Semih

Başarılı
Katılım
1 Ocak 2024
Mesajlar
143
Çözümler
1
Beğeniler
38
Bilgisayarımı açtığımda bazen oluyor. Nedeni nedir?
 
Son düzenleyen: Moderatör:
  • Başlat menüsünden “CMD” yazın ve sağ tıklayarak “Yönetici olarak çalıştır” seçeneğini seçin
  • Açılan Komut İstemi penceresine SFC /scannow yazın ve ENTER tuşuna basın
  • Tarama tamamlandığında bilgisayarınızı yeniden başlatın ve durumu kontrol edin
 
Ne olduğunu sormadım.Nedenini sordum.
Nedenini öğrenebilmen için bunu yapman lazım.

Eğer 'neden' soruyorsan: WINDOWS tuşu + R bas ve sonra (mesela) ipconfig komutunu gir ve çalıştır.
'Siyah pencere' (komut satırı) açılır ve hemen kapanır.

Eğer 'nedenini' soruyorsan: Hangi programın bunu yaptığını tespit etmen gerekiyor. Mesela Windows başlatıldığında bazen günceleme sonrası bir/birkaç program çalıştırması gerekiyor (güncelemeyi tamamlamak için). Registry'de bunlar 'Runonce' olarak geçer. Bazı programlar, Windows her başlatıldığında önceden çalıştırılıyor.

Bu programların 'MS-DOS' ortamında çalıştıkları için (Windows penceresi gerkmiyor) kısa süreliğine bir 'siyah pencere' gözükür.
 
Nedenini öğrenebilmen için bunu yapman lazım.

Eğer 'neden' soruyorsan: WINDOWS tuşu + R bas ve sonra (mesela) ipconfig komutunu gir ve çalıştır.
'Siyah pencere' (komut satırı) açılır ve hemen kapanır.

Eğer 'nedenini' soruyorsan: Hangi programın bunu yaptığını tespit etmen gerekiyor. Mesela Windows başlatıldığında bazen günceleme sonrası bir/birkaç program çalıştırması gerekiyor (güncelemeyi tamamlamak için). Registry'de bunlar 'Runonce' olarak geçer. Bazı programlar, Windows her başlatıldığında önceden çalıştırılıyor.

Bu programların 'MS-DOS' ortamında çalıştıkları için (Windows penceresi gerkmiyor) kısa süreliğine bir 'siyah pencere' gözükür.
Nedenini anlaman için SS alman lazım zaten. Dediğin ile aynı yola çıkıyor.
Siyah cmd ekranından ne anlamamı bekliyorsun? System32 cmd.exe açılıyor.