XPG Lancer 32 GB (2x16) DDR5 6000 MHz CL30 AX5U6000C3016G-DCLARWH nasıl optimize edilir?

romeus

Üyecik
Katılım
23 Haziran 2026
Mesajlar
16
Beğeniler
4
@Ayhan Dönmez hocam tekrardan selam. Öneriniz üzerine rehberinizdeki MSI M-Die kısmını uyguladım ve 2 sefer boot etmedi CMOS sıfırlamak durumunda kaldım. Bu yüzden yeni konu açıp BIOS'ta detaylı şekilde artık hangileriyle ilgili öneri verecekseniz bilmediğimden bayağı bir detaylı çekmiş bulundum. Umarım başarılı bir tuning yaparız. Önerilerinizi tekrardan bekliyorum.
NOT: Integrated Graphics kapalı, Wi-Fi-BT kapalı.









































 





















@romeus Nitro menüsü iletir misin? Advanced-AMD Overclocking-DDR Options-Nitro Enabled menüsü gerekli. CPU Switching Frequency Auto oluyor mu bir de? Yoksa elle mi 475 verdiniz?
 
CPU Switching Frequency Auto oluyor hocam. Evet elle 475 vermiştim.
 

Dosya Ekleri

  • WhatsApp Image 2026-06-25 at 22.23.36 (4).webp
    2,1 MB · Görüntüleme: 17
  • WhatsApp Image 2026-06-25 at 22.23.36 (3).webp
    2,6 MB · Görüntüleme: 10
  • WhatsApp Image 2026-06-25 at 22.23.36 (2).webp
    1,6 MB · Görüntüleme: 9
  • WhatsApp Image 2026-06-25 at 22.23.36 (1).webp
    1,7 MB · Görüntüleme: 7
  • WhatsApp Image 2026-06-25 at 22.23.36.webp
    1,8 MB · Görüntüleme: 16
Yukarıda önerilen tüm ayarlardan sonra durum bu şekilde. Akıcılıkta biraz iyileşme var ama daha iyi olabilir gibi sanki. Averaj 900+ FPS'e 343 %1 FPS çok saçma geliyor. Ekstra test etmemi istediğiniz başka bir husus var mı ve siz ne düşünüyorsunuz? @Ayhan Dönmez
 

Dosya Ekleri

  • WhatsApp Image 2026-06-25 at 23.00.05 (2).webp
    3,4 MB · Görüntüleme: 22
  • WhatsApp Image 2026-06-25 at 23.00.05 (1).webp
    3,6 MB · Görüntüleme: 20
  • WhatsApp Image 2026-06-25 at 23.00.05.webp
    1,8 MB · Görüntüleme: 18

Daha mı iyi olması gerektiğini düşünüyorsunuz yani çıkan sonucun? VSOC istersen 1.2 bırak, 1.3 gereksiz olur. Bu ayarları kayıtladıysan Nitro 1-2-1/1-2-0 dene. VSOC/NB için AMD seçip 1.2 ver.





@romeus Eğer stabilse CL28 denenebilir.



@romeus Çip stabil verebiliyorsa 2167/2200 FCLK denenebilir.




@romeus Ekstra bu ayarlamaları da yapın. Güç planı dengeli kalsın.











 
Son düzenleme:
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için çerezleri kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…