warranty will not be deemed valid even if returned after purchase for the following cases: ... Products that become non-functional due to improper use by the customer. Products that are defaced or physically damaged and modified by customer."

Müşteri tarafından uygunsuz kullanım nedeniyle işlevini yitiren veya fiziksel hasar gören ürünler doğrudan garanti dışı kalır. Tek bir PCIe kablosuyla daisy-chain bağlantı yapmak teknik olarak "uygunsuz kullanım" sınıfına girer. Çünkü bu bağlantı, kablonun ve kart üzerindeki soketin taşıyabileceği akım sınırını aşarak aşırı ısı üretir.
Bak bunu bilmiyordum çok teşekkür ederim Ahmet abi

Ciddi bir artış olmaz zaten, oyunu hangi ayarlarda oynuyorsunuz bu arada ve hangi çözünürlük? PUBG özel Config'ler de var, biraz ince ayar isteyebiliyor. Afterburner ile işlemci Boost frekansa ulaşıp ulaşmadığını ve sıcaklıkları gözleyin. Sizin özelinizde amaç stabil bir sistem kullanmak. %1 ve %0.1 FPS parametrelerinde hafif artış ki bu da beraberinde akıcılıkta artış demek. Ama insan gözü 100 FPS'ten 120 FPS olduğu vakit bunu pek anlayamıyor. Kullanıcı deneyimi bu konuda farklı olacaktır.

@Alcheinz kesinkes yapılması gerekli şeyler değil ya da bunlar bir sorunu çözmez. Stabil olmayanı stabil hale getirebilirsin DRAM tarafında, o kadar. Düz EXPO training algoritması nedeniyle son BIOS'larda stabilite bozuyor genelde. Yine de R5 7500F özelinde ciddi değişim beklenmemeli. @SalimBdk ile bir kıyas edin. @elninolaz da R5 7500F için verileri iletecektir.

@Alcheinz 2. videoda ayarları gördüm, PUBG çok hakim değilim. Bu oyun özelinde bu FPS'in normal olup olmadığı hakkında net yorum yapamam. Oynayan birkaç tanıdık var, o şekilde geri dönüş sağlarım sana normal olup olmadığıyla alakalı.

@Alcheinz Afterburner ile overlay gözleyin, o şekilde iletmeniz daha doğru olur. +100 Boost sorunsuz ise PBO amacına ulaşmış demektir. 150 FPS'ten 160 FPS yapabilir bu örneğin. 200 FPS beklemeyin yani.

@SalimBdk salim, sen yardımcı ol oyun konusunda müsaitken. Sendeki artışı burada da bir miktar yakalayın, PUBG 100-150 FPS çok mantıklı gelmedi bana. Biraz dalgalı gibi. Yarın arkadaşa sorarım, daha net dönüş sağlarım. Afterburner ile bakmanız lazım en azından. GPU %10 kullanılıyor belki yani. :)



7500F ile pek bir şey beklememek lazım zaten abi özellikle darbogaz yapan oyunda bir miktar belli oluyor. Yani aşırı bir değişim beklememek gerek sonuçta 5. 5GHz de çalıştırmıyoruz. UV ile işlemcinin Max çıkacağı sınırın önünü açıyoruz +100MHz ıle de bir tık daha performans artıyor çok kafaya takıyorsan aynı senorya da iki ayarı da kontrol et.

Ciddi bir artış olmaz zaten, oyunu hangi ayarlarda oynuyorsunuz bu arada ve hangi çözünürlük? PUBG özel Config'ler de var, biraz ince ayar isteyebiliyor. Afterburner ile işlemci Boost frekansa ulaşıp ulaşmadığını ve sıcaklıkları gözleyin. Sizin özelinizde amaç stabil bir sistem kullanmak. %1 ve %0.1 FPS parametrelerinde hafif artış ki bu da beraberinde akıcılıkta artış demek. Ama insan gözü 100 FPS'ten 120 FPS olduğu vakit bunu pek anlayamıyor. Kullanıcı deneyimi bu konuda farklı olacaktır.

@Alcheinz kesinkes yapılması gerekli şeyler değil ya da bunlar bir sorunu çözmez. Stabil olmayanı stabil hale getirebilirsin DRAM tarafında, o kadar. Düz EXPO training algoritması nedeniyle son BIOS'larda stabilite bozuyor genelde. Yine de R5 7500F özelinde ciddi değişim beklenmemeli. @SalimBdk ile bir kıyas edin. @elninolaz da R5 7500F için verileri iletecektir.

@Alcheinz 2. videoda ayarları gördüm, PUBG çok hakim değilim. Bu oyun özelinde bu FPS'in normal olup olmadığı hakkında net yorum yapamam. Oynayan birkaç tanıdık var, o şekilde geri dönüş sağlarım sana normal olup olmadığıyla alakalı.

@Alcheinz Afterburner ile overlay gözleyin, o şekilde iletmeniz daha doğru olur. +100 Boost sorunsuz ise PBO amacına ulaşmış demektir. 150 FPS'ten 160 FPS yapabilir bu örneğin. 200 FPS beklemeyin yani.

@SalimBdk salim, sen yardımcı ol oyun konusunda müsaitken. Sendeki artışı burada da bir miktar yakalayın, PUBG 100-150 FPS çok mantıklı gelmedi bana. Biraz dalgalı gibi. Yarın arkadaşa sorarım, daha net dönüş sağlarım. Afterburner ile bakmanız lazım en azından. GPU %10 kullanılıyor belki yani. :)


Özellikle kazancımız %1 0.1 de artış olacakki Bana sorarsan bu daha önemli 130 aldığım oyun kasıyor gibi geliyordu şuan 100 e dahi düşse hala yag gibi
 
Son düzenleme:
66/66 oldu sıfır hata, yarın uzun test yapacağım, şimdi bi kaç el oyuna giricem. Asıl testleri yarın yaparız abi.

Ayarlar içime sindi fakat oyunda gözle görülür bir fps artışı tespit edemedim. (Zaten çok beklemiyorduk bunu) İşlemci sıcaklığımda herhangi bir değişim olmadı neredeyse.


@Ayhan Dönmez


@Alcheinz PUBG için bu şekilde önermiş. Keskinlik Reg. kodu ile ekleniyor, eskiden kalma bir ayar.:

''Kenar yumuşatma ve doku orta olmalı ve NVIDIA'dan keskinlik açılmalı. Orta'nın kirlettiği görüntüyü düzeltmek için.''

Bak bunu bilmiyordum çok teşekkür ederim Ahmet abi



7500F ile pek bir şey beklememek lazım zaten abi özellikle darbogaz yapan oyunda bir miktar belli oluyor. Yani aşırı bir değişim beklememek gerek sonuçta 5. 5GHz de çalıştırmıyoruz. UV ile işlemcinin Max çıkacağı sınırın önünü açıyoruz +100MHz ıle de bir tık daha performans artıyor çok kafaya takıyorsan aynı senorya da iki ayarı da kontrol et.


Özellikle kazancımız %1 0.1 de artış olacakki Bana sorarsan bu daha önemli 130 aldığım oyun kasıyor gibi geliyordu şuan 100 e dahi düşse hala yag gibi

@SalimBdk Yağ gibi kısmını tam anlayamadı sanırım konu sahibi, o kısmı aktarmanız lazım. İnsan gözü algılayamayabiliyor, PUBG de bozuk bir oyun. Bir şey diyemedim o yüzden. Sıfır fayda olması imkansız, genel geçer timing ve ayarlar bunlar. Bir miktar faydası kesinlikle var, hissediliyor.

@Alcheinz @SalimBdk Bu konuyu takip edin.

 
Son düzenleme:
@Alcheinz PUBG için bu şekilde önermiş. Keskinlik Reg. kodu ile ekleniyor, eskiden kalma bir ayar.:

''Kenar yumuşatma ve doku orta olmalı ve NVIDIA'dan keskinlik açılmalı. Orta'nın kirlettiği görüntüyü düzeltmek için.''



@SalimBdk Yağ gibi kısmını tam anlayamadı sanırım konu sahibi, o kısmı aktarmanız lazım. İnsan gözü algılayamayabiliyor, PUBG de bozuk bir oyun. Bir şey diyemedim o yüzden. Sıfır fayda olması imkansız, genel geçer timing ve ayarlar bunlar. Bir miktar faydası kesinlikle var, hissediliyor.

@Alcheinz @SalimBdk Bu konuyu takip edin.

Arkadaşın tatmin olması için aynı sahnede benchmark olması lazım, arkadaş şimdi yeni donanım almış kadar performans bekliyorsa kendisi ütopya da yaşıyor zaten
 
Bunu yapmayı unuttum dün eve dönünce yapayım.
Ayarları kaydet, bencmark olan oyun aç özellikle cs2 orda default ile yap sonra biostan ayarları yükle tekrar yap farkı göreceksin, pubg de sen şimdi 150 alırken 200 bekliyorsan bu tamamen hayal ürünü ama 150 den 160 a çıkar orası ayrı sende bunu oyun akışında benchmark dışında anlamazsın gözüne öyle gelir
 
Birazcık kendimi yanlış ifade ettim galiba oyunda akıcılık hissediyorum kesinlikle örnek veriyorum 110 FPS deyken böyle takılıyormuş gibi bir hissiyat vardı fakat şu anda öyle bir hissiyat yaşamıyorum yani yaptığımız işlem işe yaradığını hissettirdi bana, ama bunun daha da uygun bir şekilde çalışması için oyundaki grafik ayarlarını gerçekten optimize bir şekilde seçmem gerekiyor ben dün bunu yapmadım sadece ultra ve en düşük ayarlarda denedim, directx sürümlerinden hangisini hangi grafik ayarlarında kullanmak daha mantıklı bunu da araştırıp ona göre tercih etmem gerekiyor.

Aşağıdaki fotoğrafta eve çıkmadan önce dün tamamını yapmadığımız RAM testini başlattım ben evde değilken tamamını yapacak, hatta eve gittiğimde Ayhan abi başka bir test daha önerirse onu da denerim, tüm bunların ardından oyun için optimize ayarları seçip yukarıdaki mesajlarda dediği gibi Afterburner ile değerleri anlık gösterdiğim bir videoda çekerim (Optimize ayarlar ile birlikte). Tüm bunları yaptıktan sonra da ekran kartımın grafiğini de sizinle paylaşmak istiyorum. Ve son olarak Unutmadan şunu söylemek istiyorum yaptıklarımızdan memnun kalmadım veya herhangi bir sonuç elde edemedim gibi algılanmasına istemem sonuçta hepimiz emek verdik ve ciddi anlamda ben ilk PUBG oyununa girdiğimde o mouse'u böyle hızlı hızlı çevirirken takılma hissiyatının kaybolduğunu hissettim.


Aşağıya bıraktığım fotoğraflarıda oyunu oynarken çekmişim.
 
Birazcık kendimi yanlış ifade ettim galiba oyunda akıcılık hissediyorum kesinlikle örnek veriyorum 110 FPS deyken böyle takılıyormuş gibi bir hissiyat vardı fakat şu anda öyle bir hissiyat yaşamıyorum yani yaptığımız işlem işe yaradığını hissettirdi bana, ama bunun daha da uygun bir şekilde çalışması için oyundaki grafik ayarlarını gerçekten optimize bir şekilde seçmem gerekiyor ben dün bunu yapmadım sadece ultra ve en düşük ayarlarda denedim, directx sürümlerinden hangisini hangi grafik ayarlarında kullanmak daha mantıklı bunu da araştırıp ona göre tercih etmem gerekiyor.

Aşağıdaki fotoğrafta eve çıkmadan önce dün tamamını yapmadığımız RAM testini başlattım ben evde değilken tamamını yapacak, hatta eve gittiğimde Ayhan abi başka bir test daha önerirse onu da denerim, tüm bunların ardından oyun için optimize ayarları seçip yukarıdaki mesajlarda dediği gibi Afterburner ile değerleri anlık gösterdiğim bir videoda çekerim (Optimize ayarlar ile birlikte). Tüm bunları yaptıktan sonra da ekran kartımın grafiğini de sizinle paylaşmak istiyorum. Ve son olarak Unutmadan şunu söylemek istiyorum yaptıklarımızdan memnun kalmadım veya herhangi bir sonuç elde edemedim gibi algılanmasına istemem sonuçta hepimiz emek verdik ve ciddi anlamda ben ilk PUBG oyununa girdiğimde o mouse'u böyle hızlı hızlı çevirirken takılma hissiyatının kaybolduğunu hissettim.


Aşağıya bıraktığım fotoğraflarıda oyunu oynarken çekmişim.

Müsaitken inceleyeceğim, PUBG müdavimi arkadaştan sana ayarları ilettim. O şekilde ayarlayıp kesinlik Reg. açman gerekiyormuş en iyi performans için ama sunucudan sunucuya değişir ve stabil değildir diyor. PUBG'de FPS ölçmek yanıltacağını söyledi, oyunla alakalı sorun var. Sunucudan sunucuya birinde 350 FPS iken diğerinde 150 FPS olabiliyor diyor. @Alcheinz Tutarsız yani.

Frekanstan ziyade de RAM ayarlarına duyarlı olduğunu söyledi, aynı zamanda X3D Cache etkisini en çok hissettiği oyunlardanmış. R5 7500F bunlardan noksan zaten.
 
@Alcheinz PUBG için bu şekilde önermiş. Keskinlik Reg. kodu ile ekleniyor, eskiden kalma bir ayar.:

''Kenar yumuşatma ve doku orta olmalı ve NVIDIA'dan keskinlik açılmalı. Orta'nın kirlettiği görüntüyü düzeltmek için.''
Hocam bahsettiğin ayarlar bunlar mı? ve sunucu konusunda kesinlikle haklısın başka bi arkadaşımda da neredeyse aynı donanım var birlikte giriyoruz ve ikimizde sunucu farkından kaynaklı fps farkını gözlemledik aynı şey LoL'de de yaşanıyor hatta.
Evet maalesef, elimizden geleni yapıyoruz sıkıntı yok abi, 200 FPS'e fırlamayacak tabi ki :).
 
Hocam bahsettiğin ayarlar bunlar mı? ve sunucu konusunda kesinlikle haklısın başka bi arkadaşımda da neredeyse aynı donanım var birlikte giriyoruz ve ikimizde sunucu farkından kaynaklı fps farkını gözlemledik aynı şey LoL'de de yaşanıyor hatta.

Evet maalesef, elimizden geleni yapıyoruz sıkıntı yok abi, 200 FPS'e fırlamayacak tabi ki :).

Evet, senin videoyu kendisine ilettim. Ek olarak bu ayarlamaları yapman gerektiğini söyledi. Orta alınca da çamurlaşacağı için kesinlik Reg. uygulaman lazım. Onu az araştır, basit bir yöntem. Bu NVIDIA panel yeni sürümlerde kalktığı için belki keskinlik eklenemiyor olabilir, emin değilim. Denemedim, eskiden kalma ve gizli bir ayar. Reg. kodu ile ekleniyor.