Kontrolcü dert değil. 3. parti bir firmadan lisanslı kolla halledilir. Zaten Xbox 9. Nesil ve Dualsense ortalama birer kontrolcü. Bence PS 5 Pro olmadığı sürece Xbox Series X daha iyi bir cihaz. PS 5 ve XSX donanım olarak benzer cihazlar olsalar da Xbox daha avantajlı oluyor. Game Pass, güncel fiyatına rağmen PS Plus'tan daha mantıklı. Ancak ikinci el piyasasında da PS'ler daha hareketli, daha kolay satılıyor. Konsoldan sıkıldığın zaman elden çıkarman daha kolay olur.

Ayrıca GTA 6'nın güncel olarak çıkış yapacağı cihazları varsayarsak her iki konsolda da rahat oynanılabilir olacaktır. Xbox Series S'e bile gelecek, daha ne olsun. En güçlü konsolu alayım dersem PS 5 Pro alırdım. Aksi halde Xbox Series X alırdım.
Teşekkürler. Aslında PlayStation 5 Pro alma imkanım var; en azından oyun çıkana kadar bütçemi ayarlayıp alabilirim gibi görünüyor. Amma velakin dediğim gibi, bahsettiğiniz üçüncü parti kontrolcüler maalesef çok pahalı. Üstelik benim tercih ettiğim asimetrik analog dizilimine sahip bir model bulmak çok daha zor oluyor.

Sırf ekstra donanım performansı için PlayStation tarafındaki yüksek oyun fiyatlarına bu kadar para gömmek ve alıştığım XBOX ekosistemini bir kenara bırakmak mantıksız geliyor. Öte yandan, oyunları bitirmiş olsam da PlayStation'ın genel konsol deneyimini ve DualSense gibi teknolojilerini de doğrudan kendi cihazımda tatmak istemiyor değilim; arada kalmış durumdayım.
 
Teşekkürler. Aslında PlayStation 5 Pro alma imkanım var; en azından oyun çıkana kadar bütçemi ayarlayıp alabilirim gibi görünüyor. Amma velakin dediğim gibi, bahsettiğiniz üçüncü parti kontrolcüler maalesef çok pahalı. Üstelik benim tercih ettiğim asimetrik analog dizilimine sahip bir model bulmak çok daha zor oluyor.

Sırf ekstra donanım performansı için PlayStation tarafındaki yüksek oyun fiyatlarına bu kadar para gömmek ve alıştığım Xbox ekosistemini bir kenara bırakmak mantıksız geliyor. Öte yandan, oyunları bitirmiş olsam da PlayStation'ın genel konsol deneyimini ve DualSense gibi teknolojilerini de doğrudan kendi cihazımda tatmak istemiyor değilim; arada kalmış durumdayım.

Ben Xbox'u seçerdim onun haricinde PS5 için çok fazla 3. parti kontrolcü yok maalesef.
 
XBOX'ın bilgisayar ile farkı yok demenizin nedeni tam olarak nedir? Eğer exclusive oyunlardan bahsediyorsanız, konuda belirttiğim gibi hepsini oynamış bulunuyorum.

Slim'in performansı Xbox Series X ile aynı zaten. Arayüz ve benzeri konularda PlayStation daha iyi olabilir belki; uzun süre PlayStation 4 kullandım. PlayStation 5'i ise oyun kafeleri dışında daha önce deneyimleme şansım olmadı maalesef.

Bir de PlayStation oyunları çok daha pahalı değil mi?
Xbox oyunlarının hepsi bilgisayarda oynanabiliyor ve kontrolcüsü çok ilkel. :D

PlayStation oyunları evet pahalı. CD'li alıp takas ile dönerek oynayabilirsiniz.
 
Xbox oyunlarının hepsi bilgisayarda oynanabiliyor ve kontrolcüsü çok ilkel. :D

PlayStation oyunları evet pahalı. CD'li alıp takas ile dönerek oynayabilirsiniz.

Xbox için kullanılabilecek kontrolcülerin sadece Xbox'un kendi kontrolcüleri olduğunu sanmıyorsunuzdur umarım.
 
Teşekkürler. Aslında PlayStation 5 Pro alma imkanım var; en azından oyun çıkana kadar bütçemi ayarlayıp alabilirim gibi görünüyor. Amma velakin dediğim gibi, bahsettiğiniz üçüncü parti kontrolcüler maalesef çok pahalı. Üstelik benim tercih ettiğim asimetrik analog dizilimine sahip bir model bulmak çok daha zor oluyor.

Sırf ekstra donanım performansı için PlayStation tarafındaki yüksek oyun fiyatlarına bu kadar para gömmek ve alıştığım XBOX ekosistemini bir kenara bırakmak mantıksız geliyor. Öte yandan, oyunları bitirmiş olsam da PlayStation'ın genel konsol deneyimini ve DualSense gibi teknolojilerini de doğrudan kendi cihazımda tatmak istemiyor değilim; arada kalmış durumdayım.
Sendeki kontrolcünün Xbox lisansı var mı? Varsa ekstra kontrolcü masrafın olmaz. Cihazla beraber gelen kontrolcüyü, beraber oynayacak birisi olmadığı sürece kullanmazsın. Böylece kısa vadede stick drift sorunu da yaşanmaz.

Bence Dualsense'in teknolojisi zaruri değil, opsiyonel. Konsol kullanımında da ekstra bir olayı yok, belki bir tık daha akıcıdır. Aşırı merak uyandıran bir tarafı da yok. Bana tamamen Apple vs Samsung gibi geliyor bu tarz konsol konuları. Evet, PS 5 cezbedici bir cihaz ama Xbox daha kullanıcı dostu. Bu kadarını kafaya takmak gereksiz.
 
Sendeki kontrolcünün Xbox lisansı var mı? Varsa ekstra kontrolcü masrafın olmaz. Cihazla beraber gelen kontrolcüyü, beraber oynayacak birisi olmadığı sürece kullanmazsın. Böylece kısa vadede stick drift sorunu da yaşanmaz.

Bence Dualsense'in teknolojisi zaruri değil, opsiyonel. Konsol kullanımında da ekstra bir olayı yok, belki bir tık daha akıcıdır. Aşırı merak uyandıran bir tarafı da yok. Bana tamamen Apple vs Samsung gibi geliyor bu tarz konsol konuları. Evet, PS 5 cezbedici bir cihaz ama Xbox daha kullanıcı dostu. Bu kadarını kafaya takmak gereksiz.
Teşekkürler, evet lisanslı kontrolcülerim var, TMR stick olan. Yakında bir tane daha alacağım zaten.
 
Teşekkürler, evet lisanslı kontrolcülerim var, TMR stick olan. Yakında bir tane daha alacağım zaten.
Konsol için alacaksan bence ikincisi lüzumsuz masraf olur. Yedek olarak Xbox'ın kutusundan çıkan kotrolcü kalsa yeter. Canın sıkıldıkça dönüşümlü kullanmayacaksın sonuçta. Misafirle beraber oynamak için 9. Nesil kontrolcü fazlasıyla yeter.
 
Başka kontrolcü olduğunu biliyorum. Zaten saçma olan Xbox fiyatının üstüne biraz daha para verip başka bir kol alacaksak zaten daha da saçma.

Zaten sen o fiyat farkını PS5 oyunlarını alırken fazlasıyla ödeyeceksin ve arkadaşın kendisinde zaten kontrolcü var.
 
Başka kontrolcü olduğunu biliyorum. Zaten saçma olan XBOX fiyatının üstüne biraz daha para verip başka bir kol alacaksak zaten daha da saçma.
PS'de de çok farklı değil. Ayrıca bizim ülkede pahalı. Yurtdışında daha iyi dediğimiz 3. parti kontrolcüler, 9. Nesil ve Dualsense'den daha uygun fiyata satılıyor. Bazıları konsol için ekstra lisans istediği için daha pahalı olabiliyor. Bu da üreticinin elinde olan bir şey değil. Konsol üreticisi, kendi ürününden daha iyi olan kontrolcüyü daha uygun fiyata sattırmak istemeyebilir.