Detaylar
Kim cevapladı?MAH0A
Başarılı
- Katılım
- 10 Temmuz 2024
- Mesajlar
- 685
- Çözümler
- 1
- Beğeniler
- 456
Corsair belleklerde limitasyon var diye hatırlıyorum sanki, Adata tercih edilebilir.Merhaba.
İki adet RAM arasında kaldım. Sizin tercihiniz ne olurdu?
AX5U6000C3016g-dclarwh
Eki Görüntüle 261250
Bu RAM'ler 30-40-40 gözüküyor.
Diğeri ise CMH32GX5M2B6000Z30W.
Eki Görüntüle 261251
Corsair RAM'ler ise 30-36-36-76
Sizce hangisi daha mantıklı, fiyatlar birbirine benzer.
- Katılım
- 14 Eylül 2024
- Mesajlar
- 14.755
- Makaleler
- 1
- Çözümler
- 75
- Beğeniler
- 15.621
Merhaba.
İki adet RAM arasında kaldım. Sizin tercihiniz ne olurdu?
AX5U6000C3016g-dclarwh
Eki Görüntüle 261250
Bu RAM'ler 30-40-40 gözüküyor.
Diğeri ise CMH32GX5M2B6000Z30W.
Eki Görüntüle 261251
Corsair RAM'ler ise 30-36-36-76
Sizce hangisi daha mantıklı, fiyatlar birbirine benzer.
Bütçe nedir? Amazon satıcılı bu kiti tavsiye ediyorum. @Sayginss
V-Color Manta XSky RGB 32GB (2x16GB) DDR5 6400MHz CL32, AMD EXPO Uyumlu, SK Hynix IC, 1.4V, Oyun Masaüstü Bellek Kiti, Beyaz : Amazon.com.tr: Bilgisayar
V-Color Manta XSky RGB 32GB (2x16GB) DDR5 6400MHz CL32, AMD EXPO Uyumlu, SK Hynix IC, 1.4V, Oyun Masaüstü Bellek Kiti, Beyaz : Amazon.com.tr: Bilgisayar
www.amazon.com.tr
Bütçe nedir? Amazon satıcılı bu kiti tavsiye ediyorum. @Sayginss
V-Color Manta XSky RGB 32GB (2x16GB) DDR5 6400MHz CL32, AMD EXPO Uyumlu, SK Hynix IC, 1.4V, Oyun Masaüstü Bellek Kiti, Beyaz : Amazon.com.tr: Bilgisayar
V-Color Manta XSky RGB 32GB (2x16GB) DDR5 6400MHz CL32, AMD EXPO Uyumlu, SK Hynix IC, 1.4V, Oyun Masaüstü Bellek Kiti, Beyaz : Amazon.com.tr: Bilgisayarwww.amazon.com.tr
Hocam aslında RAM'im mevcut ama burada birkaç yazı okuduktan sonra keyfim kaçtı diyebilirim. Mevcut RAM'lerim 6000 MHz CL36 Micron die.
Corsair Vengeance DDR5 RAM 32 GB (2x16 GB) 6000MHz CL36-44-44-96 1.35v AMD EXPO
CMK32GX5M2E6000Z36W
Boşa para harcamak gibi geliyor bir yandan. Bir yandan da sistemi olduğundan yavaş kullanıyormuşum gibi geliyor. (9800X3D + 5070 Ti)
Son düzenleyen: Moderatör:
- Katılım
- 14 Eylül 2024
- Mesajlar
- 14.755
- Makaleler
- 1
- Çözümler
- 75
- Beğeniler
- 15.621
Hocam aslında RAM'im mevcut ama burada birkaç yazı okuduktan sonra keyfim kaçtı diyebilirim. Mevcut RAM'lerim 6000 MHz CL36 Micron die.
Corsair Vengeance DDR5 RAM 32 GB (2x16 GB) 6000MHz CL36-44-44-96 1.35v AMD EXPO
CMK32GX5M2E6000Z36W
Boşa para harcamak gibi geliyor bir yandan. Bir yandan da sistemi olduğundan yavaş kullanıyormuşum gibi geliyor. (9800X3D + 5070 Ti)
R7 9800X3D için değişmeyin, fark az. Micron D-Die falan mı? ZenTimings Tools kısmından DIMM telemetri menüsünde yazar. FCLK 2167/2200 MHz alabilirsin. Nitro 1-2-1 ayarlayabilirsin, timing müsaade etmiyor Micron.
ZenTimings
ZenTimings is a simple and lightweight app for monitoring memory timings on Ryzen platform.
R7 9800X3D için değişmeyin, fark az. Micron D-Die falan mı? ZenTimings Tools kısmından DIMM telemetri menüsünde yazar. FCLK 2167/2200 MHz alabilirsin. Nitro 1-2-1 ayarlayabilirsin, timing müsaade etmiyor Micron.
![]()
ZenTimings
ZenTimings is a simple and lightweight app for monitoring memory timings on Ryzen platform.zentimings.com
Durum bu şekilde hocam. 1 gram müsaade etmiyor zamanlamalarla oynamaya.
- Katılım
- 14 Eylül 2024
- Mesajlar
- 14.755
- Makaleler
- 1
- Çözümler
- 75
- Beğeniler
- 15.621
Etmemesi normal, Samsung çıksa imkan vardı. Micron'da neredeyse hiç şans yok. Düz EXPO açıp geçmen lazım. Nitro 1-2-1 alabilirsin, ona müsaade eder. 2200 FCLK stabilse o şekil kullanabilirsin. Bu kadar olur.
Etmemesi normal, Samsung çıksa imkan vardı. Micron'da neredeyse hiç şans yok. Düz EXPO açıp geçmen lazım. Nitro 1-2-1 alabilirsin, ona müsaade eder. 2200 FCLK stabilse o şekil kullanabilirsin. Bu kadar olur.
Nitro 1-2-1 dediğiniz nasıl oluyor? Bir de bu kısımlar doğru mudur?
Son düzenleyen: Moderatör:
- Katılım
- 14 Eylül 2024
- Mesajlar
- 14.755
- Makaleler
- 1
- Çözümler
- 75
- Beğeniler
- 15.621
Doğru. BIOS'tan FCLK 2167 MHz deneyin. Nitro menüsü ise Advanced-AMD Overclocking-DDR Options-Nitro kısmından Enabled edildikten sonra Nitro Enabled, Robust Training Enabled, RX-1, TX-2, Control Line-1 yapılacak. BIOS'tan Search edip Integrated Graphics kapatılacak. Bank Refresh Mode ayarı Normal çekilecek. Bunlar size yeterlidir. Bellek değişmeyin. @Sayginss
dediklerinizi yaptım hocam. amd pbo ayarlarında ise CO dan favori 2 çekirdeğe(0-1) -20 geri kalanlara -25 vermiştim. başka tavsiye ettiğiniz ayarlar varmıdır ? bu arada anakartım da rog strix b850-g modeliDoğru. BIOS'tan FCLK 2167 MHz deneyin. Nitro menüsü ise Advanced-AMD Overclocking-DDR Options-Nitro kısmından Enabled edildikten sonra Nitro Enabled, Robust Training Enabled, RX-1, TX-2, Control Line-1 yapılacak. BIOS'tan Search edip Integrated Graphics kapatılacak. Bank Refresh Mode ayarı Normal çekilecek. Bunlar size yeterlidir. Bellek değişmeyin. @Sayginss
Benzer konular
- Mesaj
- 15
- Görüntüleme
- 233
Yeni konular
-
-
-
Keenetic üzerinden Superonline fiber PPPoE şifresi çekilemiyor
- hicsevilmedim
- Mesaj: 0
-
-
-
-
-