XPG Lancer 6000 MHz CL30 vs Corsair Vengeance 6000 MHz CL30 RAM

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Sayginss
  • Başlangıç Tarihi Başlangıç Tarihi
  • Mesaj Mesaj 11
  • Görüntüleme Görüntüleme 109
  • Etiketler Etiketler
    ram

Sayginss

Çalışkan
Katılım
30 Nisan 2026
Mesajlar
20
Beğeniler
6
Merhaba.

İki adet RAM arasında kaldım. Sizin tercihiniz ne olurdu?

AX5U6000C3016g-dclarwh



Bu RAM'ler 30-40-40 gözüküyor.

Diğeri ise CMH32GX5M2B6000Z30W.



Corsair RAM'ler ise 30-36-36-76

Sizce hangisi daha mantıklı, fiyatlar birbirine benzer.
 

Bütçe nedir? Amazon satıcılı bu kiti tavsiye ediyorum. @Sayginss

 

Hocam aslında RAM'im mevcut ama burada birkaç yazı okuduktan sonra keyfim kaçtı diyebilirim. Mevcut RAM'lerim 6000 MHz CL36 Micron die.

Corsair Vengeance DDR5 RAM 32 GB (2x16 GB) 6000MHz CL36-44-44-96 1.35v AMD EXPO
CMK32GX5M2E6000Z36W

Boşa para harcamak gibi geliyor bir yandan. Bir yandan da sistemi olduğundan yavaş kullanıyormuşum gibi geliyor. (9800X3D + 5070 Ti)
 
Son düzenleyen: Moderatör:

R7 9800X3D için değişmeyin, fark az. Micron D-Die falan mı? ZenTimings Tools kısmından DIMM telemetri menüsünde yazar. FCLK 2167/2200 MHz alabilirsin. Nitro 1-2-1 ayarlayabilirsin, timing müsaade etmiyor Micron.

 


Durum bu şekilde hocam. 1 gram müsaade etmiyor zamanlamalarla oynamaya.
 
Eki Görüntüle 261335

Durum bu şekilde hocam. 1 gram müsaade etmiyor zamanlamalarla oynamaya.

Etmemesi normal, Samsung çıksa imkan vardı. Micron'da neredeyse hiç şans yok. Düz EXPO açıp geçmen lazım. Nitro 1-2-1 alabilirsin, ona müsaade eder. 2200 FCLK stabilse o şekil kullanabilirsin. Bu kadar olur.
 
Etmemesi normal, Samsung çıksa imkan vardı. Micron'da neredeyse hiç şans yok. Düz EXPO açıp geçmen lazım. Nitro 1-2-1 alabilirsin, ona müsaade eder. 2200 FCLK stabilse o şekil kullanabilirsin. Bu kadar olur.

Nitro 1-2-1 dediğiniz nasıl oluyor? Bir de bu kısımlar doğru mudur?

 
Son düzenleyen: Moderatör:
Nitro 1-2-1 dediğiniz nasıl oluyor? Bir de bu kısımlar doğru mudur?

Eki Görüntüle 261343

Doğru. BIOS'tan FCLK 2167 MHz deneyin. Nitro menüsü ise Advanced-AMD Overclocking-DDR Options-Nitro kısmından Enabled edildikten sonra Nitro Enabled, Robust Training Enabled, RX-1, TX-2, Control Line-1 yapılacak. BIOS'tan Search edip Integrated Graphics kapatılacak. Bank Refresh Mode ayarı Normal çekilecek. Bunlar size yeterlidir. Bellek değişmeyin. @Sayginss
 
dediklerinizi yaptım hocam. amd pbo ayarlarında ise CO dan favori 2 çekirdeğe(0-1) -20 geri kalanlara -25 vermiştim. başka tavsiye ettiğiniz ayarlar varmıdır ? bu arada anakartım da rog strix b850-g modeli
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için çerezleri kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…